Výměna termostatu
Výměna termostatu
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
K výměně budeme potřebovat minimálně:
- termostat
- torx E10 na demontáž termostatu
- malou ráčnu s nástavcem
- spony na hadice
- imbus na vypuštění kapaliny
- 1l chladící kapaliny a 1l destilované vody ( 2l směsi 1:1 )
- velký šroubovák na odvzdušnění chladiče
hodí se :
- pean na cokoliv co někam zapadne ...
- malé kleště na sejmutí spony čidla termostatu
- malý šroubovák, nebo šídlo na uvolnění originálních hadicových spon
- zrcátko pro vizuální kontrolu dosednutí a utažení hadic
- nádoba na vypuštění kapaliny
- hadr
- kompresor na vyčištění prostoru termostatu před demontáží
- trychtýř
1. Vypustíme chladicí kapalinu. Nově jsem zjistil, že na spodku motoru je dutý vypouštěcí šroub chladicí kapaliny ( imbus ), který stačí jen povolit a kapalinu vypustit. Vytečou cca 2l. Při vypouštění není od věci povolit víčko vyrovnávací nádobky. Po vypuštění šroub zpět dotáhnout.
2. Vyčistit prostor termostatu stlačeným vzduchem.
3. Pro lepší přístup k termostatu doporučuji rozpojit, odklonit či uvolnit plastové hadičky.
4. Odpojíme konektor čidla termostatu a provedeme demontáž termostatu - povolíme 2ks šrouby s hlavou torx. Zapomeňte na ořech na velkou golu. K povolení je zapotřebí menší provedení viz obrázek.
5. Uvolníme 3ks hadicové spony. Následně lze sejmout hadice z termostatu což nejde zrovna 2x dobře, ale jde to sundat jen rukama bez použití nástroje. Termostat zcela vyjmeme, dáme pozor , aby nám něco nespadlo do otvoru v hliníkovém bloku motoru. Na obrázku jsou odpojené hadice s demontovaným termostatem.
6. Očistíme dosedací plochu na bloku motoru a provedeme transport nového termostatu na své místo. Na obrázku starý a nový termostat. Nový zakoupen v haspa.cz za 676,-Kč bez DPH . Oba jsou zn. WAHLER PA-GF.
Čidla na měření teploty chl. kapaliny jsou obojí vyrobeny v ČR, jednou pod značkou Siemens a u nového Continental
7. K připojení hadic se použijí nové spony 2x 20-32mm a 1x 16-25mm
staré a nové spony
8. Provede se připojení hadic ( nasunutí každé hadice se provede jen po vyznačenou značku na termostatu ) . Následně je možné termostat dotáhnout šrouby k bloku motoru a po té se provede dotažení hadicových spon.
9. Provede se dolití chladicí kapaliny, může být lehce nad risku MAX, hladina po zavodnění motoru klesne.
10. Provést odvzdušnění okruhu + upravení hladiny ve vyrovnávací nádržce + zkušební jízda + kontrola těsnosti.
Poznámka 1:
Během zkušební jízdy se teplota ze studeného stavu vyšplhala na cca 92°C , pak bylo vidět, že termostat citelně zareagoval a teplota klesla na cca 87°C. Během chvilky teplota dosáhla 90°C a podle režimu jízdy občas klesla na cca 88°C.
Poznámka 2:
Stalo se mi to, že mi při odvzdušňovaní vyskočilo čidlo termostatu, takže jsem celý motor poleptal chladicí kapalinou, což není moc dobré. Řešil jsem to na místě umytím motoru a to wapkou ( po vychlazení motoru ). Moc jsem to nešetřil. Po mytí jsem motor a konektory el. instalace vyfoukal kompresorem úplně do sucha a nechal to pak orazit ještě asi 2 hodiny. Nic se tomu nestalo, chytil normálně a jízda byla také v pohodě.
Promiň,to bylo v jiném vláknu.Má nepozornost při zápisu do tohoto vlakna.Ještě jednou se omlouvám.
- Dejvaval
- Příspěvky: 365
- Registrován: pát 20 kvě 2011, 21:59
- Bydliště: Mělník-Vehlovice / Praha-Radotin
- Kontaktovat uživatele:
Nasel jsem toto a pravdepodobne bude asi nejlevnejsi. Znacka Wahler me taky neurazi.
http://eshop.autodilnamartinek.cz/produ ... wahler-/21
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic.php?t=3386
- xvo
- Příspěvky: 172
- Registrován: stř 06 čer 2012, 12:55
- Bydliště: Liberec - PUČLOCH
- Kontaktovat uživatele:
Jen bych to upřesnil v tom, že není třeba sundávat zadní blatník. Stačí podložit motor v oblasti spojení s převodovkou, odšroubovat pravý držák motoru (včetně pravé části stabilizátoru zadní nápravy která jej zakrývá) a motor kousek spustit. I tak je to práce spíše pro tenké a dlouhé prsty, což já jaksi nemám ale dá se to. Jako spony bych doporučil (na hlavní trubku) nikoli 20-32 ale aspoň 25-35. Po výměně a před zpětným zvednutím motoru systém odvzdušnit (cestou čidla termostatu tak na 2x-3x) je tam okolo víc místa a líp se to dělá.