NÁVOD na výrobu šroubů pro spouštění rámu s motorem
Napsal: pon 05 pro 2022, 16:56
Abych nemusel každému tazateli (hlavně na Facebooku) znovu a znovu popisovat, jak si má vyrobit závitové tyče na spouštění rámu s motorem, popíšu to jednou provždy tady a pak sem budu jen odkazovat.
Pro výrobu závitových tyčí je potřeba sehnat si:
4 ks šroub M 12 x 1,5 (to je jemnější stoupání, NENÍ to standardní M 12!), v délce min. 50 mm. U šroubů se uřežou hlavy.
1 ks závitová tyč M 8 - rozřeže se na 4 části, např. 2x 22 cm a 2x 28 cm (ale stačí i kratší kusy, uvidíte v praxi)
4 ks VELKÁ podložka 8,5 mm
4 ks jakákoliv ruční matice M8, stačí i křídlová nebo jen obyč šestihranná
Hodí se - 8 ks matice M 8
Jednotlivé kusy tyčí M 8 přivaříme souose na uřezané šrouby M 12 x 1,5 - a je hotovo. Výsledek by měl vypadat nějak takto:
Na volný konec závitu M 8 se ještě hodí našroubovat 2 ks matice a zatáhnout proti sobě do kontra. Tyto matice Vám pomůžou zašroubovat tyč do karoserie (v případě, že závit z nějakého důvodu drhne), zároveň Vám pomohou podržet tyč, aby se neprotáčela, když šroubujete tu ruční matici, také lépe vidíte, jestli se tyč při šroubování ruční matice netočí (aby se omylem nevyšroubovala z karoserie), zároveň Vás pod autem trochu chrání, abyste si nevypíchli oko ...
Při spouštění rámu postupujete logicky. Já to dělám tak, že postupně vyměním po 1 ks původní šroub, který drží rám u karoserie, za tu závitovou tyč, až jsou všude jen závitové tyče. Ty kratší vpředu.
Potom si vždycky motor přizvednu heverem, na závitových tyčích povolím ruční matice (bez zátěže to jde snadno a rychle) třeba o 3 cm dolů a uvolním hever. Všechno klesne na ty závitové tyče. Podívám se, jestli ještě můžu povolovat a kolik na které straně motoru (kabely, hadice, ruční brzda atd.), když ano, heverem přizvednu, stočím matice dolů, spustím hever, zkontroluji atd.
Pro výrobu závitových tyčí je potřeba sehnat si:
4 ks šroub M 12 x 1,5 (to je jemnější stoupání, NENÍ to standardní M 12!), v délce min. 50 mm. U šroubů se uřežou hlavy.
1 ks závitová tyč M 8 - rozřeže se na 4 části, např. 2x 22 cm a 2x 28 cm (ale stačí i kratší kusy, uvidíte v praxi)
4 ks VELKÁ podložka 8,5 mm
4 ks jakákoliv ruční matice M8, stačí i křídlová nebo jen obyč šestihranná
Hodí se - 8 ks matice M 8
Jednotlivé kusy tyčí M 8 přivaříme souose na uřezané šrouby M 12 x 1,5 - a je hotovo. Výsledek by měl vypadat nějak takto:
Na volný konec závitu M 8 se ještě hodí našroubovat 2 ks matice a zatáhnout proti sobě do kontra. Tyto matice Vám pomůžou zašroubovat tyč do karoserie (v případě, že závit z nějakého důvodu drhne), zároveň Vám pomohou podržet tyč, aby se neprotáčela, když šroubujete tu ruční matici, také lépe vidíte, jestli se tyč při šroubování ruční matice netočí (aby se omylem nevyšroubovala z karoserie), zároveň Vás pod autem trochu chrání, abyste si nevypíchli oko ...
Při spouštění rámu postupujete logicky. Já to dělám tak, že postupně vyměním po 1 ks původní šroub, který drží rám u karoserie, za tu závitovou tyč, až jsou všude jen závitové tyče. Ty kratší vpředu.
Potom si vždycky motor přizvednu heverem, na závitových tyčích povolím ruční matice (bez zátěže to jde snadno a rychle) třeba o 3 cm dolů a uvolním hever. Všechno klesne na ty závitové tyče. Podívám se, jestli ještě můžu povolovat a kolik na které straně motoru (kabely, hadice, ruční brzda atd.), když ano, heverem přizvednu, stočím matice dolů, spustím hever, zkontroluji atd.