Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
Napsal: sob 10 pro 2016, 20:22
Milane, nemáš proč se omlouvat! To akorát kdysi dávno jsem si nějak špatně vysvětlil nějakou Tvoji větu a nějak moc rychle jsem vystartoval. Tak komentuj, co se do mě vejde.
Nemusí. když je aktuátor úplně zalezlý, je pružina v mrtvé poloze, kdy to drží samo a motorek nemusí vyvíjet žádnou sílu. Dokonce možná je kousek za mrtvou polohou v "parkovací" poloze, tak když má tyčka z aktuátoru vyjet, tak musí malinko překonat rovnovážnou mrtvou polohu. Je to stejné, jako geometrie plynových vzpěr u zadního okna - když je sklo dole (jen "odemknuto"), tak vzpěry tlačí ve směru proti pantům skla a sklo ani trochu nenadzdvihují. Když začneme motorovýma rukama sklo nadzvedávat, mění se geometrie bodů pant/kotva vzpěry/sklo tak, že těsně před koncem dráhy už vzpěry i nadzvednou sklo a sklo drží samo, bez asistence motorových rukou.MilanH píše:Dovolím si jen hypotézu ... při zařazené rychlosti a spojené spojce musí aktuátor vyvinout tlak na svou vnitřní pružinu aby mohl pastorek aktuátoru udržet v sobě po celou dobu spojené spojky, kdy je mezi pákou spojky a pastorkem aktuátoru mezera (jak se domnívám)