Smart 0,8 Cdi nestartuje
Smart 0,8 Cdi nestartuje
Zkoušel jsem odpojit přívod nafty ke vstřikům (nafta jde do válce). Moje domněnka je špatné vysokotlaké čerpadlo - pokud odpojím tlakovou hadici a otočím klíčkem (II poloha) tak z čerpadla stříká nafta (tlakem čerpadla v nádrži). Pokud se pokouším nastartovat, tak nafta sříká stále stejně (žádný tlak). Je moje úvaha tedy správná? Pokoud ano, prosím o radu kde sehnat funkční čerpadlo a nebo kde udělat repas +- orientační ceny . A jestli je někde video jak čerpadlo vyměnit.
Smarta mám tři roky, nikdy žádný problém.
Díky moc
Re: Smart 0,8 Cdi nestartuje
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
Re: Smart 0,8 Cdi nestartuje
-
- Příspěvky: 36
- Registrován: úte 03 bře 2015, 19:05
- Bydliště: tábor
Re: Smart 0,8 Cdi nestartuje
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
Re: Smart 0,8 Cdi nestartuje
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
-
- Příspěvky: 245
- Registrován: pon 22 lis 2010, 20:25
- Bydliště: Praha 6, Kladenská ulice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Smart 0,8 Cdi nestartuje
Zastavím motor po delší jízdě (teplý) a když hned znova startuji, tak naskočí. Když po zastavení motoru startuji cca po 10 - 15 minutách, točí trochu déle, než když startuje studený, ale naskočí. Když ovšem chci nastartovat tak po 30 minutách až 60 minutách, tak motor točí, ale nenaskočí ani náhodou. Točím s mezerami třeba 10x, a nic... Po asi dvou hodinách, a déle, chladnutí, naskočí normálně a jede. Žádné problémy s jízdou nebo kolísáním otáček. Chytá dobře i za mrazů, ale s teplým motorem v určité fázi chladnutí nechce chytit ani náhodou. Jede buď teplý hned, nebo studený po vychladnutí...
Tím jsem přetáhl parkování zdarma a musel zaplatit. Proto to sem píšu, jestli máte s dieslem někdo zkušenost, co to může dělat za přiblblý čidlo, poněvadž je to závislé na teplotě motoru!!!??? Co je absurdní, tak mi několik dní před tím upadla vrtule od motorku chlazení interkoleru, což s tím asi nemá co dělat, ale vrtule řachtala při zastavení motoru, kdy motorek ještě dochlazoval vrtulí interkoler. Vrtule na hřídeli motorku nemá unačeč, ani drážku k unášení, čili drží jen nasunuta na hřídelce s nějakou závlačkou, kterou jsem asi ztratil, takže nevím ani jak vypadala originál. Udělal (ušmoulil) jsem si novou a vyrobil unašeč z kolíčku do plastu vrtule. Drží spolehlivě a motorek s ní točí mnohem a mnohem tišeji. Ale to s tím, že motor nenaskočí, by nemělo asi co dělat, né?
A nemám velký auto. Smartík zváný Borůvka z Řípu zahynul na poli... Je již nově zastoupen černým Smartkem diesel cabrio pokřtěným Hašlerka!
-
- Příspěvky: 245
- Registrován: pon 22 lis 2010, 20:25
- Bydliště: Praha 6, Kladenská ulice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Smart 0,8 Cdi nestartuje
A nemám velký auto. Smartík zváný Borůvka z Řípu zahynul na poli... Je již nově zastoupen černým Smartkem diesel cabrio pokřtěným Hašlerka!
Re: Smart 0,8 Cdi nestartuje
Omrkni nekde kde vsude a jaka cidla to ma:).
Faktem je, ze muj intercoler se nezatoci jak je rok dlouhy, tociva se kdyz je uhnily drat na cidlu teploty dole na intercooleru:).
Zkusil bych to opravit, ( pokud je to v tomto) a pak na par hodin odpojit baterku, aby se smazal nejaky ten nouzovy rezim motoru:).
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
-
- Příspěvky: 307
- Registrován: pát 04 led 2013, 14:33
- Bydliště: Ostrava
Re: Smart 0,8 Cdi nestartuje
Re: Smart 0,8 Cdi nestartuje
Jelo to sice na snizeny vykon (jeste s upchatym EGR-em) v nejakym tom nouzaku, ale jelo a chytalo, recht:).
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
-
- Příspěvky: 245
- Registrován: pon 22 lis 2010, 20:25
- Bydliště: Praha 6, Kladenská ulice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Smart 0,8 Cdi nestartuje
Kdybych věděl, které čidlo to dělá, neboť auto normálně funguje bez problémů a motor nemá snížený výkon, tak bych na kablík od toho čidla dal rozpínací lačítko, čímž bych imitoval pro řídící jednotku studený nebo proskratováním opačně teplý motor, a v ten moment by to startovalo v tom mém nainscenovaném režimu normálně. Nechci totiž zbytečně způsobem pokus omyl měnit čidlo na identifikaci otáček pro vstřiky, když stojí 1600 Kč, když auto nikde nechcípá a otáčkoměr drží bez kolísání. Vetilátor intercooleru se spouští jenom při vyšším zatížení motoru a následném volnoběhu, když je menší přísun chladného vzduchu zvenku, což je správně. Čili toto čidlo také chodí normálně. Čidlo teploty motoru ukazuje plynule také bez jakéhokoli bublání kapaliny v systému chlazení.
A nemám velký auto. Smartík zváný Borůvka z Řípu zahynul na poli... Je již nově zastoupen černým Smartkem diesel cabrio pokřtěným Hašlerka!
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
Re: Smart 0,8 Cdi nestartuje
Odesláno z mého SM-J500FN pomocí Tapatalk
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
-
- Příspěvky: 245
- Registrován: pon 22 lis 2010, 20:25
- Bydliště: Praha 6, Kladenská ulice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Smart 0,8 Cdi nestartuje
Zkoušel jsem jinou věc: A to vysledování teploty motoru kontaktním externím teploměrem, abych věděl teplotu, při které auto nestartuje. Stalo se tak při teplotě cca 47•C. Doba, která je chladnutím motoru potřeba proběhnout mimo okolí tohoto rozsahu teploty, je cca 20 - 25 min. teď v létě. V zimě to bylo o hodně kratší, nebo nebylo vůbec. Je zajímavé, že při této kritické teplotě po studeném nastartování auto samo nechcípne, když se auto zahřívá ze studeného stavu. Rovněž je zajímavé, že když jde pak teplota nahoru ze studeného motoru, a chcípnu motor já sám v této zahřívající teplotě 47•C, tak auto normálně znovu nastartuje. Ovšem při chladnutí z vyšší teploty po jízdě při této teplotě, a následném novém startování, prostě nechce chytnout a točí naprázdno bez jediného škytnutí. Musím počkat. Jak se dostane teplota pod 47•C, chytne krátce okamžitě při prvím otočení startérem.
Z toho usuzuji, že by mohlo být vadné nějaké čidlo snímající teplotu paliva, které se zahřívá např. sáláním tepla od motoru. Ale kde je teplotní čidlo paliva, to jsem zatím nezjistil. To může mít vliv na složení směsi do vstřiků, kde řídící jednotka nedostává to, co by chtěla, proto nepustí vstřiky. Ale může to být jen můj názor, nikoli skutečný konstrukční způsob řízení směsi do vstřiků.
A nemám velký auto. Smartík zváný Borůvka z Řípu zahynul na poli... Je již nově zastoupen černým Smartkem diesel cabrio pokřtěným Hašlerka!
Re: Smart 0,8 Cdi nestartuje
Re: Smart 0,8 Cdi nestartuje
Pokud jej někdo budete měnit, tak je potřeba: trochu svěsit motor (já povolil levý držák motoru a vzpěry co jsou přišroubovány na rám), vydělat hadice mezi EGR a sání a mezi EGR a mezichladič, vydělat větrák mezichladiče a samotný mezichladič (sundat z něj čidlo vzduchu a odpojit z něj hadici vedoucí k turbu). Pak je čidlo kliky umístěné na pravé straně mezi mezichladičem a blokem motoru dobře přístupné. Drží jej jeden šroub M6 na Torx (asi 25 nebo 27). Ven se mu chce za použitím mírného násilí .