Vítejte na stránkach Smart autoclubu. Sem můžete vkládat své poznatky týkající se vozů Smart a tak se o ně podělit s ostatními. Máte-li potíže s přihlášením pište na postmaster(z)smart-club.cz
Do Českého ráje cesta smartová je! 2024
jednodenní výlet za krásami Českého ráje se uskuteční v sobotu 8. 6. 2024
Více informací ZDE!
Abychom nezůstali zakonzervováni, připojili jsme se k Facebooku, kde nás najdete
TADY!
Při psaní příspěvků, prosím, nepoužívejte citace, pokud reagujete na poslední napsaný příspěvek!
Než založíte nové téma, hledejte, nebo svůj příspěvek napište do již existujícího tématu, které je Vašemu problému nejpodobnější.
Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ahoj, hledala jsem a nenašla, tak zakládám nové téma. Po rozjezdu cca 200 metrů mi vždycky cvakne v přístrojovce/možná to jde od pojistek a lehce se ztluměji potkávací světla. Neřešil jste někdo něco podobného? Nic jiného to nedělá, ale nevím jestli to není začátek nějakého většího problému, tak proto to řeším. Díky.
Mi to dělá něco podobného, jen mi jakoby lehce zabrní v plynovém pedálu ale není to tím, že by zrovna začal dobíjet alternátor. Dělá mi to dva roky co mám Smarta, už jsem si zvykl, možná to k němu patří.
Dve moznosti me napadaji :
a) studeny motor - netusim ..
b) teply motor - cvakne rele sahary a ta chlasta tolik ze muze ztlumit i svetla (spadne palubni napeti):)
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_ Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
Tak to netusim, ale tak jako tak to napovida tomu, ze sepne nejaky rele nejaky spotrebic co chlasta desny proud a je nezadouci aby to bylo zaply hned po startu a nebo na volnobeh.
Klima ??
Vazne netusim, muze byt cokoliv co tam zere dost proudu z altiku a baterka by nepokryla. Treba nekdo protrelejsi bude vedet:).
On altik na benzinakach ma 75A a na dieslech 85A (spickovy proud) asi to ma nejaky takovyto duvod:).
Nebo ze by ty aktuatory a razeni tak chlastaly ? (jen dohady) ..
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_ Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
Mám to též. Podle mě jde o cvaknutí - odpadnutí relé "sytiče".
Za studena běží motor na vyšší otáčky - na "sytič". Po cvaknutí - dpadnutí relé cca po 30ti sekundách se otáčky sníží a vypne se v motorovém prostoru jaká-si elektrická pumpa sloužící k recirkulaci spalin.
Pockeeeej ! Tam je na zadnim podbehu v motoru jakasi pumpa na teplo na predehrivani spalin - to by mohlo byt ono, nechapu sice tomu hlavu ani patu, ale chlastat by to mohlo tak ze pohasnou svetla (pokud tam je nejaky topny teleso).
No jo, ale Roman ma tusim cdi-cko, ne ?? Ze by tam ta pitomost byla taky ?
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_ Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
Určitě to spolu souvisí. Během garanční prohlídky mi kdysi odpojili z té pumpy přívodní hadici , takže prvních 30s dělala pumpa dost velký hluk, než se vypla. Chvilku mi trvalo, než jsem našel odkud to jde. Každopádně odstavení té pumpy má přímou souvislost s cvaknutím relé v přístrojovce. Je to normální děj.
Tak dik Tatko Admine .. a jsme doma a nemusime to dal resit, diiiiiikes !
To rikam porad ze vic hlav vic rozumu ))) .. tak vidis Evelinko, uzivej si v klidku dal nedeli, vyreseno, je to vlastnost auticka:)).
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_ Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
Tahle debilita dělá něco jinýho, akorát jsem nepochopil co. Jestli to elektrický hovado na boku motoru ohřívá vzduch a u studenýho motoru ho tlačí do sání a jen co výfukový plyny dosáhnou nějaký minimální teploty (po cca 1. minutě), tak se ta kravina vypne a pouští to do sání trošku výfukových plynů? Nebo co?
Kdo z Vás to chápe, vysvětlete mi to. Polopatisticky.
Nastudoval jsem asi tohle vysvětlení: (týká se zřejmě jen 0,7 s EURO4)
Při studeném motoru - je asi po prvních cca 300 - 500m (dle zimy) je potřeba rychle dosáhnout provozní teploty v katalyzátoru. Zapne se sekundární vzduchové čerpadlo(ventilátor) pomocí relátka č. 5 [/img]http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/fo ... r%20valve)[/img]http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/fo ... s.html[img]. Ve stejné době je směs paliva obohacena. To znamená, že se zvýší teplota v katalyzátoru . Přifoukávání sekundárního vzduchu je závislé na teplotě, zatížení a rychlosti.
Je to náročné na odběr proudu - pojistka č. 32 na 30A. Proto je nejspíš po dobu aktivní funkce předehřevu katalyzátoru vypnuto dobíjení akumulátoru. Po těch několika prvních xx metrů jízdy studeného motoru je teplota dostatečná - předehřev se vypne - to je to slyšitelné lupnutí relátka a současně se zapne dobíjení akumulátoru - to je ten pokles napětí a snížení jasu přístrojovky a světel.
Takhle by to mohlo být.[/img]