Nádherný vůz Smart Fortwo
Nádherný vůz Smart Fortwo
Hezké vozidlo „s možností narvat ho doplňkovou luxusní technikou „jinak nelze nejnovější model z podzimu roku 2014 nazvat (ale k dokonalosti mi pořád ještě schází turbo - passion nebyl dříve bez turbo-dmychadla), ale třeba zrychluje i díky čtyř ventilům vstřikování stejně razantně jako s turbem – to nevím ale 1000cm³ je pro tento malý vůz již síla. Od roku výroby v r. 1998 doznala značka Smart ve svých modelech jak u Fortwo tak Forfour mnoha technických vylepšení a též v průběhu let vyjelo z továrních linek několik vjemově působivých modelů až k tomuto nynějšímu poslednímu. A teď myslím Fortwo. Jeho nejnovější „posazení“ na vozovku je fantastické, rozšíření jeho čelního profilu mu velmi prospělo – vypadá „nadupaně“! Délka vozu z původních 2500mm doznala od roku 2007 cca 200mm prodloužení. Ty dřívější 2500mm Fortwo sice umožňovaly kromě stání po směru vozovky též možnost nasměrovat čelo vozu k chodníku, ale tohoto způsobu zaparkování vozu jsem se odvážil pouze jednou. „Přece jenom jsem uznal, že poškození dveří je dražší než „ťukanec“ na světlometech, či blatníku! „
Nový model Fortwo nadchne svou vizáží, ač je malým v rozměrech design navozuje robustnost a to mu rozhodně vzhledově sedí. Smart Fortwo nikdy nepůsobil jako „skořepina“ o to se postarala hlavně asymetrie kol (zadní pneumatiky jako u formule I.) a vizuálně působící jakoby mohutnější záď vozu. Ale u posledního modelu podzimu 2014 to konstruktéři ještě více zdůraznili hlavně, myslím si, i větším prostorovým objemem koncových světel ale nejenom jimi.
Domnívám se, že modely Fortwo v budoucnu již nemají co do šířky i délky kam jít. Pokud mají zůstat Fortwo věrné původní myšlence, s níž se v r. 1998 přistoupilo k výrobě tohoto vozu. Uvidí se, co s ním bude dále. Ano je to nádherný „stroj“ a stojí za to ho vlastnit a užívat si ho. Kdo na to má. Specifičnost výběru a zakoupení tohoto vozu se týká i kupujících.
Je to vůz marnotratné, ale líbivé extravagance sice s malou pasažérskou využitelností pro dva však naprosto luxusně pohodlný. Je to fakt zřejmě vozidlo „osobitých požadavků“ tak je třeba k němu přistupovat. Je velmi drahé, stále má tu možnost být dražší když se majitel rozhodne pro různá vylepšení výbavy, která jsou nabízena, je však mimořádně elegantní a výrazně stylový. Koupit si ho je určitě radost sama o sobě a na dlouhou dobu pro kupujícího a naopak ho prodávat – mnoho „vyhozených“ peněz, ale zůstává otázkou jak pro koho.
Ano Fortwo jsou vozy k vážnému přemýšlení o koupi nic na tom nezmění ani jejich snížená užitná hodnota. Fortwo i Forfour ty jsou ovšem čtyřmístné, se mohou řadit do společnosti automobilových elegánů. Mrzí mne, že značka Smart přestala vyrábět roadstery ty "byly" jak je někteří známe ze srazů klubu, když v něm vlastníci těchto vozů přijedou – no něco!! Já jsem se do značky Smart „zakoukal“ líbí se mi snad všechny modely. Ale tato „mladá“ auta přišla do prodeje v době kdy se naopak můj věk i příjmy s těmito atraktivními vozy přicházejícími na automobilový trh minuly! Tak jezdím alespoň v ojetině – Fortwo passion z roku 2002 a jsem spokojen - vlastně musím být. O nových vozech značky Smart když nic tak alespoň zde na klubových stránkách někdy píši.
A kdo zamýšlíte koupit – ještě Smarta nevlastníte a ze zájmu brouzdáte po našich klubových stránkách, tak neopomeňte vstoupit do SmartAutoklubu. Opravy svého nového auta ještě dlouho řešit nebudete, ale „vyvětrat smartíka“ při společných akcích klubů jak českého tak slovenského, jejichž součástí jsou smart – parády s pokecáním s „odborníky“ si zkusit přece můžete. Je to zase něco jiného pro člověka povzbudivého, psychicky osvěžujícího odlišujícího se od všedního běžného života – je to parádní zážitek. No ano tak to je!
Přeji v koupených nových vozech šťastným majitelům mnoho najetých km bez nehod. A ty starší vozy značky Smart co zde v klubu a na silnicích samozřejmě převažují „nabádám“, aby nám majitelům stále dobře na našich cestách sloužily!
A ještě jak dopadl oficiální test auta:
https://www.stream.cz/meziplyn/10007719 ... nejnovejsi
A teď trochu konkrétnosti:
Nu a to je zatím všechno co si myslím a vím o vozu Fortwo - příznivci značky Smart ahoj.
Re: Nádherný vůz Smart Fortwo
Pravda, čtyřipěttrojka má několik předností. Asi tři:
1) Je v ní docela ticho.
2) Má neuvěřitelný rejd.
3) Na tu si nezpomínám. Možná je to to, že se někomu na ní něco líbí. Mě osobně třeba interiér. Designově. O ergonomii raději mluvit nebudu.
Vlastně ne. Čtyři:
4) Hezká automatická klima.
Nedostatků má tolik, že je ani nedokážu najednou vyjmenovat. Od jednoduchých, jako že bezpečnostní pás už není veden držákem na opěradle, takže mě spolehlivě řeže do krku (protože měřím jen 175 cm), přes ty vychcané, jako je "inteligentní" Start/Stop. To takhle jedete, až se rozhodnete, že něco potřebujete v kufru. Tak zastavíte. Motor se vypne. Zatáhnete ruční brzdu. Otevřete dveře. Třeba i spolujezdec otevře dveře. Vylezete ven, jdete dozadu ... a ve chvíli, kdy vzadu zmáčknete čudlík na otevření kufru, tak se nastartuje motor. Leknutím by se jeden posral. Ano, startování je vyvoláno stiskem tlačítka pro otevření kufru.
Nebo taková vychytávka ... auto má Start/Stop, takže umí na křižovatce samo nastartovat. Když ho ale startujete klíčem, tak neumí tu automatickou startovací sekvenci, jako stará Fortůčka. Musíte držet klíč tak dlouho, dokud nechytne. Ku.va, proč?
Apod., atd.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nádherný vůz Smart Fortwo
S Ivem souhlasím, že je to dražší, než by mohlo být. První Smart F2 byl opravdu unikátní, dnes je unikátní jen vzhledem, jinak si člověk kupuje vlastně Twingo a zadní světla mi připomínají WV Polo.
JBC postřehy jsou zajímavé, tyhle rádoby moderní vychytávky mě neoslovují. Když to kolem sebe sleduji, jsem vážně moc rád, že mám starší auta v základu, bez kurvítek a nemusim nic řešit. Systém Start/Stop , proč kua do pr...e.
Kdyby to šlo všechno alespoň vyrušit a povypínat. Připomíná mi to Smartfóny s Androidem, kde je po zakoupení spousta aplikací, které nechci, nepotřebuji, zas..á to paměť, brzdí to procesor, vyšťavuje baterku.
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
Re: Nádherný vůz Smart Fortwo
z interieru sem si jako prvni vsiml plastu. pri poklepani drncely. prisly me slabe a uz po 1 mesici/2 tis. km na nich byly oderky, skrabance. viditelne. to u moji prvni generace jsou plasty silne a povrchova odolnost je vyssi. plasty na me pusobily hodne lacinym dojmem. dalsi veci bylo calouneni. po vyse zminene dobe bylo u madla ridice osoupane, vybledle, jako kdyby melo auto najete desetitisice km. navic potahova latka dveri a palubky nebyla stejne barevna. resp. u dveri tu latku evidentne vic napinali, aby ji prohnuli do plastu a vlisovali. zamykani volantu a tim padem spinaci skrinka pod volantem. stredovy panel az k radici pace, tim padem se neda jednoduse prelezt mezi ridicem a spolujezdcem. posaz za volantem je nizsi. sedadlo je vic naklonene dozadu. nesedi se v nem jako na zidli, ale spis jako v nizkem aute, mozna jde nastelovat, nestudoval sem. bocni vedeni sedadla je nastelovane pro velke lidi. u moji prvni generace do sedadla zapadnu a drzi. u te nove sem mel kolem zad do stran hodne mista. rucni brzda posunuta zbytecne dopredu, vcetne radici paky. nulove ulozne prostory. asi jeste mensi nez u 451. zpusob otvirani vika kufru zajimavy, ale jednou rukou sem nepochopil, jak ho otevrit - plast krytu zamku byla prvni vec, ktera me na aute zustala v ruce (ulomena?, vycvaknuta?). vstupni otvor kufru maly. neni ctvercovy, ale spis skoro oval. jak se dostat k motoru? u nas to slo jednim otocenim sroubku a dekl tam drzel dobre. ted je tam asi osum sroubku, ktere se musi kazdy otocit aspon desetkrat dokola. motor je uchyceny silentblokama primo ke karoserii. konec jednoducheho vyjeti s napravou ...; jedine pozitivum, ze je k motoru lepsi pristup - vetsi dira. na opacne strane auta je vepredu nad baterkou prostor pro ulozeni povinne vybavy, kdyz se tam strci nejaka skatulka nebo taska. ke svetlum je lepsi pristup, ale zase zadny zazrak to neni.
muj pocit je ten, ze to auto vymyslel nekdo total ne od nuly a smarta minulych generaci videl, jak nekdy projel kolem neho na ulici nebo spis v protismeru na silnici. clovek, ktery ve smartovi najel desetitisice kilometru by neco takoveho nemohl nikdy navrhnout. podle me je to nepochopeni smarta predeslych generaci. nova generace si sevou neprevzala vubec nic, co bylo v minulych generacich pozitivni. no, jedine uzsi predni a sirsi zadni pneumatiky. muj pocit je obrovske zklamani.
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
Re: Nádherný vůz Smart Fortwo
DYK77 píše:Mě ten design ani tak nevadí. Pamatuji, jak byla stejně opovrhována i předchozí druhá generace, nakonec si všichni zvykli
A tak zvyknout se da uplne na vsecko, ze ) .. prvni Ford Probe byl krasavec s mrkacima schovavacima svetlama elegantnich tvaru zrcatek vybihajicich z karoserie apod., druhy uz byl hnus fialovy, prvni Bravo jedna elegance, druhy opet hnus s hranatyma svetlama, s tema "dvojakama" uspesnych jednicek je to vzdycky sporadicke:).
To mas jako s filmy, hry do PC, vyrobce se chce jeste trochu sklouznout na uspesnosti te prvni vlny zajmu, co nadelas, to je uz takovy jejich folklor .
Jako jsou vyjimky .. napriklad 3x Indiana Jones, 3 x Krokodyl Dundee, ale to jsou fakt bily vrany:).
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
- jancarik F2
- Smart ACE
- Příspěvky: 512
- Registrován: stř 12 led 2011, 20:37
- Bydliště: praha-sterboholy
Re: Nádherný vůz Smart Fortwo
Smart fortwo pure 700 05 prodan
CC TDI 125kw dsg
mini cooper S 128kw
Re: Nádherný vůz Smart Fortwo
Myslím, že za takovým Roadsterem se budou otáčet vždycky. Nejméně sedm z deseti. Tudíž je potřeba ty Roadstery náležitě opečovávat.
Jeden můj kolega říká, že když přijede do práce a vidí na dvoře toho mého, tak se mu při pohledu na tu krásu hned zlepší nálada a má tudíž o hodně lepší den...
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
Re: Nádherný vůz Smart Fortwo
Psssssssssssssst !!! Fiat se nerika !jancarik F2 píše:No vidíš třeba 3bravo bude pro tebe taky krásný ale porad fiat
Nene, tak jsem to nemyslel, ale jakoze malokdy se povedou vsecky tri, uz 451 se me nelibila a toto nove čudo je poplatne te silene vlne bachratych neforemnych modernich autaku s nakoplyma cenichama:).
U me minus, nemuzu si pomoct, ze vse nove je dobre, nebo hezke jen proto ze je nove:).
Faktem je ze kdyz se zenou kamkoli jedem s tim skrckem 450 s burakama a v cabrio verzi tak se na nas lidi sklebi od ucha k uchu:).
Zacinam vahat, jestli tu vyraznou fialovou barvu vubec budu menit:).
P.S. Kdyz uz jsme nakousli zase ty Italy, osobne toto povazuju za vrchol hnusu : https://www.google.cz/search?q=smart+45 ... t+multipla
Hned tady po teto bachrate hromade plechoveho hnusu : https://www.google.cz/search?q=cruiser& ... er+cruiser
Nicmene respektuju marketingovy tah vyrobcu oslovit i zakazniky s vylozene zvracenym vkusem, i to jsou penize a zisk, cim vice tim lepe, ze jo:).
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nádherný vůz Smart Fortwo
Re: Nádherný vůz Smart Fortwo
Kdo stiha ridit ten zablika, kdo ne tak nejak zamava, zagestikuluje, taky prima:).
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
Re: Nádherný vůz Smart Fortwo
Samozřejmě, že nové Fortwo je jiné když je zcela „překopáno“ za těch cca sedmnáct let co je vozidlo v prodeji muselo doznat nějakých změn a někdy přijde i ta zásadnější. K některým ústupkům však byli konstruktéři přinuceni!Pokud si vzpomínám tak od roku 2010 byl panel před řidičem z původního obráceného „S“ narovnán, to proto, aby se vozy mohly prodávat v USA a to je „nějaký trh“! Ale Fortwo tím ztratilo svou výjimečnost interiéru. „Deska se přiblížila k řidiči, přičemž posun jeho sedadla zůstal zachován to vnímám jako chybu, kterou jsem též objevil ale zatím pouze tu jednu - místo na sedadle jsem ale měl. Změna přídě vozu „čumák“ si vynutila bezpečnost (výrobní předpisy) s ohledem na srážku s chodcem. Přesto si myslím, že se realizace moderního Fortwo povedla! Tam se prostě sedí! Ta pohodlnost v původních Fortwo až do současného „rozřešení“ fakt chybí. Sezení v zimních bundách je v minulých verzích Fortwa nedostačující, sice se tam nacpete, ale o pohodlí bych nehovořil! Přiznejme si to.
Designoví konstruktéři to tak jednoduché s vymýšlením jak udržet líbivost a styl vozu ve srovnání s původním konceptem rozhodně neměli lehké – příčiny jsem popsal. Přikláním se v názoru k Dykovi je to na zvyku zřejmě „kdyby“ tato poslední verze myslím vzhledově, přišla na trh jako „„první““ a barevná autíčka se objevila na silnicích tak bychom v nich asi jezdili též.
Co se týká již snížené atraktivity pro „okolí“ to je přirozené je něco jiného potkávat toto auto na silnicích či na parkovištích v časech jeho zrodu sem tam jednou za čas a v současnosti když při výjezdu s autem téměř není cesty, abych Smarta nepotkal. Takže „okolí“ lidé si na Smarty již též zvykli, není zase tak těžké si zvyknout. Jejich zvýraznění v koncepci vozu a barvách se může projevit pouze při společných seskupení našich vozidel a smart-parádách. Ty dokáží, a bude tomu vždy ,přihlížejícím lidem vykouzlit úsměvy na tvářích jedno auto již jaksi zapadne v „davu“.
Trvám však stále na svém hodnocení – nádherný vůz Smart Fortwo. Kdo z adeptů na koupi si dobře vyhodnotí náhled, k čemu ho bude používat, zde mám na mysli možnost sezení pouze pro jednoho „spolucestujícího“ a má na něj finance tak není o čem přemýšlet či váhat s koupí!
A pohlížejme na „Nádherný“ vůz optimističtěji s nadhledem je to pořád „třída“ a já bych ho „koupil“.
Souhrn fotek není kvalitní ale jako ilustrační záběry si myslím jsou dostačující.
Re: Nádherný vůz Smart Fortwo
Dnešní auta, nacpaná elektronickými sr..kami se velmi často nenaučí řádně používat ani člověk, který to má jako jediné vozidlo a je technicky nadaný. Jak to mají dělat lidé, kteří jezdí několika různými auty, z nichž každé se ovládá jinak? Ubíjíme sami sebe, když se nutíme učit se ovládat takové komplikované věci. A když to pak půjčíte manželce, tak to ani nedokáže nastartovat ... Auta mají mít jednoduché ovládání, který pochopí každý po minutové obhlídce ovládacích prvků.
Na co třeba takový asistent jízdy z kopce? Jednak se u různých aut zapíná různě (V některých se musí nad kopcem zastavit, v některých ne. V některých se sjíždí na neutrál, v některých se zařazenou rychlostí.), za druhé - půlku kopce zvládne a sjede bez problému, ale tam narazí na takové podmínky, že to neubrzdí ani on a auto sletí dolů, asistent neasistent. Normální řidič s normálním autem by tam prostě ani nejel.
Inu, někteří mají facebook, někteří ho nemáme.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nádherný vůz Smart Fortwo
Na druhou stranu je to jak rika Ivo, kdo na to ma a bude to chtit, tak si to koupi. Dnes uz stejne neni moc na vyber, elektronikou jsou prospikovana vsechna auta uz v zakladni vybave.
Ovsem pritomnost asistentu nemusi vzdy znamenat ze ma clovek neco extra vylepseneho a potazmo i bezpecnejsiho. Pamatuji si, jak pomerne uz davno pred X lety sjel z linky Mercedes A a tam byly jizdni vlastnosti vozu tak v pr..li, ze to nemohlo bez asistentu vubec mezi lidi. Takze asi tak
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
Re: Nádherný vůz Smart Fortwo
soucasne se nam tezko smiruje, ze i tak draha vec jako je auto se stava spotrebni veci, ktera nam ma slouzit jenom par roku a potom ji mame dat na vrakac a koupit si dalsi.takove je prani vyrobcu, takovy je princip trzniho hospodarstvi = tocit penize.
co se mne soukrome nelibi je to, ze takova znacka jakou mercedes je, se spojuje s low endovou znackou. kdyz srovname audi, bmw, mercedes, tak ti investuji do technologickeho vyvoje a zakaznikum nabizi ty nejnovejsi technologie - led svetla, laserove svetla. motory se 3, 4 turby, kompresory misto turba, nocni videni, jizdu bez nutnosti zasahu ridice, atd. atd. takovy renault vyviji maximalne motory, prevodovky, interier, podvozek. soukrome, vnitrne se nedokazu smirit s tim, ze bych mel dobrovolne jezdit s autem s kosoctvercem a met z toho radost a uspokojeni. ono to prijde s vekem, kdy me to bude mozna jedno, mozna budu odvaznejsi nebo hloupejsi.
ivo, z tvojeho vyjadreni chapu, ze k tomu novemu smartovi pristupujes jenom vzhledove. ze se ti libi a neresis techniku.
dyku, to acko mame doma - rok 2002, long verze a to si ani ja nestezuju, presto jsu na jizdni vlastnosti citlivy. ale jasne, jeden losi test, prevracene auto a nese se to s nim naveky. do tak extremni situace se moc aut nedostane a takto predpisove projetych jeste min. kdo vi, co s tim autem testovaci ridic provedl. kdyz me testovali vozik na losim testu, tak si pri jednom prujezdu podradil a vozik se za autem rozkmital. v okamziku prerazeni totiz logicky ubira plyn a auto ztraci kinetickou energii rychlejs nez vozik.
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele: