Stránka 1 z 1

MIVEC ve ForTwo 451 (Variabilní časování ventilů)

Napsal: pát 21 říj 2016, 21:33
od MilanH
Chlapi můžete mi povědět jak je to s variabilním časováním ventilů u ForTwo 451?
Asi budu za debila, ale víte vůbec že tam něco takového je? Já do teď ne e :(
nemůžu o tom najít žádné informace jen pár kusých informací o tom, že ve smartu je motor Mitsubishi verze 3B21 s kontinuálním proměnným časováním ventilů MIVEC

celé by to mělo být řízeno těmito díly
A0061534028 SENDER UNIT (CAMSHAFT POSITION SENDER UNIT)
A1321800115 PRESSURE CONTROL VALVE (CAMSHAFT ADJUSTER)

Re: MIVEC ve ForTwo 451 (Variabilní časování ventilů)

Napsal: sob 22 říj 2016, 19:44
od MilanH
http://www.mitsubishi-motors.com/en/spi ... mivec.html

Obrázek

Obrázek

chápu to dobře že u MIVECu dochází k situacím že v horní úvrati v pracovní fází pístu není úplně uzavřen sací ventil ? (oprava 24.10.2016 V DOLNÍ ÚVRATI)
někde jsem totiž četl, že není možné hodnověrně změřit tlaky ve válcích kvůli možné poruše MIVECu

Re: MIVEC ve ForTwo 451 (Variabilní časování ventilů)

Napsal: sob 22 říj 2016, 20:24
od JBC
Je otázka, přes kterou úvrať je ventil otevřený. Teoreticky sací začíná otvírat ve fázi výfuku ještě před dosažením horní úvratě, aby se stihnul otevřít na plno, když začne jít píst dolů. A může být otevřený ještě kousek přes dolní úvrať - počítá se setrvačností vzduchu v sacím potrubí. Na kterou stranu se to posouvá v Tvém motoru jsem z nákresu nepochopil, ale velmi pravděpodobně směrem dopředu, aby všechno při vysokých otáčkách nastalo dřív.
Nejspíš máš pravdu v tom, že pokud se pokazí ten blbinec, může to zůstat nastaveno i při nulových otáčkách. Ale na fázi komprese by to nemuselo mít vliv, leda v tom, že válec nestihne nasát dostatek vzduchu, takže nemá z čeho vyrobit tlak.

Re: MIVEC ve ForTwo 451 (Variabilní časování ventilů)

Napsal: sob 22 říj 2016, 21:55
od MilanH
čistě teoreticky a akademicky...jediná horní úvrať kdy je sání a výfuk zavřený je ta při výbuchu (oprava 24.10.2016 k posunutí uzavření dohází v dolní úvrati při dokončování sacího cyklu), z obrázků jsem pochopil, že se zavření sacího ventilu pohybuje + - pár stupňů a čistě teoreticky to asi otvírá i při vysoký rychlosti, když sundáš nohu z plynu, aby to nebrzdilo motorem (současně se asi vypnou i vstřiky)

Taky jsem četl, že špatná funkce MIVECu může způsobit nepravidelný chod při studeném motoru a při nízkých otáčkách. Taky je to choulostivé na vytahaný rozvodový řetízek a viskozitu oleje.

Taky jsem někde četl, že MIVEC je ve ForFour

Ty moje problémy se studenými starty výměnou obou lambd neodezněli... je to lepší a žere to místo 10 "jen" 7 litrů :) ale stále za studena chcípá na křižovatkách.
Zkoušel jsem odpojit ten regulátor MIVECu... řídící jednotka zahlásí open cirquit auto jede dál malinko zhrubne chod na volnoběh ale při normální jízdě si rozdílu nevšimnu. Takže bude možná ten rééégl v pr... (nevím jak ho amatérsky překontrolovat)

Re: MIVEC ve ForTwo 451 (Variabilní časování ventilů)

Napsal: pon 24 říj 2016, 10:24
od MilanH
Podrobnější vysvětlení jak MIVEC pracuje u motoru Mitsubishi Colt http://mmc-manuals.ru/manuals/colt/onli ... 100ENG.HTM

NEZNÁTE NĚKOHO KDO TO UMÍ DIAGNOSTIKOVAT ? a nastavit ?