Cvaknutí v přístrojovce

Řešení problémů elektroinstalace, schémata, návrhy na změny
Evelina
Příspěvky: 39
Registrován: úte 04 lis 2014, 19:52

Cvaknutí v přístrojovce

Příspěvek od Evelina »

Ahoj, hledala jsem a nenašla, tak zakládám nové téma. Po rozjezdu cca 200 metrů mi vždycky cvakne v přístrojovce/možná to jde od pojistek a lehce se ztluměji potkávací světla. Neřešil jste někdo něco podobného? Nic jiného to nedělá, ale nevím jestli to není začátek nějakého většího problému, tak proto to řeším. Díky.
Roman Milo
Příspěvky: 307
Registrován: pát 04 led 2013, 14:33
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Roman Milo »

Mi to dělá něco podobného, jen mi jakoby lehce zabrní v plynovém pedálu ale není to tím, že by zrovna začal dobíjet alternátor. Dělá mi to dva roky co mám Smarta, už jsem si zvykl, možná to k němu patří.
Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1490
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Příspěvek od mugwai59 »

Dve moznosti me napadaji :
a) studeny motor - netusim :D ..
b) teply motor - cvakne rele sahary a ta chlasta tolik ze muze ztlumit i svetla (spadne palubni napeti):)
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_Obrázek
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_Obrázek
Evelina
Příspěvky: 39
Registrován: úte 04 lis 2014, 19:52

Příspěvek od Evelina »

mugwai - dělá to jen za studena ...
Roman Milo
Příspěvky: 307
Registrován: pát 04 led 2013, 14:33
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Roman Milo »

Dělá mi to při prvním přeřazení.
Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1490
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Příspěvek od mugwai59 »

Tak to netusim, ale tak jako tak to napovida tomu, ze sepne nejaky rele nejaky spotrebic co chlasta desny proud a je nezadouci aby to bylo zaply hned po startu a nebo na volnobeh.
Klima ??
Vazne netusim, muze byt cokoliv co tam zere dost proudu z altiku a baterka by nepokryla. Treba nekdo protrelejsi bude vedet:).
On altik na benzinakach ma 75A a na dieslech 85A (spickovy proud) asi to ma nejaky takovyto duvod:).

Nebo ze by ty aktuatory a razeni tak chlastaly ? (jen dohady) ..
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_Obrázek
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_Obrázek
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

Mám to též. Podle mě jde o cvaknutí - odpadnutí relé "sytiče".
Za studena běží motor na vyšší otáčky - na "sytič". Po cvaknutí - dpadnutí relé cca po 30ti sekundách se otáčky sníží a vypne se v motorovém prostoru jaká-si elektrická pumpa sloužící k recirkulaci spalin.
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1490
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Příspěvek od mugwai59 »

Pockeeeej ! Tam je na zadnim podbehu v motoru jakasi pumpa na teplo na predehrivani spalin - to by mohlo byt ono, nechapu sice tomu hlavu ani patu, ale chlastat by to mohlo tak ze pohasnou svetla (pokud tam je nejaky topny teleso).
No jo, ale Roman ma tusim cdi-cko, ne ?? Ze by tam ta pitomost byla taky ?
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_Obrázek
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_Obrázek
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

Určitě to spolu souvisí. Během garanční prohlídky mi kdysi odpojili z té pumpy přívodní hadici , takže prvních 30s dělala pumpa dost velký hluk, než se vypla. Chvilku mi trvalo, než jsem našel odkud to jde. Každopádně odstavení té pumpy má přímou souvislost s cvaknutím relé v přístrojovce. Je to normální děj.
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1490
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Příspěvek od mugwai59 »

Tak dik Tatko Admine :D .. a jsme doma a nemusime to dal resit, diiiiiikes !
To rikam porad ze vic hlav vic rozumu :)))) .. tak vidis Evelinko, uzivej si v klidku dal nedeli, vyreseno, je to vlastnost auticka:)).
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_Obrázek
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_Obrázek
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

Není zač. Jen doplním odkaz, kde jsem to kdysi řešil. Ale je to přes 6 let staré ..
http://www.smart-club.cz/phpBB3/viewtopic.php?t=42


Obrázek
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1490
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Příspěvek od mugwai59 »

Akorat po nahledu do toho staryho topicu porad premyslim co maji benzin s cdi-ckem spolecnyho - ten EGR je i na benzinech ???
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_Obrázek
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_Obrázek
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3718
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od JBC »

Tahle debilita dělá něco jinýho, akorát jsem nepochopil co. Jestli to elektrický hovado na boku motoru ohřívá vzduch a u studenýho motoru ho tlačí do sání a jen co výfukový plyny dosáhnou nějaký minimální teploty (po cca 1. minutě), tak se ta kravina vypne a pouští to do sání trošku výfukových plynů? Nebo co?
Kdo z Vás to chápe, vysvětlete mi to. Polopatisticky.
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
Evelina
Příspěvky: 39
Registrován: úte 04 lis 2014, 19:52

Příspěvek od Evelina »

Tak děkuji za objasnění "záhady". :)
Pedro
Příspěvky: 62
Registrován: čtv 05 pro 2013, 18:38
Bydliště: Modřice / Brno

Příspěvek od Pedro »

Nastudoval jsem asi tohle vysvětlení: (týká se zřejmě jen 0,7 s EURO4)
Při studeném motoru - je asi po prvních cca 300 - 500m (dle zimy) je potřeba rychle dosáhnout provozní teploty v katalyzátoru. Zapne se sekundární vzduchové čerpadlo(ventilátor) pomocí relátka č. 5 [/img]http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/fo ... r%20valve)[/img]http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/fo ... s.html[img]. Ve stejné době je směs paliva obohacena. To znamená, že se zvýší teplota v katalyzátoru . Přifoukávání sekundárního vzduchu je závislé na teplotě, zatížení a rychlosti.
Je to náročné na odběr proudu - pojistka č. 32 na 30A. Proto je nejspíš po dobu aktivní funkce předehřevu katalyzátoru vypnuto dobíjení akumulátoru. Po těch několika prvních xx metrů jízdy studeného motoru je teplota dostatečná - předehřev se vypne - to je to slyšitelné lupnutí relátka a současně se zapne dobíjení akumulátoru - to je ten pokles napětí a snížení jasu přístrojovky a světel.
Takhle by to mohlo být.[/img]
ex- Smart Roadster-Coupé 03/2005(F)champagne
ex- Smart 0,7 Passion 07/2003 (I) stříbrný - dcery
ex- Smart 0,7 Passion 05/2003 (D) stříbrný
ex- Smart 451 52kW Passion 04/2007 (A) stříbrný/champagne
5- Smart 451 52kW Pulse 04/2007 (CZ) černý
6- Smart 453 52kW Passion 10/2014 (CZ) oranžovočerný
Odpovědět