Stránka 5 z 6

Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou

Napsal: sob 10 pro 2016, 20:22
od JBC
Milane, nemáš proč se omlouvat! To akorát kdysi dávno jsem si nějak špatně vysvětlil nějakou Tvoji větu a nějak moc rychle jsem vystartoval. Tak komentuj, co se do mě vejde.
MilanH píše:Dovolím si jen hypotézu ... při zařazené rychlosti a spojené spojce musí aktuátor vyvinout tlak na svou vnitřní pružinu aby mohl pastorek aktuátoru udržet v sobě po celou dobu spojené spojky, kdy je mezi pákou spojky a pastorkem aktuátoru mezera (jak se domnívám)
Nemusí. když je aktuátor úplně zalezlý, je pružina v mrtvé poloze, kdy to drží samo a motorek nemusí vyvíjet žádnou sílu. Dokonce možná je kousek za mrtvou polohou v "parkovací" poloze, tak když má tyčka z aktuátoru vyjet, tak musí malinko překonat rovnovážnou mrtvou polohu. Je to stejné, jako geometrie plynových vzpěr u zadního okna - když je sklo dole (jen "odemknuto"), tak vzpěry tlačí ve směru proti pantům skla a sklo ani trochu nenadzdvihují. Když začneme motorovýma rukama sklo nadzvedávat, mění se geometrie bodů pant/kotva vzpěry/sklo tak, že těsně před koncem dráhy už vzpěry i nadzvednou sklo a sklo drží samo, bez asistence motorových rukou.

Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou

Napsal: sob 10 pro 2016, 22:19
od MilanH
diskutuji rád :) když to má hlavu a patu

s tou pružinou je to šibalsky vymyšlené musím si to někde prohlédnout.

děravou páku jsem viděl taky

Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou

Napsal: sob 10 pro 2016, 22:34
od JBC
Jestli Ti stačí prohlédnout si to na fotce, tak můžeš tady (na konci!): http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/fo ... h-actuator

Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou

Napsal: ned 11 pro 2016, 00:32
od MilanH
staci je to nazorne : )

Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou

Napsal: ned 11 pro 2016, 15:56
od mugwai59
MilanH píše:.. děravou páku jsem taky viděl a přikládám:
Koukam, "Kdo maže, ten jede", neboli, nekdo to premazal vazelinou a ta se mu tam zadrela tak az vydrela diru :mrgreen: *1* ))) ..
Takzvana sprajcnuta vazelina :D)) .
---------------------------
Jnak chapu-li to dobre, pero tlaci nejvic az pri skoro plne vvypnute spojce, kdyz je odpor spojky nejvetsi - jak popisuje JBC ten efekt vzpery:).
Sila vyvinuta na tycku pres prevod se tam meni podle jeho polohy, chova se to jako by v ose toho ozubeni byla vacka:).

Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou

Napsal: ned 11 pro 2016, 16:49
od MilanH
osobně si myslím že NEMAZAT a když tak maximálne grafitem.

v okolí třecí spojky by nemá mastnota co dělat.
předpokládám že styk pastorku aktuátoru a ramena je navržen tak aby se spolu třel tvrdý materiál o poddajnější a s eventuální dírou se počítá.
nikde jsem neviděl stav "prstů" membránové pružiny... ta to nejspíš má za sebou taky, stejně tak obložení a vše je zralé na výměnu...
u 451 se kupuje celá sada (obložení přítlačák s pružinou, rameno a vystavovací ložisko s pouzdrem)

Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou

Napsal: ned 11 pro 2016, 18:22
od mugwai59
Grafitem a nebo grafitkou/vazelinou potrit kloubek a vratit, paka je mimo osu kotouce spojky:).
Jen tam nesmi nekdo toho nakydat rovnou celou pixli :D) ..

Hehe, si me pripomnel .. mam kamarada, ten si kdysi (kdyz jsme byli adolescenti na Pinckch) namazal vazelinou klice v brzdach:).
Chvili to chodilo jako hodinky, nez se vazelina v lete rozpustila a zatekla mezi buben a pakny:).
Se malem zabil, zboural radu popelnic u chodniku, ale rozchodil to, pak to pul dne koupal v benzinu :D)) ..

Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou

Napsal: ned 11 pro 2016, 20:51
od JBC
Ten ďolík je na výšku hluboko pod úrovní lamely s přítlačákem a ještě ke všemu v úplně jiné svislé rovině, takže není ani teoretická možnost, že by se mastnota dostala na pracovní plochy.
"Ďolík" asi nemazal nikdy nikdo, takže ty prodřené nejsou od "šprajcnuté vazelíny", ale od koroze v roli brusiva. Já jsem trochu mazat začal, asi jako jeden z hodně mála lidí, tak si to jednou budeme moci porovnat - pokud se toho dožijem. Každopádně, u dobře vymyšlených aut se tato páka nikdy nemění, bo se neopotřebovává.
Ta rezatá mrkev - taky žádná nádhera. Lamela má po tisícihranu na mrkvi klouzat hladce, takže nějaká povrchová úprava nebo mastný film by nebyl na škodu.

Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou

Napsal: pát 16 pro 2016, 17:45
od MilanH
Info k mazání: v EPC jsem si všiml že se ke spojce u 450.330 (a asi i dalších) přikupuje mazivo A0029890651 a je naznačeno mazání v místě styku vystavovacího ložiska a membránové pružiny a místo styku páky a čepu na bloku převodovky. Takže se opravdu určitě něco maže :)

u 450 jsem nic takového nenašel

na obrázku je to číslo (16)
Obrázek



A jen pro zajímavost jak jsem tu počítal úbytek materiálu a tím i zvetšení vůle spojky pro 451

dnes jsem něco vyfotil přeměřil tak aktualizuji :)

takhle vypadá membránová pružina po 148.000 Km (je to nabroušený že se o to člověk pořeže)

(spojka tu a tam při rozjezdech kopala... sešlápnu lehce plyn a nic...žádný plynulý rozjezd... až když vylezou otáčky tak kopanec a jedu...)

Obrázek

takhle vypadá nová pružina
Obrázek

rozdíl vzdálenosti od dosedací plochy vystavovacího ložiska po dosedací plochu setrvačníku jsou 3mm

výška nového vystavovacího ložiska je 19,1mm
Obrázek

staré ložisko 17,8mm tj. rozdíl 1,3mm

nová spojka se skládá ze dvou 3mm spojkových lamel, při 148.000 Km se sjelo dohromady cca 1,8 mm materiálu

po bližším ohledání musím konstatovat že spojka na 451.380 (motor 132.910) NEMÁ SAMOŠTELOVÁNÍ !!!
nevím jak je to na 450 prosím ať tuto informaci potvrdí ten kdo to měl rozebrané

délka vystavovací páky od čepu v převodovce do středu ložiska je +- 95mm
délka od středu ložiska po čep aktuátoru je +-145mm

takže se všechny vůle na radiální ose spojky násobí poměrem vystavovací páky.

vůle ložisko + pružina = 4,3mm může na konci páky v místě pastorku aktuatoru dělat rozdíl 9mm ???

toť malé zamyšlení nad spojkou a podkládání pastorku aktuátoru....... jako ABY TO JEŠTĚ CHVILKU fungovalo : )
mrkněte na moje fotky koukněte se na váš tachometr a přemýšlet!!

je to blbý ale to auto se vám snaží něco sdělit... něco odešlo potřebuje to vyměnit..

nevím co se může přihodit když při řazení šestého rychlostního stupně 100Km na tachometru v 5.000 otáčkách projede ložisko membránovou pružinou, ta třeba praskne někam se vysype něco roztrhne ohne něco se zablokuje ???

nebo stojíte na křižovatce čekáte na zelenou zařazená jednička noha tu a tam polechtá brzdu a najednou KŘUP! ložisko projede pružinou spojka se spojí auto vám skočí do křižovatky ???

Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou

Napsal: pát 16 pro 2016, 18:15
od mugwai59
MilanH píše:nebo stojíte na křižovatce čekáte na zelenou zařazená jednička noha tu a tam polechtá brzdu a najednou KŘUP! ložisko projede pružinou spojka se spojí auto vám skočí do křižovatky ???
Ctu to tu uz dost dlouho, ale byl bys asi prvni co skocil se Skrckem rovnou do krizovatky a to navic s "polechtanou" (hadam teda seslaplou?) brzdou :D) ..
Nejhorsi smrt je z vydeseni:))) .

Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou

Napsal: pát 16 pro 2016, 19:13
od MilanH
ano ten konec jsem pojal tak trochu hororově - pohádkově :) abych ta fakta uvedená výše trochu vygradoval :)
nechci vyvolávat diskusi o tom jestli Smart do křižovatky poskočí nebo chcípne... to by bylo k prdu a není to k věci

spíš jsem chtěl ukázat jak vypadá spojka po 148.000 a co by se mohlo stát KDYBY....

tj. nefunguje spojka mrknu na diagnostiku posunu aktuátor a provedu seřízení spojky
tohle budu opakovat dokud to půjde a je to v pořádku protože takhle s tím SNAD :) někdo počítal když to navrhoval.

když pastorek aktuátoru nedosáhne na rameno... měl bych se podívat mezi motor a převodovku neb tam bude asi jiný problém, ALESPOŇ SE PODÍVAT
(a to říkám jen pro to, protože jsem viděl jak to vypadá u mne)

Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou

Napsal: sob 17 pro 2016, 15:16
od mugwai59
Rozumim Ti a predpokladam, ze diagnostika co tim posoupne je natolik chytra, ze je pocet posoupnuti omezeny:).
Nebo by aspon mela byt, nebo za ni "odbornik" co i pres jeji plky vleze do kanalu pod auticko:))).

Jen dotaz, to jsi najezdil sam tech 160.000 km anebo jsi to prekoupil relativne nedavno a sype se Ti takhle brutalne to pod rukama ?:)
Ctu tu o tom Tvym MHD-cku temer uplny horory (a nebo Te vylozene bavi rozborky a sborky) :D) .

Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou

Napsal: sob 17 pro 2016, 15:39
od MilanH
ja na tom najel tak 500 Km. bylo to zdechly po prvním - majitelce
a ne a ne tomu vychytat mouchy

Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou

Napsal: sob 17 pro 2016, 15:53
od mugwai59
Jo tak, se mi hned nezdalo, ze bys to (technicky zalozeny) nechal zajit tak daleko :D) .
Tak drzime palec at to rozmotas .. tady 451 F2 moc lidi nema, nejvic hadam 450 facelifty (buraky):).

A jeste sem tam nejaky 450 Cabrio (ty byly uz jen s burakama) ti ujetejsi:).
Na Roudstry bych malem zapomnel u tech druhych ujetych :D))) ..

Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou

Napsal: sob 28 led 2017, 17:20
od simplybike
Takže môj smart s 3 čiarkami je konečne opravený. Bola potrebná výmena spojky ako sme všetci predpokladali. Ale auto nebolo možné napojiť na diagnostiku, vôbec nekomunikovalo a preto bola menená aj riadiaca jednotka. Ďakujem znovu všetkým za rady a pomoc. Tá bola našťastie z druhej ruky a lacná...konečne po 7 mesiacoch pojazdné auto :D