Stránka 8 z 9

Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.

Napsal: sob 21 led 2017, 16:05
od Pazour66
Čím stahuješ fajky? Já koupil kleště na těsnění ventilů, jsou na www.zbozi.cz, už žádný dráty na vypichnutí oka :wink:

Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.

Napsal: úte 24 led 2017, 20:54
od hoferic
nevite někdo kde najít schéma motoru nebo těch všech hadiček,odkud a kam vedou

Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.

Napsal: pát 27 led 2017, 14:25
od Pazour66
mugwai59 píše:Tak jsem se mozna mylil, ale z toho se nestrili, super, ze mas uz pokoj *1* :) .
Prd mám pokoj i po výměně svíček zas problém s prvním válcem. Chvílu to jelo a zas to hází P301. Svíčky jsou na 1.válci od oleje, samej škvarek, takže to nemůže pálit. To znamená, že se nad píst dostává olej. Za jízdy je to někdy jak dýmovnice, ale jenom sem tam. Olej by se tam mohl dostávat přes těsnění ventilu, prasklej kroužek a vydřenej válec. Tlak je ve všech třech válcích dobrej. Nemá s tím někdo zkušenost? Po GO 20000km, sám si na to netroufnu a Carda mě pošle někam :mrgreen:

Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.

Napsal: pát 27 led 2017, 15:21
od MilanH
změř si tlaky ve válcích... to dokážeš sám (včera jsem si je měřil taky cca 30 minut práce)
i po 20.000 od Generálky může být motor mrtvý (když ti zgenerálkují jen půl motoru.... což nemusí být tvůj případ)

Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.

Napsal: pát 27 led 2017, 15:40
od Pazour66
Ve všech 10, když jsem to konzultoval s kamošem v servisu, tak se tam někudy olej může dostávat i při správným tlaku. Když svíčky na 1.válci vyčistím, tak chvílu to jede normál, než se zas za..rou. Spodní víc 8X/

Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.

Napsal: pát 27 led 2017, 22:25
od Jindřich
Myslíš určitě 10 bar , ale to nemáš zas nic moc, víš přesně, co ti dělali na tý GO, po 20 000 km by takové tlaky být nemohli, pokud to je jen GO na půl, pravděpodobně jen vyměněný kloužky . *pivo*

Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.

Napsal: sob 28 led 2017, 09:16
od Pazour66
Dělal to Carda, dával nový vložky, nešel už ani druhej výbrus, jak to bylo šišatý. Doufám, že udělal všechno, co k GO patří. O motoru moc nevím, ale nemohl by tam jít olej, když by netěsnilo gufero ventilu a byl třeba podpálenej, že by něco steklo do válce a když se nastartuje, tak než se vypálí, tak to čoudí? Bordel tam zůstane a za..sere svíčky. V každým případě to bude chtít rozdělat, zatím aspoň sundat hlavu, dá se sundat bez vytažení celýho motoru? Na to si ale netroufnu ani v servisu se jim do toho nechce :mrgreen: , a o nikom v okolí Blanska, kdo dělá Smarty nevím.

Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.

Napsal: sob 28 led 2017, 21:29
od Jindřich
Hlavu sundáš i bez demontáže motoru, je jenom potřeba spustit tem motor trochu dolů, aby se k tomu mohlo, je potřeba zkontrolovat ventily, dát nový ty těsnící simerinky, ale jenom tě upozorňuji že u smártího motoru žádný vložky vyměnit nejdou, najdi si někde řez motoru a podívej se proč - jsou zalitý v bloku a pokud je správně udělaná GO i s výbrusem a novými kroužky, nemůže být tlak jenom 10 bar. K určení ovality válců je potřeba mít přesný dutinoměr a musí se to měřit někde na úrovni ve středu zdvihu, kdy je složka síly působící do boku největší (ojnice s klikou svírají pravý úhel). Pokud by to někdo měřil jenom šuplerou, tak to může měřit jen nahoře, kde to vyběhaný nebude.
Pokud najdeš servis a v něm šikovnýho automechanika, tak by si měl poradit v tomhle i se smártím motorem.Nebo zajeď do Ivančic za mugošem a ten ti taky poradí.!!! *pivo* *pivo*

Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.

Napsal: sob 28 led 2017, 22:27
od MilanH
napiš mi tvoje win zkusím najít jaky jsou tlaky na novým a jaký má být průměr válce

na 451.380 motor 132.910 je 15 bar na novým motoru a 9 bar je hraniční pro chod, měřeno na teplém motoru

tento týden jsem měřil svůj "nový" motor podle štítku na výměnu oleje odhaduji cca 60.000 km nájezd
na studeném motoru na všech válcích 14 bar

starý motor 148.000 Km (cca 90.000 Km na plyn) 8, 8, 14 bar
když se ohřál jezdil 130 spotřeba přes 10l/100km, studený kuckal a klepal se, špatně spaloval, střílel do sání

Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.

Napsal: sob 28 led 2017, 22:57
od MilanH
motor 132.930, nový 14 bar, mezní hodnota 10 bar
motor 134, nový 13,2 bar, mezní hodnota 9 bar
motor 122, nový 12,1 bar, mezní hodnota 8,3 bar
motor 132.910, nový motor 15 bar, mezní hodnota 11 bar

skoro si říkám, že byste si měli všichni preventivně měřit tlak při kontrole svíček
a používat aditivum do paliva VIF, které prokazatelně odstraňuje usazeniny a udržuje motor v čistotě

Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.

Napsal: sob 28 led 2017, 23:33
od DYK77
Máš tam 2x 132.910

Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.

Napsal: sob 28 led 2017, 23:43
od JBC
Ale pokaždé s jinými tlaky!

Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.

Napsal: ned 29 led 2017, 01:43
od MilanH
diky za umozorneni ..... opraveno...
to prvni je 132.930

existují i hodnoty pro průměry válců
existují válce (pravděpodobně vložky) s označením A B C

třeba motor 132.910/930
vrtání válce mm 72,010 - 72,025
neokrouhlost mm 0,01
mez opotřebení mm v podélném i příčném směru 0,15

taky jsem dostal typ od motoráře rozšířit zápich pro pístní kroužky a použít širší (a dokonce levnější a dostupnější) kroužky a né originál "žiletky"
prý lépe roztahují olej po válci

Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.

Napsal: ned 29 led 2017, 02:22
od MilanH
na allegru jsem našel inzerát který nabízí generálky motorů,
motor dokonce zkouší na dynamometru... nezná ho někdo z Polské komunity Smartařů ?
http://allegro.pl/smart-fortwo-600cm-po ... ml#thumb/2

Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.

Napsal: pon 30 led 2017, 09:39
od Pazour66
V TP mám typ 11 B04 a vin WME01MC012H062549. Ještě ty tlaky změřím znovu, dík za zájem :D