Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou

Řešení problémů převodovky, spojky, řazení
Roman Milo
Příspěvky: 307
Registrován: pát 04 led 2013, 14:33
Bydliště: Ostrava

Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou

Příspěvek od Roman Milo »

Podle toho co píšeš, tak ti spojka funguje normálně, včetně toho lehkého zatřepání při rozjezdu.
Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1490
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou

Příspěvek od mugwai59 »

Ok, jinak mi neklouze, drzi, necham ji teda byt na pokoji:).
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_Obrázek
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_Obrázek
simplybike
Příspěvky: 9
Registrován: pát 05 srp 2016, 19:37
Bydliště: Prievidza, Slovensko

Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou

Příspěvek od simplybike »

Zdravím, mám ADIDAS problém, nejde zaradiť, pri vypnutom motory však áno. Aktuátor sa hýbe pri vypnutom motore, pri zapnutom motore sa nehýbe.
Chcel som manuálne nastaviť aktuátor podla návodov, ale nedokázal som ho dať na doraz, stále tam je velká medzera aj ked ho dám do úplne krajnej polohy.

Skúšal som roztlačiť vypnuté auto so zaradenou rýchlosťou, s velkou silou to išlo a počul som ako auto vyradilo ale stále nejde nič zaradiť pri zapnutom motore. Baterku som odpájal, mala by byť OK, premazal som aktuátor.

Máte prosím dalšie nápady predtým ako navštíviť servis ? Myslíte že by mohol byť zlý aktuátor ked sa pri zapnutom motore nehýbe alebo skôr tá časť do ktorej má aktuátor tlačiť ked je tam vôla ?

Ďakujem, David.
0,6 40 Kw po GO r.v.2000
Jindřich
Smart ACE
Příspěvky: 1115
Registrován: pát 23 srp 2013, 11:51
Bydliště: Provodín 41

Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou

Příspěvek od Jindřich »

Nejdříve se podívej, jestli ti svítí brzdové světlo, jestli je v pořádku spínač, protože bez sešlápnutí brzdy přeci nic nezařadíš, a to, že tí níkam nedorazí ta tyčka od actuátoru je divný, zkus ještě jednou, doufám, že ti s tím někdo pomáhá, když zapneš klíček, actuator se musí vysunout, vyšlápne spojku, když to neudělá, nejde samozřejmě zařadit. *pivo*
SMART CITY-Coupe,1999/06/40 kW,žlutý drak *trsám*
simplybike
Příspěvky: 9
Registrován: pát 05 srp 2016, 19:37
Bydliště: Prievidza, Slovensko

Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou

Příspěvek od simplybike »

Brzdové svetla svietia, inak žiadna kontrolka nesvieti tak myslím že spínač by mal byť ok. Pri vypnutom motore viem dať A,N,R aj vidím, že aktuátor sa hýbe. Pri zapnutom motore sa už nehýbe. Počuť buchot klepot v prevodovke že sa snaží zaradiť ale márne. Menil som už aj olej v prevodovke.

Ten aktuátor som nastavoval v N pri vypnutom motore s klúčikom v polohe 0. Teraz mi napadlo nemalo sa to robiť v polohe N pri klúčiku v polohe 1 ? Vtedy je vlastne aktuátor viac vysunutý, potom by mohol doraziť.
0,6 40 Kw po GO r.v.2000
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou

Příspěvek od JBC »

Seřizuje se to se zataženým aktuátorem, čili vypnuté. Je potřeba aktuátor posunout až na doraz do spojky a pak o 1 mm vytáhnout.
Chyba bude v řídící jednotce motoru. Za můj krátký Smarťácký život jsem viděl i toto.
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
simplybike
Příspěvky: 9
Registrován: pát 05 srp 2016, 19:37
Bydliště: Prievidza, Slovensko

Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou

Příspěvek od simplybike »

Mám teóriu, že spojka sa nevie rozopnúť, kedže rameno aktuátoru nedočiahne/nezatlačí do toho ramena spojky. Možno je diera v ramene spojky, pôjdem to pozrieť ked budem pri aute.

Pozrite na tento článok na fóre, a celkom zaujmavé riešenie. Vraj vydrží niekolko rokov. http://clubsmartcar.com/index.php?showtopic=23867
0,6 40 Kw po GO r.v.2000
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou

Příspěvek od JBC »

Aha, tak to jsem špatně pochopil Tvůj předchozí text. Ano, díru v páce (místo důlku) jsem už taky viděl. A vlastně to přesně odpovídá tomu, že nemůžeš aktuátor dotlačit k páce.
S Hobojem vedeme "výměnu názorů", jestli ten důlek mazat nebo nemazat. Já už u obou aut mazal 2x.
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Jindřich
Smart ACE
Příspěvky: 1115
Registrován: pát 23 srp 2013, 11:51
Bydliště: Provodín 41

Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou

Příspěvek od Jindřich »

Když si to čtu od začátku ještě jednou, tak teď už vůbec nevím , co to vlastně dělá, co si mám představit pod pojmem zapnutý a vypnutý motor, zapnutý motor je motor nastartovaný, nebo jen zapnutý k l í č e k, koukáš se pod tím autem, nebo posloucháš jen , jestli něco cvaká, nevím, jak by mohla díra v ramenu spojky být ovlivněna tím, jestli motor běží, nebo ne, to jaké že jednou je , a někdy není ???
Co se týká toho mazání ramena a táhla, doporučuju nemazat, není to tam nikterak těsněný a neustálý prach a mazivo - ideální brusná pasta, to se pak nedivím , že se tam někdy udělá díra. *posádka*
SMART CITY-Coupe,1999/06/40 kW,žlutý drak *trsám*
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou

Příspěvek od JBC »

Děravá páka byla ta, kterou nikdy nikdo nenamazal.
Já jsem pro změnu přesvědčený, že když jsou páka a tyčka (důlek a půlkulička) neustále stisknuté, tak spíš jen vytlačujou mazadlo ven z ďolíku, ale prach do tý stisklý části nepustěj.
U Š 1000 MB až po Š 120 se ten ďůlek měl mazat jednou kapkou oleje.
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou

Příspěvek od xlukas.cz »

Mazat nebo ne je dilema. Co skodi vic. Treni s mazivem a prachem, pislem nebo treni nasucho? Pri suchem treni bych rekl, ze ten oter muze byt vetsi. Kazdopadne na to existuji tabulky a vzdelany clovek v oboru by to dokazal rozseknout vypoctem. Pouuil bych vodeodolnou vazelinu v primerenem mnozstvi anebo jeste mozna lepsi grafitovou vazelinu na kozly na tahace ta je hladka. Nebo mame doma vazelinu, ktera je husta a velice lepiva, ta se nenecha z nekama vytlacit. Vzdy se vraci a tahne se jak zvykacka.

Reseni problemu aktuatoru u pocitace nenajdeme. Asi bude potreba zacit originalni diagnostikou a pokud nepomuze, tak bud servis, kde ma dily z jineho auta a muze menit. Nebo si prave pujcit jine auto a delat to same. JBC muze mit pravdu s ridici jednotkou. Al muze to byt i v relatkach.
Aktuator se musi nastavovat v zasunute poloze, jinak by nerozepl spojku, kdyby mel byt vysunuty. Sila, kterou musi aktuator zatlacit na paku, je velka. Ve spojce je silna pruzina. A ani pri vaze pres 80 kg sem pruziny nepretlacil. Mozna sem to delal blbe a tlacil sem si pakama proti sobe, ale nemyslim si, protoze zmacknuti prstu spojky ji ma oddalit (snizit) a to by se melo udat i kdyz na ni stojim. Spojka jako dil je trosku veda, nepodarilo se nam ji zrepasovat do funkcniho stavu.

Vadne cidlo otacek by nemelo dovolit ani vytocit motor, ne? RJ nevi otacky a da pro jistotu bohatou smes. Dal si to reguluje pres lambda sondy. Nesetkal sem se s tim, ze by nezaradila prevodovka nebo nefungoval aktuator kvuli cidlu otacek. Na to mam jeste malo zkusenosti ;-)

Odesláno z mého SM-J500FN pomocí Tapatalk
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou

Příspěvek od JBC »

Problém je, že on tam má snad dvě závady najednou!
simplybike píše:... problém, nejde zaradiť, pri vypnutom motory však áno. Aktuátor sa hýbe pri vypnutom motore, pri zapnutom motore sa nehýbe.
Čili - všechno vypnuté, zapnu zapalování a aktuátor vyjede. Vypnu zapalování, aktuátor zajede. Zapnu, vyjede, nastartuju ... a hovno. Buď zůstane na trvalo vyjetý a už se vůbec nehne, nebo po nastartování zajede a už se vůbec nehne. Můžu brzdit, řadit co chci, aktuátor se už nepohne. To je ta první závada. Viděl jsem to na vlastní oči, byla to ŘJ motoru.
simplybike píše:Chcel som manuálne nastaviť aktuátor podla návodov, ale nedokázal som ho dať na doraz, stále tam je velká medzera aj ked ho dám do úplne krajnej polohy.
To odpovídá děravý páce, závada č. 2. Takovou páku jsem už taky viděl.

Teoreticky není zdravý zkoušet aktuátor na stole naprázdno. Je v něm zabudovaná poměrně silná pružina, která pomáhá elektromotoru překonat odpor na páce spojky. Když má aktuátor mimo auto zatáhnout tyčku, je to velký namáhání elektromotoru.
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
simplybike
Příspěvky: 9
Registrován: pát 05 srp 2016, 19:37
Bydliště: Prievidza, Slovensko

Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou

Příspěvek od simplybike »

Ked dám klíček do zapalovania do polohy 1 tak aktuátor chodí hore dole, (áno ležím pod autom a asistent sedí v aute), a na prístrojovke vidím A,N,R. Ked mám naštartované tak aktuátor ostane trvalo vysunutý von, pri zaradení počuť klepot buchot a po pár sekundách 3 čiarky. Akoby ani nerozopol spojku a preto nemôže zaradiť.

Myslel som že je možno zle nastavený aktuátor, tak som ho chcel nastaviť ale krajnú polohu som nenašiel. Na youtube je viacero podobných videí o problémoch s aktuátorom presne ako mám ja, že sa pri naštartovanom motore nevracal a všade písali že pomohla výmena spojkovej sady.

Bude vidieť tú dieru cez ten malý otvor pre aktuátor ?
0,6 40 Kw po GO r.v.2000
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou

Příspěvek od JBC »

Vysunutý von ... Kam, von? Jako do nútra prevodovky, von sám zo seba? Tak v tom případě je to ta díra -> spojka se nerozpojí, hřídele se pořád točí, aktuátor převodovky to tam nedokáže narvat, když nedojde k zařazení rychlosti, nemohou následovat další kroky k rozjezdu.
Když si pod auto lehneš, tak určitě dokážeš nějakým drátkem nahmatat páku spojky a vyzkoušet, jestli se hýbe společně s aktuátorem spojky. Když si dobře posvítíš, případně použiješ zrcátko, tak to musí být i vidět.
Když aktuátor spojky odmontuješ (3 šrouby), tak na tu páku spojky bude vidět nádherně, takže případnou díru bys nepřehlédl.
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
simplybike
Příspěvky: 9
Registrován: pát 05 srp 2016, 19:37
Bydliště: Prievidza, Slovensko

Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou

Příspěvek od simplybike »

Konečne som si našiel čas ísť znovu do garáže..

Jamka do ktorej ide tyčka aktuátoru je dosť hlboká tak 6-7mm, pričom ak chcem dať tyčku na doraz tak celý aktuátor musí byť ešte aspoň 2-3 mm mimo skrutiek smerom k spojke. Z toho usudzujem že tá jamka je asi o dosť vačšia ako má byť aj ked nie je celá deravá. Viete niekto aká hlboká je tá diera na ramene spojky kde ide tyčka aktuátora ?

V prílohe fotka.

Obrázek
0,6 40 Kw po GO r.v.2000
Odpovědět