Vítejte na stránkach Smart autoclubu. Sem můžete vkládat své poznatky týkající se vozů Smart a tak se o ně podělit s ostatními. Máte-li potíže s přihlášením pište na postmaster(z)smart-club.cz
Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Nazdarek, takze... novy remostat je Febi. Ono je to presne ako pisal JBC, dlho mu trva zohriatie, ale potom uz drzi stabilnu teplotu. Deje sa to rano ked je motor studeny. 40 cca 10km, 60 cca 15km, 80 cca 30km. cesta mesto a obchvat. Poobede ked je teraz teplo, tak sa zohreje na 80 pekne po cca 5-10km. Ono by mi to nejak extra nevadilo, len jazdim na "dochodcu" (do 2500ot) lebo ho nechcem tocit kym sa nezohreje na pracovnu teplotu. Takze radost z jazdy rano je nulova
Dnes skusim odvzdusnit to cidlo teploty a zhodim aj predok kvoli odvzdusnovaku na chladici.
Na chladiči je odvzušňovák? Sem myslel, že není, bo nádobka na chladící kapalinu je napojena přímo a ve stejné úrovni (a když jsem nedávno měnil kondenzátor klimatizace, tak jsem si na chladiči motoru ničeho takového nevšiml).
Čo viem, tak odvzdušňovák má na chladiči len Roadster. Choď na to cez to čidlo.
Toto je extrémne dlhé zohrievanie - súdim, že časť trasy máme možno aj rovnakú ak nejazdíš obchvat v inom meste . Vyrážam z konca Dúbravky a pri výjazde zo Sitiny mám tých 75 - 80 stupňov teraz v lete.
Smart F2 Cabrio Sunray edition - "Van Cleef" - bordový projektil
Smart Roadster - "RoRo" - parkoviskový otĺkánek, ktorého nikto nevidí pri cúvaní...
Mercedes W115 240D 69' - lebo objem (kufra) ničím nenahradíš
Zdravím, vím, že to tu už někdo popisoval,ale nemůžu to najít....potřebuju vědět, kde jsou rysky MIN a MAX u chladiče. Čumím do toho jak husa do flašky a fakt nevím....přikládám obrázek...předpokládám, že tam mám málo kapaliny,že?
cibro píše: ↑čtv 15 srp 2019, 10:56
....přikládám obrázek...předpokládám, že tam mám málo kapaliny,že?
Když se podíváš do té díry, tak "na 4. hodině" směrem dolů, do nádržky trčí plastový ukazatel hladiny. Když doléváš, tak snadno vidíš, kdy se hladina dotkne tý dolu trčící umělý hmoty - a máš dolito na maximum!
Teď nevím, jestli jenom žertuješ, nebo jsi nepochopila můj příspěvek výše - dolívat tak dlouho, až to zalije tu "patku", co je v díře na straně k řidiči - na Tvé fotce je vpravo, "mezi třetí a čtvrtou hodinou".
Ráno jsem dojel do práce a vše OK. Teď jsem vyjel z garáže a po cca km 5 bublinek a pípání (ve zúžení na jižní spojce...)
Topení fouká studené
Chladící kapalina v nádobce studena a tlak téměř žádný hladina OK. Pokud by chyběla kapalina v motoru tak bude chybět hlavně v nádobce ?
Řemen u pumpy se točí.
Olej je OK
Termostat má cca rok a půl. Když by se zasekl zavřený tak je tam bypass motýlek který by pustil alespoň trochu horké vody a teplota vody v nádobce by byla alespoň trochu vlažná ?
Začal bych u vzduchové bubliny v motoru. Ta by se mohla udělat a přitom v přední nádobce by nemuselo nic ubýt - když je motor teplý, je v chladící soustavě přetlak. Když úplně vychladne, nastane v soustavě mírný podtlak (pokud by nastal podtlak větší, než stanovená hodnota, tak zátka na nádržce doplní do soustavy vzduch = klesne hladina hladina v nádobce). Ale když nastane ten mírný podtlak, tak může soustava začít přisávat vzduch "z venku" nějakou drobnou netěsností, napře nedotaženou sponou na hadici, třeba u termostatu. Klasicky - při montáži to utáhneš, ale guma časem slehne a přestane pružit, takže netěsní tak dobře. No a když Ti to takhle přisaje vzduch, tak může stačit třeba půl deci vzduchu, aby oběh přestal obíhat.
Koukni, jestli pod zaparkovaným autem nemáš nějaké kapky od Fridexu - svědčilo by o drobné netěsnosti. Ale nejdřív zkus odvzdušnit chladící okruh motoru - viz návody na povytažení čidla termostatu.
Na jednom autě jsme takovou blbou drobnou netěsnost hledali asi dva měsíce.
Mne, kdyz se to tak najednou stalo, tak sem mel jiny problem - malo vody. Ale znam to. Jedes pribyvy bublinek az na pet, potom zacnou blikat a dalsi level je pipani
Odesláno z mého SM-J730F pomocí Tapatalk
SMART MC01 0,8 CDI Pure 2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km) http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279SCHVÁLENO !!!