Stránka 1 z 1

Procvakani prevodovych stupnu fourtwo 0.8 cdi 2002 r.v

Napsal: stř 25 úno 2015, 15:12
od Jarki156
Zdravím Vás.
poridil jsem si smarta fourtwo 0.8 cdi poloautomat.
Nesetkal se nekdo s tim to problemem,při zapnuti klicku pred startem,procvaka prevodovka rychlosti od 6 az do neutralu.

jinak rozjezdy,razeni,podrazovani bez naznaku nejakeho problemu.

Diky za radu.

Napsal: pon 02 bře 2015, 12:27
od tOMSOn
Taky mi to občas udělá - třeba tři dny po sobě se to takto chová a pak je klidně měsíc klid. Mám podezření na GearSensor. Přijde mi, jakoby nevěděl, co tam má aktuálně zařazeno :?

Napsal: pon 02 bře 2015, 14:34
od Jindřich
Pánové, trochu si to tu pročtěte, jednou, asi před půl rokem jsme tu něco podobnýho řešili, za jakých okolností zústane zařazena po dojezdu třeba 6 a po novém zapnutí klíčku to probírá rychlosti- jak to skončilo, teď nevím.

Napsal: pon 02 bře 2015, 17:50
od tOMSOn
Mám pročteno, ale nebude to můj případ. Vždy po dojezdu řadím neutrál a to ještě chvíli běží motor. Přesto občas proběhne tato kalibrace - a řekl bych, že někdy si to prořadí i dvakrát než najde neutrál...

Napsal: pon 02 bře 2015, 22:12
od Jindřich
Zkus opatrně vytáhnou konektory kolem převodovky a prostříkni je nějakým
" kontaktolem "- e dělá to vždycky, nebo to má souvislost třeba s počasím - mokro atd. ??? *posádka*

Napsal: úte 03 bře 2015, 14:45
od tOMSOn
Prostříkání konektoru čidla zařazeného rychlostního stupně kýžené výsledky nepřineslo, spíš jen takový pocit "dobře odvedené práce". Konektor byl v pořádku, vnitřní těsnění taky, kabeláž vypadá taky dobře.
Spíš mám takovou teorii, že pokud je něco s čidlem, bude to spíš problém třeba opotřebených cestiček dráhy potenciometru uvnitř čidla. Rozebrat to ale nejde a jen tak to uvnitř prostříknout jsem neměl odvahu... :roll:

Napsal: úte 03 bře 2015, 17:32
od Pedro
Bude zřejmě potřeba diagnostikou si znovu naučit polohy (= napětí ze senzoru) pro jednotlivé stupně. Nedávno jsem musel provést rekalibraci poloh po výměně silentbloků - první pokus byl také prostříknutí kontaktů, kdy jsem měl za to, že při snížení motoru se natáhly kabely a změnil se přechodový odpor.

V diagnostice byly vidět sejmutá napětí a rozmezí pro jednotlivé převodové stupně.

To, že to nedělá za jízdy si vysvětluji vyšším napětím v soustavě, kdy se napětí pro jednotlivé stupně již dostane do požadovaného intervalu.

Napsal: úte 03 bře 2015, 17:56
od tOMSOn
Je fakt, že za jízdy už to nikdy nezablbne...
Myslíš, že odpojení baterky na pár hodin by nepřineslo stejný efekt jako diagnostika? Nedělá si po odpojení baterky kalibraci řazení automaticky?

Napsal: úte 03 bře 2015, 19:56
od JBC
A co se podívat, jaké je napětí baterky naprázdno?

Napsal: pát 06 bře 2015, 13:36
od tOMSOn
Baterka má 12,6V naprázdno, při zapnutí klíčku do druhé polohy 12,2V. Řekl bych, že to je v normě a v tomhle problém nebude.