náhrada za dieselovýho smarta
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
Re: náhrada za dieselovýho smarta
Abych mu ale jen nekřivdil, tak nutno vzít v potaz , že mnohým vozítkům 1. generace + facelift , bude kolem 15ti let a to je při častém provozu doba, kdy se začínají objevovat různé neduhy. Namátkou tomu přičtu např. provoz po Praze, kterým dostává každý auto neuvěřitelný štosy. Osobně bych třeba auto po Pražákovi nechtěl ani zadarmo. Takže v takovém případě má už vozítko nárok na nějakou tu opravu. Pokud se to začíná s..t moc často, tak je ideální se toho buď zbavit, nebo si jej nechat jako srdcovku a jezdit jen víkendově, kdy sice od opravy k opravě najedeme 1000Km, ale nebude to každý měsíc, ale jednou za čtvrt roku
Na mém Smartíkovi r.v. 2004, žádné vážnější poruchy nebyly, ale do 60tis Km se něco našlo. Většinou jsem platil jen materiál, opravu jsem provedl sám )
1. nesymetrie rozvodového kola - výměna v rámci garance
2. prasklé lanko ovládání zámku dveří - výměna ( 1000,- )
3. vadný termostat - výměna ( 1000,- )
4. vadné brzdové válečky Brembo - výměna ( 800,- )
5. porucha airbagu - odpojení , prostříkání konektorů, smazání na diagnostice. ( 200,- )
6. nutnost spárování klíčů a to 2x ( 500,- + 200,- )
7. mokro u nohou spolujezdce - vysušeno, zatím OK
8. vadné těsnění na přírubě vodního čerpadla ( 40,- )
9. v poslední době začíná koroze zadní nápravy - nikdy neprovozováno na nasolených silnicích
10. přetěsnění hadtopu - odchlípla se středová podélná guma - zcela strženo a znovu přilepeno ( 200,- )
Ostatní běžné servisní úkony nepočítám ( výměna oleje, filtrů, brzd. destiček, kotoučů, chladící a brzd. kapaliny, žárovek, stěračů, ... )
V porovnání s Citroen Saxo r.v.2002 - provoz 2003
do prvních 60tis Km pouze
vůle čepu spodního ramene na přední levé straně Moog - výměna ( 500,- )
od 60 do 100tis km
termostat - výměna ( 300,- ) zbytečné
koncový díl výfuku Bosal- výměna ( 1.000,- )
vůle čepu spodního ramene na přední pravé straně Moog - výměna ( 500,- )
ventil čerpadla ostřikovačů - výměna ( 300,- ) neostřikovalo zadní okno
od 100tis do 120 tis.
koncový díl výfuku Bosal - výměna ( 1.000,- )
brzdové válečky Brembo - výměna ( 600,- )
přední levé ložisko kola SKF - výměna ( 500,- )
Následně sice bez problémů, ale spíše z prevence v rámci spolehlivosti a bezpečnosti
rozvody orig. Peugeot + vodní čerpadlo ( 5.500 )
tlumiče Sachs + horní uložení Monroe - výměna ( 3.500,- + 600 )
pružiny Monroe - výměna ( 1.000 )
ramena přední nápravy, včetně čepů a silentbloků TRW - ( 3.000,- )
Drobná koroze v místě spojů ( sbodování ) karoserie v oblasti uložení rezervy pod zavazadlovým prostorem - Ošetřeno a proveden nástřik celého spodku ( 2.000,- ) - provozováno v zimním období
Ostatní běžné servisní úkony stejné jako viz Smart.
Re: náhrada za dieselovýho smarta
No jo, ale pak si ty lidi museji kur..sky priplatit za nejaky "bezudrzbovy" autak, to se zase neda svitit:).JBC píše:Hele, jsou lidi, který fakt nebaví každé dva týdny něco promazávat nebo spravovat. Někoho jo, někoho ne. A mě už to taky docela leze krkem, protože to je každou chvíli! Dá se říci, co jeden tisíc km, to nějaká oprava!
Ale jak Vas tak sleduju asi jsem mel stesti na kus, pac do toho zatim (tuk tuk tuk) leju jen naftu a jezdim:).
Vsecky tyhle detsky nemoci (mel jsem taky strzeny lanko ke klice, ale resil jsem to zkracenim vnejsiho bowdenu/lanka a naletovanim noveho valecku na konec lanka - oprava za 0 Kc, pardon - za elektriku pri pajeni ) jsem si odbyl na pocatku a jezdim, kdybych se vybodl na beznou udrzbu, asi bych moc nejezdil, tak nevim ..
Jo - a to mam naskakano 202.000 km, dovezl jsem ve 197.000 km (tyyy brdo kde jsem to naskakal ?? - nechapu).
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
- Chorche
- Smart ACE
- Příspěvky: 1057
- Registrován: úte 18 bře 2008, 17:14
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: náhrada za dieselovýho smarta
Mugavi, nevim co myslíš tim "kurefky připlatit", ale mimo jinejch vozidel mam tu zmiňovanou rafku, rok 1995, najeto plus mínus stejně jak smart (cca 160). A na ní se mění jen spotřební materiál (jednou kotouče, desky, tlumiče, svíčky, letos budu dělat poprvý rozvody). Jo a taky sem měnil jednou kabely ke svíčkám páč je sežrala náká kundatra... Pravda rafka v mezičase trochu hnila, takže se musely vařit zadní lemy, nápravnice a měnit jeden přední blatník (novej cca pětikilo). Ale to smart už začíná hnít taky. Jinak ale do ní leju jen volej 1x za 10 tis, semtam benzín a plyn. Pořizovací cena rafky byla stejná jako smarta, ale zatímco smart svou cenu v opravách už zdvojnásobil, vo rafce se to říct nedá ani náhodou. Ale je fakt, že zatímco ceny smartů s časem padaj dolu, rafka v německu stojí furt stejně Kdybych jí chtěl prodat, neprodělam ani euro.
Já si myslim že smarta vymejšlel nákej hipster, nebo jaxe říká takovejm těm lidem v červenejch teniskách, plnovousem a upnutejch gatích. Kerej sice toho věděl spoustu o módnim dizajnu (kdyby v tý době existoval ajfoun, tak ho měl zastrčenej v zadní kapse těch upnutejch gatí), plány kreslil na mekintoši, u kávy s vostatníma hipsterama vykříkovali jak je to autíčko cool a smart, ale věděl úplný coolový o používání aut, poněvač v životě žádný neměl... Takže výsledek je sice líbivej ale v praxi nepoužitelnej...
Toyota 4runner 1. Gen
a 2 malý ségry Toyoty RAV4 1. a 2. Gen
Re: náhrada za dieselovýho smarta
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
Re: náhrada za dieselovýho smarta
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Re: náhrada za dieselovýho smarta
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
- Chorche
- Smart ACE
- Příspěvky: 1057
- Registrován: úte 18 bře 2008, 17:14
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: náhrada za dieselovýho smarta
Jináč coroly kolem roku 97-99 sme měli na pučování když sem v těch letech pracoval v Hertzu a byly to zdaleka nejmíň problémový auta ze všech co se tam točily. Jel sem tehdá firemní corolou ve 4 lidech na Corfu (přes Itálii a pak trajektem z Brindisi) a pohoda, průměrná spotřeba 6l benzínu
Toyota 4runner 1. Gen
a 2 malý ségry Toyoty RAV4 1. a 2. Gen