Nazdar chlapci, dal jsem na radu JBC, jal se zakoupit novy termostat a stravil vcera celkem krusny odpoledne pri cca 4°tepla v garazi a s podrapanyma a dobityma prackama (kdybych jej nemel skrcka jinak rad za to jak jezdi a za kolik jezdi, letel by specielne kvuli opravam kolem motoru z baraku:)) jsem vymenil termostat za novy (Wahler).xlukas.cz píše:jinak s teplotama by to snad melo byt tak, ze 3 carky standard. ale potvrzuju, ze kdyz mrzne, tak se na vic nez 2 dostanu jen pri delsi trase. jinak dve a z kopcu to neni vyjimka. na druhou stranu je to pro me znamka toho, ze je vychladle turbo
Vysledek je stale stejne 2 bobule na teplomeru, o 3 bobulich si muzu nechat dal v zime zdat, leto si nepamatuju, nezajimalo me to az tolik.
Projizdel jsem to dost zdivoka, dolival porad kapalinu, odvzdusnoval u termostatu (ponejprv sla az pena, mimochodem dolil jsem do systemu vic nez vypustil sroubem na motoru ???) a porad nic - 2 bobule, lital jsems tim kolem dediny jako blazen, schvalne do kopce a - NIC.
Jeste v noci jsem si dal tu praci a prosel tu vsecko co mi vyhodlo klicove slovo "teplota" ve vyhledavaci.
Umi mi nekdo rict, jestli 2 bobule u CDI jsou v zime pri teplotach kolem 0-5°C vlastnost, protoze diesel nevyvyji tolik tepla a tak rychle a je pomerne velky objem chladiva v trubkach a radiatoru, ktery funguje v malem okruhu jako brutalni chladic, anebo se mam rovnou nasrat a termostat vracet za jiny, pac na motoru dosahnu max. 65°C ?
Nicmene redstava, ze si dam repete toho vcerejska s vymenou me privadi do temer nepricetneho stavu ) (i kdyz uz motor spustit vlevo diky tomu umim:)).
Vetsinou tu totiz ctu u CDI-ckaru, ze maji v zime 2 bobule a dost a to z toho maji naftari druhy vanoce. Jen par vyjimek tu referuje, ze se to spravilo a to jeste vetsinou u benzinaku, u dieselu jen vyjimecne pripady (tusim Marketa uspela, jen jsem nepochopil cim vsim - kartonem na chladici, vymenou kapaliny, termostatu ?
Mam dojem ze vycerpala snad vsecky moznosti jak se v zime ohrat s naftou:).
Jediny DYK77 tu topi, ale to je Roadster, predpokladam, ze tam je kopa odlisnosti v trubkach, chladici, jinde expanzka apod.
Teda suma sumarum, je to nejaka debilni vlastnost toho CDI turba, nebo je to na reklamaci termostatu ?
Proste na vic jak 60°C co funi z diry v kabine na stupen 2 vetraku (mereno pistolovym teplomerem) se v techto venkovnich teplotach nedostanu ani kdybych se po...l (rokrajel, receno slusne):).
Zde je hezky schema, kde se zda, ze ten okruh radiatoru topeni pres tu tlustou vratnou trubku k vodni pumpe od chladice vpredu je dost brutalni chladici narez pro zimni mesice u dieselu co asi fakt moc tepla nevyprodukuje.
http://www.smartz.co.uk/showthread.php? ... -Smart-450