Vítejte na stránkach Smart autoclubu. Sem můžete vkládat své poznatky týkající se vozů Smart a tak se o ně podělit s ostatními. Máte-li potíže s přihlášením pište na postmaster(z)smart-club.cz
Do Českého ráje cesta smartová je! 2024
jednodenní výlet za krásami Českého ráje se uskuteční v sobotu 8. 6. 2024
Více informací ZDE!
Abychom nezůstali zakonzervováni, připojili jsme se k Facebooku, kde nás najdete
TADY!
Při psaní příspěvků, prosím, nepoužívejte citace, pokud reagujete na poslední napsaný příspěvek!
Než založíte nové téma, hledejte, nebo svůj příspěvek napište do již existujícího tématu, které je Vašemu problému nejpodobnější.
Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Zdravím. Jsem novým pyšným majitelem Smartíka 0.8 r.v 01. Auto mám přesně týden a co se týče smartů jsem naprostej panic, co fakt netuší kam sáhnout proto moc díky za tento club a stím spojené fórum. A musím podotknout, že je to i mé první dieselové auto... nechal jsem se ukecat. Zrovna si tak jedu a hle kontrolka dobíjení... za chvíli ABS ... pak airbag .... tři čárky na přistrojovce a konec. Zřejmě baterka, nebo altík. Fórum mám probrouzdané a načtené. Chtěl jsem se jen zeptat, zda je normální, že by altík za jízdy nezvládl dobíjet vše potřebné k jízdě? Děkuji za shovívavost k mé neznalosti a za odpověď
Tak baterie ok. Pod sedačkou sucho. Načnutý klíňák a seklý altík. Zítra budu chytřejší. Jen my nešlo do hlavy, proč by alternátor nestíhal dobíjet, kdyby to bylo baterií... jak říkám dieselem a smártem nepolíbený. A co mechanik to názor a zaručený problém a způsob řešení. Ale asi jsem našel toho správného. Díky za odpověď.
Altík nejspíš bude zarezlý (celkem běžný jev). normálně na matici nasadíš děsně dlouhej klíč a rotor ve statoru rozhejbeš. Pak dáš novej klíňák a spokojeně drandíš, akorát už Smartíka nebudeš dávat do zapařený garáže (synonymum pro zvýšenou vlhkost). Znám lidi, kterejm altík zareznul třikrát za jednu zimu!
Tak mám nový klíňák a prý to dává 14,5. Zaplatil a odjel domů. Tady jsem naložil ženu k tréninku a po ujetí cca 20km kontrolka dobíjení by mě zajímalo jak to měřil... doma mi to pak ukázalo 12,2... no hlavně, že si to nechal zaplatit. Zejtra to dávám do Mostu, tak jsem zvědavej.
Začínám být ze smarta a jeho elektriky nějakej nakřivo?! Nedobíjel, tak má novej altík. Měsíc v poho. Trošku jsem se v tom hrabal mám uvnitř podsvícení a místo zapalovače USB nabíječku s voltmetrem (aliexpress tak nevím jak moc je to přesný). U starý baterky (bosch 60Ah), ta teď umřela, mi ukazoval při jízdě od 13.5 do 13.9. Než mi přišla nová baterka měl jsem půjčenou starline 57Ah mi ukazoval voltmetr od 13.7 do 14.2. Teď mi dorazila nová baterka extol 62Ah a voltmetr 13.2 až 13.6. ??? Ve středu si jedu pro voltmetr, kde je chyba. Doufám, že v aliexpresu
Zkus tu novou baterku dobít nabíječkou, pak ji nech hoďku uležet a pak zkus, jaký bude palubní napětí. Mě auto normálně startovalo, všechno fungovalo, ale napětí bylo pořád nějaký malý, do 13,8 V. Na 14 V to vylezlo až při 100km výletu.
Jak dlouhý trasy jezdíš?
Tak se omlouvám smartu. Chyba je v tom čínským voltmetru a nabíječce. Ukazuje to věci pravděpodobně dle momentální nálady a počasí nový altík s novou baterkou makají jak mají 14,2 - 14,4. Dost se mi ulevilo. Díky za rady a já jdu směle dle Fóra do výměny oleje v převodovce.
Ahoj, prosím o radu.
Manželce se párkrát stalo, že se při jízdě rozsvítila kontrolka dobíjení, motor zhasnul a prý se navíc přepnul automat na manuál. Po nastartování zase jede normálně. Já jsem s tím jel jen dvakrát a nic takového jsem nezaznamenal. Nevíte prosím co by to mohlo být. Díky.
Tak jsem to konečně nechal zkontrolovat. V létě nebyl čas. Shnilý zapalovací kabely, zrezlá cívka a tři svíčky, ke kterým byl špatný přístup nikdy nevyměněný. Teď už jede jak má