Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
-
- Příspěvky: 307
- Registrován: pát 04 led 2013, 14:33
- Bydliště: Ostrava
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: pát 05 srp 2016, 19:37
- Bydliště: Prievidza, Slovensko
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
Chcel som manuálne nastaviť aktuátor podla návodov, ale nedokázal som ho dať na doraz, stále tam je velká medzera aj ked ho dám do úplne krajnej polohy.
Skúšal som roztlačiť vypnuté auto so zaradenou rýchlosťou, s velkou silou to išlo a počul som ako auto vyradilo ale stále nejde nič zaradiť pri zapnutom motore. Baterku som odpájal, mala by byť OK, premazal som aktuátor.
Máte prosím dalšie nápady predtým ako navštíviť servis ? Myslíte že by mohol byť zlý aktuátor ked sa pri zapnutom motore nehýbe alebo skôr tá časť do ktorej má aktuátor tlačiť ked je tam vôla ?
Ďakujem, David.
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: pát 05 srp 2016, 19:37
- Bydliště: Prievidza, Slovensko
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
Ten aktuátor som nastavoval v N pri vypnutom motore s klúčikom v polohe 0. Teraz mi napadlo nemalo sa to robiť v polohe N pri klúčiku v polohe 1 ? Vtedy je vlastne aktuátor viac vysunutý, potom by mohol doraziť.
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
Chyba bude v řídící jednotce motoru. Za můj krátký Smarťácký život jsem viděl i toto.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: pát 05 srp 2016, 19:37
- Bydliště: Prievidza, Slovensko
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
Pozrite na tento článok na fóre, a celkom zaujmavé riešenie. Vraj vydrží niekolko rokov. http://clubsmartcar.com/index.php?showtopic=23867
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
S Hobojem vedeme "výměnu názorů", jestli ten důlek mazat nebo nemazat. Já už u obou aut mazal 2x.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
Co se týká toho mazání ramena a táhla, doporučuju nemazat, není to tam nikterak těsněný a neustálý prach a mazivo - ideální brusná pasta, to se pak nedivím , že se tam někdy udělá díra.
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
Já jsem pro změnu přesvědčený, že když jsou páka a tyčka (důlek a půlkulička) neustále stisknuté, tak spíš jen vytlačujou mazadlo ven z ďolíku, ale prach do tý stisklý části nepustěj.
U Š 1000 MB až po Š 120 se ten ďůlek měl mazat jednou kapkou oleje.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
Reseni problemu aktuatoru u pocitace nenajdeme. Asi bude potreba zacit originalni diagnostikou a pokud nepomuze, tak bud servis, kde ma dily z jineho auta a muze menit. Nebo si prave pujcit jine auto a delat to same. JBC muze mit pravdu s ridici jednotkou. Al muze to byt i v relatkach.
Aktuator se musi nastavovat v zasunute poloze, jinak by nerozepl spojku, kdyby mel byt vysunuty. Sila, kterou musi aktuator zatlacit na paku, je velka. Ve spojce je silna pruzina. A ani pri vaze pres 80 kg sem pruziny nepretlacil. Mozna sem to delal blbe a tlacil sem si pakama proti sobe, ale nemyslim si, protoze zmacknuti prstu spojky ji ma oddalit (snizit) a to by se melo udat i kdyz na ni stojim. Spojka jako dil je trosku veda, nepodarilo se nam ji zrepasovat do funkcniho stavu.
Vadne cidlo otacek by nemelo dovolit ani vytocit motor, ne? RJ nevi otacky a da pro jistotu bohatou smes. Dal si to reguluje pres lambda sondy. Nesetkal sem se s tim, ze by nezaradila prevodovka nebo nefungoval aktuator kvuli cidlu otacek. Na to mam jeste malo zkusenosti
Odesláno z mého SM-J500FN pomocí Tapatalk
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
Čili - všechno vypnuté, zapnu zapalování a aktuátor vyjede. Vypnu zapalování, aktuátor zajede. Zapnu, vyjede, nastartuju ... a hovno. Buď zůstane na trvalo vyjetý a už se vůbec nehne, nebo po nastartování zajede a už se vůbec nehne. Můžu brzdit, řadit co chci, aktuátor se už nepohne. To je ta první závada. Viděl jsem to na vlastní oči, byla to ŘJ motoru.simplybike píše:... problém, nejde zaradiť, pri vypnutom motory však áno. Aktuátor sa hýbe pri vypnutom motore, pri zapnutom motore sa nehýbe.
To odpovídá děravý páce, závada č. 2. Takovou páku jsem už taky viděl.simplybike píše:Chcel som manuálne nastaviť aktuátor podla návodov, ale nedokázal som ho dať na doraz, stále tam je velká medzera aj ked ho dám do úplne krajnej polohy.
Teoreticky není zdravý zkoušet aktuátor na stole naprázdno. Je v něm zabudovaná poměrně silná pružina, která pomáhá elektromotoru překonat odpor na páce spojky. Když má aktuátor mimo auto zatáhnout tyčku, je to velký namáhání elektromotoru.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: pát 05 srp 2016, 19:37
- Bydliště: Prievidza, Slovensko
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
Myslel som že je možno zle nastavený aktuátor, tak som ho chcel nastaviť ale krajnú polohu som nenašiel. Na youtube je viacero podobných videí o problémoch s aktuátorom presne ako mám ja, že sa pri naštartovanom motore nevracal a všade písali že pomohla výmena spojkovej sady.
Bude vidieť tú dieru cez ten malý otvor pre aktuátor ?
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
Když si pod auto lehneš, tak určitě dokážeš nějakým drátkem nahmatat páku spojky a vyzkoušet, jestli se hýbe společně s aktuátorem spojky. Když si dobře posvítíš, případně použiješ zrcátko, tak to musí být i vidět.
Když aktuátor spojky odmontuješ (3 šrouby), tak na tu páku spojky bude vidět nádherně, takže případnou díru bys nepřehlédl.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: pát 05 srp 2016, 19:37
- Bydliště: Prievidza, Slovensko
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
Jamka do ktorej ide tyčka aktuátoru je dosť hlboká tak 6-7mm, pričom ak chcem dať tyčku na doraz tak celý aktuátor musí byť ešte aspoň 2-3 mm mimo skrutiek smerom k spojke. Z toho usudzujem že tá jamka je asi o dosť vačšia ako má byť aj ked nie je celá deravá. Viete niekto aká hlboká je tá diera na ramene spojky kde ide tyčka aktuátora ?
V prílohe fotka.