Ventilátor topení nejede ani na jednu polohu

Řešení problémů elektroinstalace, schémata, návrhy na změny
Odpovědět
Horizontař
Příspěvky: 14
Registrován: ned 28 čer 2015, 09:39
Bydliště: Přerov

Ventilátor topení nejede ani na jednu polohu

Příspěvek od Horizontař »

Poradí mi někdo?Ventilátor topení mi nejede ani na jednu polohu a teď po ránu to bude potřeba.Už mám s tím autem jen samé problémy.Jestli to není levá páčka pod volantem na světla (jednou svítí po chvilce nesvítí)tak je to aktuátor nebo něco s ním spojenýho (pohodě jedete pak zatavíte na křižovatce a už se nejde rozjed) onehdá to bylo palivové čerpadlo teď zase ventilátor topení.Není tady borec v okolí Přerova ,Olomouce,Kroměříž,co by si to auto vzal a dal ho do kupy?Já už na to nemám nervy a hlavně to nemám kde opravovat.Dík za každou radu.
0,8 CDI, 2001
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3709
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Ventilátor topení nejede ani na jednu polohu

Příspěvek od JBC »

V mém případě se to projevovalo stejně - byl to ohořelý konektor na přepínači ventilátoru!
Do přepínače přicházejí tři dráty s plusem (+) - od spoda je nejdřív přívod (+) přes velký předřadný odpor, pak je přívod (+) přes menší předřadný odpor a pak je full (+) a z přepínače odchází jeden kontakt do motorku. Mě vyhořel ten odchozí kontakt, takže nefungovala ANI JEDNA RYCHLOST.
Zkoušel jsem to očistit a opravit, ale vydrželo to jen asi měsíc. Nakonec jsem musel koupit nový přepínač a opravnou sadu - konektor, který se na ten přepínač nasazuje s kabelovýma fousama - kabely přestříhat a naletovat to nové.

Blbý je, že se kvůli tomu musí rozebrat celá středová konzole, možná že i celý pult palubky se musel nadzvednout - to už si nepamatuju. Na rozdíl od toho si ale velice dobře pamatuju, že místo přepínače do Fortůčka mi dodali přepínač do Roadstera, který je ÚPLNĚ STEJNÝ, akorát má zapojeno o jednu polohu víc - je potřeba z předposlední polohy vytáhnout kontakt s kabelem a na jeho místo posunout kontakt poslední, u kterého je nejtlustší drát. Prostě porovnat staré s novým a na novém přeházet dráty podle barev a tloušťky.

Pokud Ti světla chvíli svítí a chvíli ne, máš možnost páčku zkusit opravit/vyčistit - návod se na internetu určitě najde, nebo koupit novou. A aby se Ti ta nová "neošoupala", můžeš si udělat automatické rozsvěcení světel. Dodělával jsem to do Crossblade (má ZEE, jako Tvoje auto) a podařilo se mi to bez jakéhokoliv násilného zásahu do elektroinstalace a přišlo to na 500,- až 600,- CZK komplet. Dobrý na tom je, že parkovačky a klopený rozsvítí relé v tom modulu, takže se nenamáhá páčka. Akorát, dokud nezapnu páčku, tak nejdou dát dálkový. Ale i když páčku zapnu, tak proud do klopených dál jde z relé modulu a k tomu se paralelně přidají kontakty v páčce, takže páčka stejně není plně zatížená. No a dálkový jsou u Crosse zapojený přes pomocný relé, takže se páčka neopotřebovává ani při jízdě na dálkový.
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
Odpovědět