Pokud motor startuje takřka na "cvrnknutí" , tak nevidím důvod dávat do auta silnější baterii než takovou, která je předepsána. U aku s předepsanou kapacitou se všeobecně počítá s cca 20 minutovou jízdou na jedno nastartování, aby se akumulátor dobil.
Optimální dobíjecí proud se vypočítává z kapacity akumulátoru, takže pokud se v elektroinstalaci automobilu počítalo s určitou kapacitou aku, je dobíjecí proud nastaven právě na něj.
-Aku s nižší kapacitou = nedá potřebný výkon k nastartování + přebíjí se = zkrácení životnosti.
-Aku s předepsanou kapacitou = dá potřebný výkon a je-li dobíjení bezporuchové = využití max. živonosti akumulátoru.
-Aku s vyšší kapacitou = dá vyšší výkon k nastartování, ale nabíjení je nedostatečné ( doba dobíjení se prodlužuje kvůli menšímu dobíjecímu proudu dimenzovanému na akumulátor s menší kapacitou, takže je potřeba prodloužit dobu jízdy, aby se dobil ) = sulfatace, snížení kapacity, snížení životnosti akumulátoru. Zde však záleží i na tom, jakou výkonovou rezervu má alternátor, což zrovna u Smarta nevim. Pokud by tam rezerva byla, pak je docela možné, že se bude i silnější akumulátor stíhat dobíjet.
Kolik je u Smartu běžná palubní spotřeba taky nevím, ale sečetl jsem pojistky v pojistkové skříni a dalo mi to číslo 632A. Samozřejmě, že pojistky jsou kvůli krátkodobému přetížení předimenzované, takže skutečný proud by byl při 100% vytížení nižší. Znamenalo by to však pozapínat úplně vše, což je taky blbost. Tedy čistě teoreticky : cívka zapalování, ventilátor topení, potkávací světla P+Z, rádio + měnič CD, palivové čerpadlo, relé + řídící jednotky = 170A na pojistkách, takže když odečtu 2/3 v rámci předimenzování pojistek jsem na 56A. Teď je k tomu třeba přičíst krátkodobé odběry, které však nejsou malé - brzdová světla, ovládání převodovky ( to samo o sobě je jištěno 40A pojistkou ) , stěrače, ostřikovače, dálková světa, mlhovky, vyhřívání zadního okna, ... no je toho hafec hlavně teď vzimě, takže to na nějaké rezervy moc nevidím
EDIT:
Tak teď jsem ještě zjistil, že Smart altík je 12V / 75A = 900W
Zbývá sehnat dobrovolníka, který změří skutečný odběr za provozu