Vítejte na stránkach Smart autoclubu. Sem můžete vkládat své poznatky týkající se vozů Smart a tak se o ně podělit s ostatními. Máte-li potíže s přihlášením pište na postmaster(z)smart-club.cz
Do Českého ráje cesta smartová je! 2024
jednodenní výlet za krásami Českého ráje se uskuteční v sobotu 8. 6. 2024
Více informací ZDE!
Abychom nezůstali zakonzervováni, připojili jsme se k Facebooku, kde nás najdete
TADY!
Při psaní příspěvků, prosím, nepoužívejte citace, pokud reagujete na poslední napsaný příspěvek!
Než založíte nové téma, hledejte, nebo svůj příspěvek napište do již existujícího tématu, které je Vašemu problému nejpodobnější.
Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ahoj
Potreboval by som pomoct, mam problem so svojim smartom rok vyroby 1999 0.6t, auto nechce radit rychlosti. Motor nastartuje bez problemov a ked zaradim rychlost alebo spiatocku tak zacne s motorom strasne cukat pocut buchot akoby nevedelo najst spravnu polohu pri zaradeni a potom na displeji sa zobrazi nula alebo tri ciarky a prestane to a motor pritom bezi dalej normalne. Skusal som zaradit rychlost pri vypnutom motore kluc bol v zapalovani v polohe 1 a vsetko bolo fajn dala sa zaradit jednicka aj spiatocka uplne hladko. Ked som nastartoval tak to znova zacalo pri zaradeni buchat. Viete niekto co by to mohlo byt, ci sa jedna o spojku alebo je nutna oprava prevodovky a kolko by stala oprava a ci to niekto robi na slovensku?
Dakujem za vsetky odpovede
Ja som zo Sniny a pytal som sa po okolitych servisoch a nikto to nechce opravovat lebo je to automat a aj keby trebalo vymenit nejake cidlo na prevodovka nikto do toho nechce supat...
Popiš trochu, jak dlouho to trvá, kdy to začalo, co bylo za počasí atd.- je to pravděpodobně aktuátor, motorek - jel jsi například v dešti, nebo projel kaluží - voda v konektoru aktuátoru,jestli víš , kde to, je zkus se na to mrknout,vysušit , prostříknout .......
Nebo díra ve vypínací páce spojky - aktuátor chodí, ale páka se nepohybuje.
Možná, když ví směr, tak teď nastuduje dané téma, podle toho posadí někoho do auta a podívá se, jestli ten aktuátor vysunuje tyčku nebo nevysunuje ...
Ano, vím o dvou případech. Proto ten důlek tu a tam máznu kapkou oleje nebo jiného mazadla.
Někteří argumentovali, že tam je prašno a třeba trošku rzi a že to vytvoří brusnou pastu. Na tento argument nereflektuji, protože když je styčná plocha trvale zmáčklá, tak to špínu spíš vytlačuje ven, než aby zalezla dovnitř mezi plochy. A když už by tam třeba měla zalézl, tak budu mazat o to víc, protože když je brusné pasty silná vrstva, tak nebrousí.
Som novým majiteľom Smarta ForTvo CDI , 2005. Všetko je ok ale trochu mi vadí preradovanie rýchlostí. Mam aj druhe auto s automatom ale pri Smarte pri preradovaní ako keby som ubral plyn. Preluskal som debaty na tomto fore a je tam niečo písané o nastavení spojky čo by mohlo mať uvedený jav na príčine. Vie mi niekto poradiť.
Jaký máš to druhý auto s automatem, to ubrání při přeřazení je přirozený jev u robotizovaných převodovek, kterou má i SMART, musí se totiž " vyšlápnout " spojka, aby se přeřadilo, byť to vše řídí zcela automaticky řídící jednotka . Existujou klasické automaty (P,R,N,D ...)s hydroměničem , nebo dvojspojkové převodovky DSG atd.
ďakujem za tvoju reakciu na môj dotaz. To druhé auto je BMW X5
viem že sa to nedá porovnávať tam je hydrodynamická ale nejsom na to zvyknutý a na fore som sa dočítal že takýto príznak má ked nie je dobre nastavená spojka. Tak sa chcem z niekým poradiť kto má taketo vozitko s jeho skusenosťami. Lebo toto je moje prvé Smart a nemám s tým žiadne skusenosti.
Co jsem ti psal, je pravda, u SMARTu je to tak, já mám ještě Mitsubishi Colt, ta má podobnou převodovku, rozdíl je v tom, že má dva řadiče rychlostí , ale snižuje otáčky při řazení taky.
Co ty máš v to BMW - máš tam to řazení P,R,N,D ..., nebo co ???