Stránka 1 z 1

SMART FORTWO 2011-zavzdušněné palivové čerpadlo

Napsal: ned 21 lis 2021, 21:39
od vasik
PROSÍM O RADU. Došel mi benzín v nádrži. Po nalití cca 5l benzínu a točením klíčku do polohy jedna se po chvilce na displeji opakovaně zobrazí hladina v nádrži jako stále se opakující proužek od nejnižší hladiny po úplně plnou a v poloze start nejde nastartovat přestože startér točí. Předpokládám, že mám zavzdušněné palivové čerpadlo. Mám dotaz 1) lze nějak ručně napumpovat palivo do čerpadla?, nebo můžu bez rizika startovat tak dlouho až si čerpadlo natáhne palivo samo?, 3) jiná varianta, která mně nenapadá. Děkuji za radu.

Re: SMART FORTWO 2011-zavzdušněné palivové čerpadlo

Napsal: pon 22 lis 2021, 09:45
od JBC
Hlavně ne pořád startovat! Spálil by se startér. Stačí zapínat z polohy "0" do polohy "I", nechat 5 až 10 vteřin a zase vypnout a tak pořád dokola, třeba 100x - vždycky po zapnutí klíčku se zapíná čerpadlo, aby natlakovalo systém před startem, ale toto tlakování je časově omezené - aby se nespálilo čerpadlo, pokud je prázdná nádrž.
Jako druhý krok bych zkusil odpojit přívod do palivového filtru a pak zapínat a vypínat - protože po odpojení hadice nebude systém klást odpor vzduchem stačujícím se v potrubí.
Když by nepomohlo samotné čerpání čerpadlem, zkusil bych to přes tu z filtru odpojenou hadičku nasát.

A mimochodem - tahle otázka patří do sekce Fórum typové řady F2 451 ( r.v.2007 – 2014 ). Tak na to budeme s administrátory myslet a dotaz tam potom přesuneme.

Re: SMART FORTWO 2011-zavzdušněné palivové čerpadlo

Napsal: ned 05 pro 2021, 16:30
od vasik
děkuji za radu. Zkusil jsem první krok, ale nejsem si jist, že slyším palivové čerpadlo. Je slyšet jen cvaknutí když dám klíček do polohy "1". Může být v háji pojistka či něco jiného? Děkuji za radu. Vasik.

Re: SMART FORTWO 2011-zavzdušněné palivové čerpadlo

Napsal: pon 06 pro 2021, 09:43
od Roman Milo
Může být v háji čerpadlo i pojistka.

Re: SMART FORTWO 2011-zavzdušněné palivové čerpadlo

Napsal: pon 06 pro 2021, 12:09
od JBC
vasik píše: ned 05 pro 2021, 16:30 Může být v háji pojistka či něco jiného?
Ano, může být v háji ještě něco jiného. Stávalo se to hlavně na ForTwo 450, ale myslím, že by se to mohlo stát i na 451 - konektor na hlavní řídící jednotce SAM. U 450 byl ten řadový konektor značně poddimenzovaný, piny byly 1 x 1 mm tlusté a přes ně tekl proud třeba 5 A. Když nebyl mezi pinem a konektorem špičkový kontakt, přechodový odpor pin rozehřál a roztavil cín, kterým to drželo v plošném spoji. Zároveň to rozehřálo dutinku v konektoru, takže to nakonec přestalo fungovat úplně. Nebo to kromě ztráty funkce ještě vyhořelo.
Taky může být v čudu relé. Které relé to je, najdeš TADY!
Který konektor je který a který pin je ten pravý najdeš TADY!

Re: SMART FORTWO 2011-zavzdušněné palivové čerpadlo

Napsal: pon 06 pro 2021, 13:58
od vasik
Děkuji za informace. Zkusím se s tím poprat. Momentálně marodím. Hezký den. Vasik