Stránka 1 z 1

Kdo má přístup do EPC/WIS? potřebuji pomoct

Napsal: pon 18 črc 2016, 16:37
od MilanH
Ahoj mám
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME4513801K334075

objevila se u mne chyba, kdy se neotevírá malý chladící okruh a je stále studený to jest okruh topení, chladič normálně funguje auto jezdí, termostat drží teplotu cca 80-90.

na německé diskusi jsem se dozvěděl, že je v malém chladícím okruhu jakýsi ventil A1698300884 nebo snad pomocné čerpadlo,

jedni tvrdí je to ventil, který zavře malý okruh aby se motor rychleji dostal na provozní teplotu kvůli EURO 5,
druzí tvrdí, že je to pomocné čerpadlo aby v okruhu topení stále cirkulovala voda když motor s MHD na křižovatce chcípne

dokonce jsem viděl informaci, že prý někdo ve EPC/WIS četl, že se to má odpojit a nahradit trubkou.

Máte prosím někdo přístup do EPC/WIS a ochotu se podívat co je to vlastně to A1698300884 za bazmek?
(osobně to teď řeším z důvodu ohřevu LPG reduktoru, který je vsazen do větvě malého chladícího okruhu)

omlouvám se adminům, že příspěvek píšu sem, ale jinde nemám přístup od té doby co proběhl update struktury fóra

Re: Kdo má přístup do EPC/WIS? potřebuji pomoct

Napsal: pon 18 črc 2016, 17:01
od JBC
No, když to číslo dílu dáš do Goooogle, tak píše, že to je "SHUT-OFF VALVE", čili uzavírací ventil.
Ojetej koupíš třeba tady: http://www.ebay.co.uk/itm/SMART-FORTWO- ... 1499750846

Re: Kdo má přístup do EPC/WIS? potřebuji pomoct

Napsal: pon 18 črc 2016, 17:22
od MilanH
Na google je i vyfocený, a je na něm šipka jako směr průtoku, někdo tvrdil že je v tom malý motůrek, takže to může být ventil se servem nebo čerpadlo.

Jak vidno páni inžernýři v Mercedesu vyhodili poruchový termostat s dírkou a "nýtkem" v membráně a nahradili to elektrickým ventilem... který se taky sere (pardon).
Pokud je ventil zablokovaný v uzavřené poloze prý se za ním za čas vytvoří vzduchová bublina, která dosáhne až k termostatu ten se zavzdušní... následně se neotevře velký okruh chlazení... a dojde k vystřelení těsnění pod hlavou, v horším případě k deformaci hlavy. Údajně se výstražný trojúhelník na přístrojovce rozsvítí, až při 120 - 140 stupních to když už hlava vaří.

Někdo na německé diskusi psal, že se dá ten bazmek (pokud je ještě funkční) elektornicky vyblokovat v řídící jednotce (prý je toto zablokování nevratné). Přijde mi to jako když o tom Mercedes ví dovolí ti to "opravit" ale zpětně už ti to nedovolí "rozbít" :)

No rád bych znal názor ještě někoho dalšího... nebo ještě lépe někoho s vlastní zkušeností. Díky

Re: Kdo má přístup do EPC/WIS? potřebuji pomoct

Napsal: pon 18 črc 2016, 22:07
od MilanH
JBC píše:No, když to číslo dílu dáš do Goooogle, tak píše, že to je "SHUT-OFF VALVE", čili uzavírací ventil.
Ojetej koupíš třeba tady: http://www.ebay.co.uk/itm/SMART-FORTWO- ... 1499750846
no a když dáš to číslo do Google tak píše "Extra waterpomp", čili dodatečná vodní pumpa.
Ojetou koupim třeba tady http://www.boonstraautoparts.nl/categor ... mp/6221520

prostě Google najde všechno ale musís si vybrat :(

Re: Kdo má přístup do EPC/WIS? potřebuji pomoct

Napsal: pon 29 srp 2016, 10:51
od MilanH
zřídil jsem si vlastní přístup do EPC :)
ale spatně se v něm orientuji :(