Stránka 1 z 1

Cvakání motoru 0.6 45kW

Napsal: úte 25 črc 2023, 15:06
od tomv78
https://ulozto.cz/file/S5IFgZKji6Nd/sma ... AbG2SwZt==

https://ulozto.cz/file/2n9ihn95uTg9/sma ... ueAmVkZN==


Co to je za pocvakávání?
Motor by měl být po GO,včetně rozvodů a hlavy po zlomeném ventilu.
Tlaky na všech válcích stejné a všechny svíčky stejná barva.

Re: Cvakání motoru 0.6 45kW

Napsal: stř 26 črc 2023, 00:50
od JBC
I tak v tom motoru může být vadný některý hydroštel. Ale - jednou mi v motoru začlo strašně "ťukat" (dost podobně) a byl to vadný svíčkový kabel, který "šlehal jiskry" o kostru. Bylo to neuvěřitelně hlasité, zrychlovalo to podle otáček motoru - strašně jsem se lekl, co s motorem je. Přitom běžel normálně, protože ze šesti svíček jich pět fungovalo správně.

Re: Cvakání motoru 0.6 45kW

Napsal: stř 26 črc 2023, 06:41
od tomv78
Taky mě to včera napadlo.Protože jsem zkusil stetoskop a nikde na motoru jsem místo toho cvakání blíže nenašel. Dneska zkusím odpojit vrchní tři kabely od svíček,jestli to náhodou nepřestane.

Re: Cvakání motoru 0.6 45kW

Napsal: stř 26 črc 2023, 07:16
od JBC
Jestli se nepletu, tak ten záběr, co jsi postoval, je na spodní tři svíčky - tam to vypadá normálně, ale zkusil bych odpojit i ty. To jen že já nemám originál kabely Bosch, mám tam náhradu, kdy kabely jsou delší, než originál a jak jsou delší, tak jeden se dotýkal někde u žhavého krytu turba (nebo prostě tam někde) a propálil se. Ale Tobě se na záběru nikde nic nedotýká.
Pro změnu, v těch původních Bosch jsem měl propálenou gumu ve "fajfkách", nebyl tam dobrý kontakt mezi vodivou částí kabelu a odrušovacím odporem ve fajfce a jiskřilo to uvnitř kabelu.
Tím, že je odpojíš a dáš fajfky mimo dosah kostry je vlastně vyřadíš z činnosti a pokud je to v nich, mělo by to ztichnout.

Hledání se stetoskopem - je vidět, že jsi zkušený matador!

Re: Cvakání motoru 0.6 45kW

Napsal: čtv 27 črc 2023, 08:57
od Winterwolf
Když sundáš zadní nárazník tak pak hezky uvidíš na spodní svíčky. Mě tohle dělal kabel opřený o lambdu. Dokonce byla i vidět jiskra.

Re: Cvakání motoru 0.6 45kW

Napsal: pát 28 črc 2023, 10:00
od tomv78
Tak jsem dnes zkusil odpojit kabel od vrchní svíčky na 1.válci a motor jel na dva válce. Vrátil jsem tedy kabel zpět a motor jedu pořad na dva. Je možné,že tím odpojenim jedné fajfky odešla cívka?

Re: Cvakání motoru 0.6 45kW

Napsal: pát 28 črc 2023, 11:10
od Winterwolf
Větší pravděpodobnost je že došlo k přerušení kontaktu v kabelu a nebo je špatně nasazen.

Re: Cvakání motoru 0.6 45kW

Napsal: pát 28 črc 2023, 17:56
od tomv78
Opravdu odešla cívka.Vůbec nehází jiskru. Zkoušel jsem prohodit z jiného válce. Takže 100pro cívka kaput.

Re: Cvakání motoru 0.6 45kW

Napsal: pát 28 črc 2023, 18:07
od Winterwolf
Zajímavé, nepravděpodobné, ale zajímavé.

A to cvakani přešlo když jsi vyměnil cívku a nebo ne?

Re: Cvakání motoru 0.6 45kW

Napsal: pát 28 črc 2023, 19:11
od tomv78
To ještě nevím. Nemám tu cívku. Já ji jen prohodil z jiného válce na zkoušku,abych zjistil jestli je problém v cívce nebo kabeláži od řídíci jednotky motoru.
Takže teď sháním cívku někde v západních Čechách a zatím marně.

Re: Cvakání motoru 0.6 45kW

Napsal: pát 28 črc 2023, 19:47
od Winterwolf
https://granex.cz/autodily/smart/cabrio ... vaci-civky

Mají skladem a posílají docela rychle ;-)

Být Tebou tak ale vezmu rovnou všechny 3 a k tomu nové kabely.


Kdyby jsi chtěl mám jednu funkční (použitou) doma. Zítra ti ji mohu poslat přes zasilkovnu, samozřejmě za cenu poštovného. Mě je k ničemu a je mi líto ji vyhodit.

Re: Cvakání motoru 0.6 45kW

Napsal: pát 28 črc 2023, 20:08
od tomv78
Já potřebuji zatím jen tu jednu použitou. Jestli ten motor bude cvakat dál,tak Smarta pošlu na díly. 😰
Víc se v něm hrabu,než jezdím.Kabely jsme dal dnes všechny nové.
Odkud jsi?

Re: Cvakání motoru 0.6 45kW

Napsal: pát 28 črc 2023, 20:36
od Winterwolf
Jsem z Prahy. Poslal jsem ti SZ s telefonem ;-)

Re: Cvakání motoru 0.6 45kW

Napsal: ned 30 črc 2023, 19:47
od tomv78
8X/ Po výměně cívky a kabelů sice zas jede,ale pocvakává. ☹️
Po lehkém zvýšení otáček ztichne,ale na volnoběh cvaká. Bude muset porovnat s jinou 0,6tkou někde na srazu.
Jestli nebyla chyba tam na doporučení dát olej 5W-40, sice má specifikaci mb 229.5(Total Quarz Energy),ale je o dost řidčí.

Motor by měl být údajně cca 2000km po GO kvůli zlomenému ventilu. Měli by být nové šály na klice,nové pístní kroužky,rozvody a vodní pumpa a repasovaná hlava,tak snad i nové hydroštely.Viděl jsem nějakou fotodokumentaci,ale dnes někomu věřit.
Na nový olej jsem najel asi 700km a je pořád čisťoučký,takže motor vevnitř bude asi čistý bez karbonu a podle jeho vzhledu byl venku i podle silikonů na olejové vaně,krytech rozvodů a víku ventilů.

Chci ještě pro jistotu změřit kompresi.
Jaký je správný postup????
Vyndat vrchní svíčky,odpojit konektory zapalovacích cívek.
Musí se odpojovat i konektory vstřiků nebo nemusí???
A při měření sešlápnout plynový pedál,nebo sundat škrtící klapku,nebo také nemusím??
Díky za upřesnění.
Tlaky mi asi řeknou nejvíc,jestli byl motor opravdu generálkován.
Koukal jsem jen na svíčky a ty byly všechny krásně čisté a stejné barvy.