NÁVOD - Výměna levého zadního závěsu motoru u Smart 451 CDI

Odpovědět
Uživatelský avatar
PET5
Site Admin
Příspěvky: 172
Registrován: úte 10 říj 2023, 07:12
Bydliště: Zlín

NÁVOD - Výměna levého zadního závěsu motoru u Smart 451 CDI

Příspěvek od PET5 »

Po výměně předního závěsu motoru (publikováno zde: https://www.smart-club.cz/phpBB3/viewtopic.php?t=6364) a následně pravého zadního závěsu motoru (publikováno zde: https://www.smart-club.cz/phpBB3/viewtopic.php?t=6365) jsem se pustil do výměny závěsu motoru na levé straně auta. Ještě dříve jsem provedl nezbytnou demontáž lemů prahů a plastových podběhů zadních kol, viz zde: https://www.smart-club.cz/phpBB3/viewtopic.php?t=6337. Tento návod jsem již dříve publikoval ve společném vlákně s jinými servisními úkony, ale nyní jej pro snazší vyhledání vyčleňuji do samostatného vlákna.

K levému zadnímu závěsu motoru je přístup nejsložitější. Ukrývá se pod prvky sání motoru, které jsem musel postupně demontovat.

Obrázek

Nejprve jsem sundal gumovou hadici spojující chladič stlačeného vzduchu s hliníkovou odbočkou sání a EGR ventilu. Potom jsem pomocí gola klíče E10 uvolnil dva šrouby z příruby EGR ventilu a odbočku jsem demontoval.

Obrázek

Pohled na výstup z EGR ventilu s hrubými usazeninami sazí mě zděsil. Okamžitě jsem byl rozhodnut, že tohle už do motoru nikdy pouštět nebudu a po výměně závěsů to budu hned řešit. Nejprve jsem se ale musel dostat ke šroubům levého závěsu motoru. V dalším kroku jsem tedy jednoduchým zahnutým klíčem Torx odstranil dva šrouby, které držely pumpu EGR ventilu na pouzdru vzduchového filtru (ten jsem předem vyndal).

Obrázek

Tím jsem si uvolnil přístup ke dvěma šroubům, jimiž bylo pouzdro vzduchového filtru přichyceno k plášti motoru. K demontáži šroubů jsem použit Torx bit velikosti 27.

Obrázek

Na opačné straně je pouzdro vzduchového filtru pouze naraženo na kulový čep upevněný k plášti motoru.

Obrázek

Pouzdro jsem tedy tahem směrem vzhůru vytrhl a následně vyjmul z motorového prostoru.

Obrázek

Po demontáži pouzdra vzduchového filtru se mně uvolnil již pohodlný přístup ke všem pěti šroubům závěsu motoru.

Obrázek

Před samotnou demontáží závěsu jsem motor lehce podepřel heverem.

Obrázek

U levého závěsu motoru jsou použity tři druhy šroubů. Jeden z nich má hlavu určenou pro zasazení Torx bitu velikosti 30.

Obrázek

K uvolnění dalších dvou šroubů jsem použil gola klíč s ořechem Torx E18. Kvůli přesahu okraje karoserie jsem pro pohodlné vyšroubování obou šroubů klíč doplnil o ohebný kloub.

Obrázek

Zbývající dva šrouby s klasickou šestihrannou hlavou velikosti 16 mm jsem uvolnil snadno klíčem s rovným prodloužením.

Obrázek

V případě levého závěsu motoru byla náhrada kompatibilní. Zaplatil jsem za něj částku 788 Kč. MROAUTO má tento díl zalistován pod kódem 0140241072. Odkaz zde: https://www.mroauto.cz/cs/katalog/detai ... 72/3671986

Obrázek

Při montáži nového závěsu jsem postupoval opačným způsobem, kterým jsem původní závěs demontoval. Opět jsem předem odstranil rez z rámu motoru a opatřil jej černým lakem.

Obrázek
Smart ForTwo 450.332 (benzin 0,7 l/45 kW) 9/2004 "Pinďa"
Smart ForTwo CDI 451.300 (nafta 0,8 l/33 kW) 9/2008 "Ropík"
Petr
Odpovědět