Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
Je to o vyzkouseni nez zacnes kupovat rameno a spojku, aktuator atd.
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: pát 05 srp 2016, 19:37
- Bydliště: Prievidza, Slovensko
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
To rameno je tak cca 22-23 mm od steny prevodovky, navyše ked do tej jamky vložím šrobovák a hýbem s tým do strany tak to rameno má vôlu a hýbe sa smerom hore tak 2-3 milimetre.
Dnes som vyrobil nadstavec na tyčku, tak už tyčka dorazila na spojku, ale aj tak to nič nepomohlo. To rameno je asi určite chybné, len keby tá výmena bola jednoduchšia. ASi ešte skúsim tú podložku vložiť do tej diery.
Prikladám fotky tyčky a znovu jamky.
Ta tyčka sa v tom klbe aktuátora môže hýbať do strán však ?
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
Pokud ne, je to spojka.
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: pát 05 srp 2016, 19:37
- Bydliště: Prievidza, Slovensko
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
Lukáši keď si mal tú vôlu v tom ramene aká bola nakoniec chyba ? V tom ramene alebo celá spojka ?
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
Takze odtah do servisu a carda mne tam dal jinou jetou spojku.
Vzdalenost nevim jestli je v poradku nebo ne. Vzhledem k tomu, ze ti nedostane aktuator na rameno, tak je pravdepodobne, ze to v poradku neni.
Spojka je veda sama o sobe. U nove spojky je jeji vyska (tloustka) vetsi nez u spojky sjete. Ted je to mysleno vcetne ramena. Prsty na ktere rameno tlaci jsou u nove vystouple a postupne se sjizdenim se ty prsty postupne propadaji.
A ted doufam, ze sem to nenapsal opacne
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
To, že Ti odešla spojka repasovaná bych spíš přičítal špatnému slisování nebo nesprávně instalovaným pružinkám samostavu.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: pát 05 srp 2016, 19:37
- Bydliště: Prievidza, Slovensko
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
Ono se spojkové obložení prostě sjede a hotovo,
současně odchází vypínací ložisko
taky se ubrušují jazýčky - prsty membránové pružiny
vymačkává se styčná plocha pastorku aktuátoru s ramenem (druhá ploška je na druhé straně ramena (alespoň u 451)
samoregulace prostě nemůže trvat věčně (tedy pokud tam je)
budu objednávat novou spojku tak vám přeměřím novou a starou po 148.000 kterou jsem viděl na vlastní oči
už teď vím že pružina je KO, ložisko se rozpadá a obložení by za chvilku drhlo nýty o setrvačník
auto s takhle utahanou spojkou v podstatě normálně jezdilo.... tu a tam cuklo při rozjezdu
spojku jsem demontoval kvůli vadě motoru (451 52kw bez turba)
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
Dovolím si jen hypotézu o namáhání elektromotoru aktuátoru při chodu na prázdno.JBC píše:Teoreticky není zdravý zkoušet aktuátor na stole naprázdno. Je v něm zabudovaná poměrně silná pružina, která pomáhá elektromotoru překonat odpor na páce spojky. Když má aktuátor mimo auto zatáhnout tyčku, je to velký namáhání elektromotoru.
má doměnka:
pružina v aktuátoru určitě (účinně) pomáhá motorku aktuátoru překonat tlak membránové pružiny spojky... ale při zařazené rychlosti a spojené spojce musí aktuátor vyvinout tlak na svou vnitřní pružinu aby mohl pastorek aktuátoru udržet v sobě po celou dobu spojené spojky,
kdy je mezi pákou spojky a pastorkem aktuátoru mezera (jak se domnívám)
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
moje domněnka: i když "samostav vrací prsty pružiny na stejné místo" mohou být ubroušené od přítlačného ložiska (u mě zmizelo cca 1mm materiálu) takže na konci páky z toho 1mm jsou o cca 2mm více.JBC píše:Víš to určitě? Já mám pocit, že ta spojka je samoseřizovací a tudíž má po celou dobu své životnosti stejnou výšku "prstů".
To, že Ti odešla spojka repasovaná bych spíš přičítal špatnému slisování nebo nesprávně instalovaným pružinkám samostavu.
Po správném seřízení řídící jednotka počítá s 1mm mezery ale teď tam má 3mm takže zablokuje řazení a hodí tam 3 čárky (ADIDAS).
Takže nastavit 1mm a pokusit se s orig diagnostikou smazat chybu v řídící jednotce a naučit jí znovu řadit.
(tuším že to umí i univerzální diagnostika od Delfi, která je rozšířená mezi servisy)
Omlouvám JBC za komentování Tvých příspěvků (jen diskutuji v žádném případě nechci prudit každý tu víme kousek snad se dohromady dílo povede)
PS jedno staré moudro: Vždycky když něco někomu dlouho NEJDE udělat, přijde BLBEC, který ještě neví že to NEJDE a tak jde a UDĚLÁ TO.
znám to ze své vlastní zkušenosti ... nasere to