Stránka 1 z 2
Ideální otáčky u CDI
Napsal: pon 13 říj 2014, 16:49
od Michal007
Jaké jsou ideální otáčky na řazení? Někdy mám pocit že jak bliká nápověda (šipka), tak to prostě není ono. Řadím cca při 2000-2200 jen tu pětku dávám cca v 80km/h - 2500 otáček. Při 120km/h ukazuje otáčkoměr 2500, ale snažím se jezdit max 110. Nechci ho dlouhodobě zatěžovat...
Jaký je tedy názor odborníků?
Napsal: pon 13 říj 2014, 17:13
od Markéta
Nejsem odborník, ale mám CDI víc než 5 let
Optimální otáčky jsou kolem 2000. Když jsem jezdila podle šipek, poznala jsem to na spotřebě. Asi 2 deci na 100 km.
Nicméně, je dobré občas auto pořádně projet, prostě na dálnici a plný, aspoň 20 km. Auto sice kouří, ale prospívá mu to
Hlavně ho potom nezapomeň pořádné dochladit, kvůli turbu
Napsal: pon 13 říj 2014, 18:08
od Michal007
Jo to chladím, dokonce ho startuju a nechám 5min poklapat, než vyjedu
Napsal: pon 13 říj 2014, 20:44
od Markéta
Super
Napsal: pon 13 říj 2014, 21:50
od Jindřich
Je lepší jezdit podle hlavy, než podle šipek, protože ty viidíš před sebe a vidíš to jinak, než ty šipky.
Napsal: úte 14 říj 2014, 08:10
od xlukas.cz
marketa ma pravdu i ja mam zkusenost 2000 +- 200
Napsal: úte 14 říj 2014, 08:24
od kuher
A my, co nemáme otáčkoměry se řídíme hluchem, ehm. tedy uchem. Jezdím už 35 let s autem a ono to je všechno stejné.
Napsal: úte 14 říj 2014, 08:58
od Winterwolf
Tak to bych se hádal
Co si pamatuji tak V6 v Lagumě měla úplně jiný zvuk a ráda jiné otáčky než R3 ve Smartu
Napsal: úte 14 říj 2014, 14:32
od Jindřich
Jenže Kuher chtěl říct, že zkušený řidič poslouchá především motor, a je jedno jestli jede v tanku , nebo v F1 a nepotřebuje žádnej otáčkoměr.
Napsal: úte 14 říj 2014, 14:38
od Winterwolf
Proto jsem tam dal ty smajlíky
Napsal: úte 14 říj 2014, 15:47
od xlukas.cz
sluchem poznas prd. leda to, ze ten motor rve. a kdyz ti v tom jede zenska, tak je ji jedno, ze jezdi celou dobu na 5, ze si auto 6 nezaradi, protoze je nizka teplota motoru = vadny termostat.
to jsem zjistil ja az sem si smarta pujcil na sraz. a to s nim za 2 roky najela 8000 km. chudak motor. a vubec nikomu neprijde divne, ze spotreba 5,7 je nejak vysoka (na 0,6 motor.).
to presne doklada, ze auto je spotrebni vec a je kazdemu jedno jak jezdi. a to s tim par mesicu jezdi i clovek, ktery je v poslednim rocniku na automechanika
jako neco mu divne prislo, treba ze auto cuka pri vetsim seslapnuti plynu, ale neresil to ... teplota vody, neresil to ... potom je ta uroven servisu, tak jak ji zname.
Napsal: úte 14 říj 2014, 17:15
od kuher
Napsal: úte 14 říj 2014, 18:19
od Michal007
Taky řadím spíš podle ucha, než otáčkoměru ....
Napsal: úte 14 říj 2014, 20:36
od JBC
xlukas.cz píše:... auto je spotrebni vec ...
Některá auta
nejsou spotřební věc! Nebo případně - některá auta nejsou pro
některé majitele spotřební věc!
Napsal: stř 15 říj 2014, 06:31
od xvo
Jestliže je pro někoho auto spotřební věc, tak ho prostě "spotřebuje"
tož to je věc každého, jak se k němu chová. Otáčkoměr je věc důležitá pro "necity" , kteří nejsou schopni vnímat chování motoru. . .