Rada pro tento měsíc - několik rad v jednom článku!!!
Rada pro tento měsíc - několik rad v jednom článku!!!
Rada pro tento měsíc - DUBEN 2021
Vážení přátelé,
na základě špatné zkušenosti jednoho kolegy smartisty jsem dospěl k názoru, že by nebylo špatné každý měsíc napsat příspěvek, který bych nazval nějak jako "Rada pro tento měsíc" - nebo nějak jinak, pokud mi poradíte vhodnější označení.
Jako první "Radu pro tento měsíc" bych si dovolil nabídnout toto:
Ke každému autu je potřeba mít NEJMÉNĚ dva klíče! Jednak se u starších smartů (450, 452) stává, že "uplave kód". Když Vám uplave z toho jediného klíče, který máte, jste nahraní, auto nijak nerozhýbete. Buď musíte zaplatit cestu někoho, kdo k Vám přijede s diagnostikou a auto s klíčem znovu spáruje, nebo musíte auto naložit a odvézt ho do servisu, kde Vám to udělají.
Oboje je komplikované, zdlouhavé a DRAHÉ. Jednodušší je vytáhnout druhý klíč, auto s ním nastartovat a neprodleně s ním dojet do servisu, kde Vám znovu spárují i ten první klíč. Při návštěvě servisu musíte s sebou mít všechny klíče, které chcete spárovat, nejde spárovat dnes jeden a zítra druhý. Při párování se vždy nejdříve všechny vymažou a pak se zase všechny nahrají. Při jednom programování. Pokud s tím jedete do Mercedesu, musíte s sebou mít také velký techničák a občanku!!
Druhým problémem je, že když ztratíte svůj jediný klíč, ztratíte tak "zuby". V Mercedesu dokáží vyrobit kompletní klíč i se zuby (podle VIN), ale dlouho to trvá, musíte s sebou zase mít techničák a občanku a při převzetí klíče i auto. (V Německu musíte mít auto s sebou i při objednávání klíče, i při převzetí.) A kromě toho si připravte částku okolo 4.000,- Kč - za jeden klíč.
Je lepší mít normálně druhý klíč, podle kterého se náhrada za ten ztracený dá snadno vyrobit. A nebojte, pokud někdo ten ztracený klíč najde, tak pokud jste vyrobili nový a dali ho spárovat s autem, tak ten ztracený se novým párováním vymaže. Nálezce tak sice dokáže Vaše auto odemknout, ale nemá šanci s ním odjet.
Také se dá zajít do zámečnictví a nechat si vyrobit samotnou planžetu, bez elektroniky, jen abyste měli doma v šuplíku záložní "zuby". Podle nich Vám "zuby" vyřeže skoro každé zámečnictví. (Pro staré modely 450 a 452 je profil klíče shodný se starými Mercedesy, takže náhradní "zuby" vyrobí každé druhé zámečnictví, do 200,- Kč.)
Vůbec nejlepší je mít klíče tři ...
Vážení přátelé,
na základě špatné zkušenosti jednoho kolegy smartisty jsem dospěl k názoru, že by nebylo špatné každý měsíc napsat příspěvek, který bych nazval nějak jako "Rada pro tento měsíc" - nebo nějak jinak, pokud mi poradíte vhodnější označení.
Jako první "Radu pro tento měsíc" bych si dovolil nabídnout toto:
Ke každému autu je potřeba mít NEJMÉNĚ dva klíče! Jednak se u starších smartů (450, 452) stává, že "uplave kód". Když Vám uplave z toho jediného klíče, který máte, jste nahraní, auto nijak nerozhýbete. Buď musíte zaplatit cestu někoho, kdo k Vám přijede s diagnostikou a auto s klíčem znovu spáruje, nebo musíte auto naložit a odvézt ho do servisu, kde Vám to udělají.
Oboje je komplikované, zdlouhavé a DRAHÉ. Jednodušší je vytáhnout druhý klíč, auto s ním nastartovat a neprodleně s ním dojet do servisu, kde Vám znovu spárují i ten první klíč. Při návštěvě servisu musíte s sebou mít všechny klíče, které chcete spárovat, nejde spárovat dnes jeden a zítra druhý. Při párování se vždy nejdříve všechny vymažou a pak se zase všechny nahrají. Při jednom programování. Pokud s tím jedete do Mercedesu, musíte s sebou mít také velký techničák a občanku!!
Druhým problémem je, že když ztratíte svůj jediný klíč, ztratíte tak "zuby". V Mercedesu dokáží vyrobit kompletní klíč i se zuby (podle VIN), ale dlouho to trvá, musíte s sebou zase mít techničák a občanku a při převzetí klíče i auto. (V Německu musíte mít auto s sebou i při objednávání klíče, i při převzetí.) A kromě toho si připravte částku okolo 4.000,- Kč - za jeden klíč.
Je lepší mít normálně druhý klíč, podle kterého se náhrada za ten ztracený dá snadno vyrobit. A nebojte, pokud někdo ten ztracený klíč najde, tak pokud jste vyrobili nový a dali ho spárovat s autem, tak ten ztracený se novým párováním vymaže. Nálezce tak sice dokáže Vaše auto odemknout, ale nemá šanci s ním odjet.
Také se dá zajít do zámečnictví a nechat si vyrobit samotnou planžetu, bez elektroniky, jen abyste měli doma v šuplíku záložní "zuby". Podle nich Vám "zuby" vyřeže skoro každé zámečnictví. (Pro staré modely 450 a 452 je profil klíče shodný se starými Mercedesy, takže náhradní "zuby" vyrobí každé druhé zámečnictví, do 200,- Kč.)
Vůbec nejlepší je mít klíče tři ...
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Re: Rada pro tento měsíc
Prvního Smarta jsem koupil s jedním klíčem, samozřejmě jsem ho zamknul uvnitř, vloupal jsem se plastovým oknem, v bazaru jsem sehnal za litr další, ale ten nešel podle Cardy spárovat. Další auto mělo dva, snad žádnej neztratím. U Číňanů to tak drahý není, ovšem jestli by to do něho šlo přehrát CZK 204.97 20%OFF | jingyuqin 3 Buttons Remote Car Key For Mercedes Benz Key Smart Fortwo 450 Forfour Roadster Chiave 433MHz Auto Key Fob Blade
https://a.aliexpress.com/_mr7bQkP
https://a.aliexpress.com/_mr7bQkP
Smart coupe Passion, 0,7, 45 kW 2005 

Re: Rada pro tento měsíc
Ty čínský klíče fungujou, už je to několikrát vyzkoušené.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
Re: Rada pro tento měsíc
Jsi zlaty!
Az ted mne docvaklo, ze mam mit nekde nahradni klic, kdyz mne, ten co pouzivam, nefunguje. Ja sem totiz dva mel.

Dekuju
Az ted mne docvaklo, ze mam mit nekde nahradni klic, kdyz mne, ten co pouzivam, nefunguje. Ja sem totiz dva mel.

Dekuju
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
SCHVÁLENO !!! 

2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279





- Winterwolf
- Site Admin
- Příspěvky: 2147
- Registrován: sob 05 kvě 2012, 22:07
- Bydliště: Praha
Re: Rada pro tento měsíc
Rada pro tento měsíc - ČERVENEC 2021
Jelikož je léto a k létu patří vítr na plešatějící hlavě , u někoho ve vlasech
tak přidám svou trošku do mlýna co se týká hadraplánů.
shrnul bych to do 3 základních úkonů ať se to dá dočíst
Čištění, impregnace
Jestliže auto používáte denně chce to alespoň 2 za rok střechu pořádně vyčistit a naimpregnovat. Výběr vhodného prostředku nechám na Vás, mě se nejlépe osvědčila ruční myčka a I když se najde mnoho článků, které tvrdí, že je to špatně tak 10+ let co mám doma hadráky parkující celoročně venku jsem nezjistil proč je to problém… jednou za 1/4 roku dojedu na myčku, zvolím tlačítko mytí s mikropráškem a střechu protáhnu několikrát za sebou ideálně do kříže ( zepředu dozadu, od řidiče ke spolujezdci) poté jen čistou vodou a minimálně 3x tolik tahů jako s mikropráškem abych ho dostal všechen ven. Pak do podzemních garáží aby střecha neschla na sluníčku.
Druhý den přijde na řadu impregnace – použít se dá jakákoliv na bundy pro motorkáře nebo special na střechy kabrioletů.
Celkem je to práce na půl hodinky ( schnutí střechy není práce
)
Mazat,mazat,MAZAT
Jak lyžiny tak jezdci střechy jsou plastové takže a plast stářím křehne a když jezdec praskne je to , slušně řečeno, velmi nepříjemné a dost drahé… Pokud střechu používáte tak jako já = neprší nebo nemrzne jde dolu tak to chce každý měsíc kontrolovat stav jezdců a maziva. Mě se nejvíc osvědčila grafitová vazelína na nože sekaček protože se na ní neváže prach ani jiný bordel. A teď jak na to
Sundat střechu až dolu, vyndat bočnice ty pořádně prostříkat čističem na brzdy a otřít všechno mazivo. Usušit a nanést nové mazivo.
Práce na 15 minut a střecha se vám odmění dlouhou službou.
Motorky
Většina F2 má 1 motorek na pohon střechy,ale najdou se i se 2 motorky. Každý motorek drží 3 šrouby v rámu střechy. Je dobré jednou za 1/2 roku tyto motorky vyndat a vyčistit , vždy při zavřené střeše. Povolit, odpojit vyčistit a vrátit zpátky. Šroubky je dobré natřít lepidlem na spoje, ale ROZEBIRATELNÝM. Když mám motroky 2 ( první roky výroby) tak to same s druhým motorkem. Alespoň jednou za měsíc je dobré se podívat a zkontrolovat jestli šroubky jsou utažené, popřípadě dotáhnout. Tím se předejde nepříjemnému přeskakování při dovírání střechy a nutné výměně lanovodů a ozubených koleček.
A když to vševýše uvedené selže tak TADY se dá za "rozumné" peníze koupit střecha nová - jak sedí doplním po víkendu až/jestli ji nasadím
Jelikož je léto a k létu patří vítr na plešatějící hlavě , u někoho ve vlasech

shrnul bych to do 3 základních úkonů ať se to dá dočíst

Čištění, impregnace
Jestliže auto používáte denně chce to alespoň 2 za rok střechu pořádně vyčistit a naimpregnovat. Výběr vhodného prostředku nechám na Vás, mě se nejlépe osvědčila ruční myčka a I když se najde mnoho článků, které tvrdí, že je to špatně tak 10+ let co mám doma hadráky parkující celoročně venku jsem nezjistil proč je to problém… jednou za 1/4 roku dojedu na myčku, zvolím tlačítko mytí s mikropráškem a střechu protáhnu několikrát za sebou ideálně do kříže ( zepředu dozadu, od řidiče ke spolujezdci) poté jen čistou vodou a minimálně 3x tolik tahů jako s mikropráškem abych ho dostal všechen ven. Pak do podzemních garáží aby střecha neschla na sluníčku.
Druhý den přijde na řadu impregnace – použít se dá jakákoliv na bundy pro motorkáře nebo special na střechy kabrioletů.
Celkem je to práce na půl hodinky ( schnutí střechy není práce

Mazat,mazat,MAZAT
Jak lyžiny tak jezdci střechy jsou plastové takže a plast stářím křehne a když jezdec praskne je to , slušně řečeno, velmi nepříjemné a dost drahé… Pokud střechu používáte tak jako já = neprší nebo nemrzne jde dolu tak to chce každý měsíc kontrolovat stav jezdců a maziva. Mě se nejvíc osvědčila grafitová vazelína na nože sekaček protože se na ní neváže prach ani jiný bordel. A teď jak na to

Práce na 15 minut a střecha se vám odmění dlouhou službou.
Motorky
Většina F2 má 1 motorek na pohon střechy,ale najdou se i se 2 motorky. Každý motorek drží 3 šrouby v rámu střechy. Je dobré jednou za 1/2 roku tyto motorky vyndat a vyčistit , vždy při zavřené střeše. Povolit, odpojit vyčistit a vrátit zpátky. Šroubky je dobré natřít lepidlem na spoje, ale ROZEBIRATELNÝM. Když mám motroky 2 ( první roky výroby) tak to same s druhým motorkem. Alespoň jednou za měsíc je dobré se podívat a zkontrolovat jestli šroubky jsou utažené, popřípadě dotáhnout. Tím se předejde nepříjemnému přeskakování při dovírání střechy a nutné výměně lanovodů a ozubených koleček.
A když to vševýše uvedené selže tak TADY se dá za "rozumné" peníze koupit střecha nová - jak sedí doplním po víkendu až/jestli ji nasadím

Re: Rada pro tento měsíc
Ještě, že jsem si koupil místo cabria elektrokoloběžku




Smart coupe Passion, 0,7, 45 kW 2005 

Re: Rada pro tento měsíc
Smart coupe Passion, 0,7, 45 kW 2005 

- Winterwolf
- Site Admin
- Příspěvky: 2147
- Registrován: sob 05 kvě 2012, 22:07
- Bydliště: Praha
Re: Rada pro tento měsíc
Rada pro tento měsíc - BŘEZEN 2022
Zima sice už končí,ale baterie/alternátor/startér může umřít kdykoliv takže:
Jak roztlačit Smarta
Postup pro 451
Postup pro 450, 452 a CrossBlade
poté uvolněte řadicí páku a pokračujte v jízdě jako obvykle.
Zima sice už končí,ale baterie/alternátor/startér může umřít kdykoliv takže:
Jak roztlačit Smarta
Postup pro 451
- Klíček v zapalování do polohy 1
- Sešlápněte pedál brzdy a zatlačte řadicí páku doleva, abyste zvolili rychlostní stupeň 1
- Opětovným zatlačením řadicí páky dopředu zvolte rychlostní stupeň 2
- Uvolněte brzdový pedál
- Sešlápněte plynový pedál na podlahu, auto stale stojí
- Začněte roztláčet auto

Postup pro 450, 452 a CrossBlade
- Klíček v zapalování do polohy 1
- Držte brzdový pedál a uvolněte ruční brzdu
- Podržte řadicí páku v poloze +
- Uvolněte brzdový pedál
- Sešlápněte plynový pedál na podlahu, auto stale stojí
- Začněte roztláčet auto

Re: Rada pro tento měsíc
Lukáši, jsi hodný, že jsi to sem napsal, jen bych si dovolil upravit/doplnit Tvůj předposlední bod:
Ty píšeš:"Sešlápněte plynový pedál na podlahu, auto stale stojí"
Tady bych spíš napsal: Sešlápněte plynový pedál úplně na doraz na podlahu, podle toho auto pozná, že ho chcete roztlačovat a vysune spojkový aktuátor, čímž umožní začít roztlačovat.
Vypozoroval jsem, že je asi úplně jedno, jestli ruční brzdu uvolním pokud zároveň šlapu na pedál, nebo nikoliv, jestli zařadím před uvolněním ručky nebo po něm, rozhodující je to tlačení šaltpáky dopředu společně s plynem na podlaze.
A asi ještě jedno doplnění - vyzkoušejte si to dříve, než to budete potřebovat. Až někam pojedete, najděte si těch 30 vteřin na vyzkoušení. Zastavte někde nad prudším kopcem, vypněte motor a hurá do toho! Budete vědět, že to fakt funguje!!
Ty píšeš:"Sešlápněte plynový pedál na podlahu, auto stale stojí"
Tady bych spíš napsal: Sešlápněte plynový pedál úplně na doraz na podlahu, podle toho auto pozná, že ho chcete roztlačovat a vysune spojkový aktuátor, čímž umožní začít roztlačovat.
Vypozoroval jsem, že je asi úplně jedno, jestli ruční brzdu uvolním pokud zároveň šlapu na pedál, nebo nikoliv, jestli zařadím před uvolněním ručky nebo po něm, rozhodující je to tlačení šaltpáky dopředu společně s plynem na podlaze.
A asi ještě jedno doplnění - vyzkoušejte si to dříve, než to budete potřebovat. Až někam pojedete, najděte si těch 30 vteřin na vyzkoušení. Zastavte někde nad prudším kopcem, vypněte motor a hurá do toho! Budete vědět, že to fakt funguje!!
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
- Winterwolf
- Site Admin
- Příspěvky: 2147
- Registrován: sob 05 kvě 2012, 22:07
- Bydliště: Praha
Re: Rada pro tento měsíc
Petře, já to nikdy nedělal jen jsem to “okopíroval” ze zahraničních webů. A popravdě doufám že to nikdy potřebovat nebudu 

Rada pro tento měsíc - květen 2022
Rada pro tento měsíc - květen 2022
Základní rada by se dala vyjádřit jednou jedinou větou:"Po výměně akumulátoru v autě nezapomeňte vypnout rádio!"
Abych to trochu rozvedl ...
Věděl jsem, že ve svém Roadsteru mám už velmi unavený akumulátor, proto přes zimu stál v "zimní" garáži s pootevřenou kapotou, neustále připojen na udržovací dobíjení. Protože se přiblížila sezóna, koupil jsem mu nový akumulátor a asi před dvěma týdny ho došel do auta zamontovat. Díky celou zimu pootevřenému kufru jsem ani nemusel do kabiny... Akumulátor jsem zamontoval, zapojil, odpojil jsem udržovací nabíječku (na co nabíjet, když je baterie úplně nová?) kapotu jsem zavřel a s dobrým pocitem odešel s tím, že si za týden auto převezu k dalším přípravám. Po týdnu jsem přišel, sedl do auta a - NIC! Ani světýlko nezamžouralo, otočení klíčkem bez jakékoliv reakce - baterie úplně mrtvá. Musel jsem zase odejít pěšky, jen jsem před odchodem připojil nabíječku nastavenou na plný výkon.
Když jsem potom auto převezl, dva dny jsem hledal, "kdo mi žere proud". Dlouho jsem na to nemohl přijít, protože ať jsem s autem dělal co dělal, vždy nejdéle za půl hodiny přešlo do "spícího módu" a odběr proudu z akumulátoru nepřesahoval 6,6 mA (to je výborná hodnota, výborné je vše pod 10 mA!).
Teprve až když jsem při přepojování měřícího přístroje udělal chybu a okruh jsem na chvíli rozpojil úplně, nastal ten hledaný nadměrný odběr - kolísavě mezi 550 a 600 mA. A ne a ne zmizet! Ani za půl hodiny (kdy auto "jde spát"), ani za dvě hodiny, i druhý den ten nadměrný odběr trval. A nemohl jsem na to přijít, až jsem si čistě náhodou uvědomil, že stále svítí rádio!
Ano, rádio je ten škodlivý element. Když se do něj přeruší dodávka proudu, po opětovném zapojení se rádio zapne, zůstane trvale zapnuté a neumožní, aby auto přešlo do klidového režimu. Určitě to platí pro autorádio Grundig s CD v autech 450 a 452, jiná rádia na tom asi budou jinak. Ale třeba ne.
Takže ještě jednou: Po výměně akumulátoru v autě nezapomeňte vypnout rádio!
Základní rada by se dala vyjádřit jednou jedinou větou:"Po výměně akumulátoru v autě nezapomeňte vypnout rádio!"
Abych to trochu rozvedl ...
Věděl jsem, že ve svém Roadsteru mám už velmi unavený akumulátor, proto přes zimu stál v "zimní" garáži s pootevřenou kapotou, neustále připojen na udržovací dobíjení. Protože se přiblížila sezóna, koupil jsem mu nový akumulátor a asi před dvěma týdny ho došel do auta zamontovat. Díky celou zimu pootevřenému kufru jsem ani nemusel do kabiny... Akumulátor jsem zamontoval, zapojil, odpojil jsem udržovací nabíječku (na co nabíjet, když je baterie úplně nová?) kapotu jsem zavřel a s dobrým pocitem odešel s tím, že si za týden auto převezu k dalším přípravám. Po týdnu jsem přišel, sedl do auta a - NIC! Ani světýlko nezamžouralo, otočení klíčkem bez jakékoliv reakce - baterie úplně mrtvá. Musel jsem zase odejít pěšky, jen jsem před odchodem připojil nabíječku nastavenou na plný výkon.
Když jsem potom auto převezl, dva dny jsem hledal, "kdo mi žere proud". Dlouho jsem na to nemohl přijít, protože ať jsem s autem dělal co dělal, vždy nejdéle za půl hodiny přešlo do "spícího módu" a odběr proudu z akumulátoru nepřesahoval 6,6 mA (to je výborná hodnota, výborné je vše pod 10 mA!).
Teprve až když jsem při přepojování měřícího přístroje udělal chybu a okruh jsem na chvíli rozpojil úplně, nastal ten hledaný nadměrný odběr - kolísavě mezi 550 a 600 mA. A ne a ne zmizet! Ani za půl hodiny (kdy auto "jde spát"), ani za dvě hodiny, i druhý den ten nadměrný odběr trval. A nemohl jsem na to přijít, až jsem si čistě náhodou uvědomil, že stále svítí rádio!
Ano, rádio je ten škodlivý element. Když se do něj přeruší dodávka proudu, po opětovném zapojení se rádio zapne, zůstane trvale zapnuté a neumožní, aby auto přešlo do klidového režimu. Určitě to platí pro autorádio Grundig s CD v autech 450 a 452, jiná rádia na tom asi budou jinak. Ale třeba ne.
Takže ještě jednou: Po výměně akumulátoru v autě nezapomeňte vypnout rádio!
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
- Winterwolf
- Site Admin
- Příspěvky: 2147
- Registrován: sob 05 kvě 2012, 22:07
- Bydliště: Praha
Re: Rada pro tento měsíc
U 450 se ti to nestane
Jak je baterie v autě tak si všimneš hned, že svítí něco co nemá

Jak je baterie v autě tak si všimneš hned, že svítí něco co nemá

Re: Rada pro tento měsíc
Pindě jsem koupil s neoriginálním rádiem a hraje jen při zapnutým zapalování, takže u mě to nehrozí, hraju, jen když jedu.
Naposledy upravil(a) Pazour66 dne čtv 28 dub 2022, 17:20, celkem upraveno 2 x.
Smart coupe Passion, 0,7, 45 kW 2005 

Re: Rada pro tento měsíc
Jenže si můžu mylně myslet, že přestože to svítí, tak že se to za půl hodiny samo zhasne - vždyť přece když někde stojím, nechám otevřené dveře, pustím rádio a v trávě piknikuju, tak všechno za půl hodiny vypne. Jsem na to zvyklý, když třeba na letišti něco opravuji, pouštím si takhle z auta rádio - a každou půlhodinu ho musím znovu zapnout. V případě po odpojení baterie to neplatí, můžu si to myslet, bude to chyba.Winterwolf píše: ↑stř 27 dub 2022, 15:20 Jak je baterie v autě tak si všimneš hned, že svítí něco co nemá![]()
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Re: Rada pro tento měsíc
Ale když nejedeš, hodiny v rádiu dál běží a stanice se nevymažou, ne? Tak až jednou budeš vyndávat baterii, tak si raději tu moji teorii ověř.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade