Chladící soustava
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
Re: zahřívání motoru při stání
Během té doby musel ventilátor naběhnout, jinak si myslím, že už by bylo zle, kdyby nenajel. Mě cca během dvou minut po zastavení vyleze teplota z 90ti na 95°C a při 100°C nabíhá větrák.Ivojah píše:Dnes v 11.00hod. dopoledne jsem projel Smart dobře ho zahřál a nechal na volnoběh u branky stát 15min
Ventilátory jsi vyjmenoval dobře, krom toho posledního ke klimatizaci, tu nemám, nemohu potvrdit.
Spotřeba oleje. Nesouvisí s viskozitou jakou používáš ? Jestli máš 5W/40 zkus přejít na 10W/40
je normální doplňovat olej nebo je to již závada?
Markéto, potvrzuji HOST1 bylo to zřejmě ono v příspěvu bylo zmíněno i zahřívání motoru při stání vozidla tak se dotáži soukromou zprávou jak to postupovalo dál. Ale asi až později protože se mi zdálo že toho má z technického hlediska více k odstranění.
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
Pamatuji si, když se hojně jezdilo na 15W/40 a jak později spousta lidí přešla na 10W/40 a dělali z toho bůh ví co. Teď když je 10W/40 standardem, tak se na to sem tam kouká už jako na něco druhořadého a dává se 5W/40. Tím se samozřejmě nemůže nic zkazit, ale v našich podmínkách mi to přijde jako rčení o babiččině koření, nepomůže, ale neuškodí. 5W/40 je o něco málo řidší, takže vyhovuje do nižších teplot cca -30 , 10W jen do -20. Jeho řídkost samozřejmě způsobuje u staršího motoru větší ztráty oleje ve válcích. Řídkosti, respektive k tomu, aby olej vyhovoval v širším pásmu teplot, je dosaženo různými aditivy, samozřejmě dražšími, které zvyšují mazivost oleje, aby vyhovoval v extrémních podmínkách, to ale dle testu neznamená, že je takový olej lepší za provozní teploty, kde má své výhody, ale i zápory, ale rozdíl je tak zanedbatelný, že nás nemusí vůbec trápit.
A tak dále a tak dále...
Jo a ještě k tomu dotazu ohledně úniku oleje u nového motoru. Pokud je motor dobře zajetý a je zcela v pořádku, tak je únik naprosto zanedbatelný. Najezdil jsem Smartem vždy tak max. 8tis Km ročně, teď už jen 5tis a od výměny do výměny jsem nezaznamenal žádný úbytek. Aktuální stav tachometru mám 49.000Km . Samozřejmě úbytek oleje roste s častou sportovní jízdou a třeba na zvýšené četnosti studených startů, což se mě netýká
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
umim na 15 tis. km spotrebovat 0,5l i 1,5l v lete je spotreba vetsi nez v zime. v lete auto castejs vyzenu do otacek. a u mojeho auta opravdu plati pravidlo, cim vyssi otacky, tim vic sezere. ale neplati cim vic km najeto, tim vic sezere (aktualne skoro 264). a porad jezdim na 5w40. byl tam od zacatku, co bylo auto koupeno jako nove. nechcu obhajovat, proc ho tam furt davam. fakt je ten, ze posledni dve zimy byly dost krute a teploty -15 - -20 nebyly nicim vyjimecnym.
zaznelo to tu mnohokrat: v zadnem pripade bych si nedovolil dat do starsiho auta "lepsi" - ridsi olej, nez tam byl dlouhodobe predtim.
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
Tak pouze bych si troufal vyměnit celý světlomet, žárovky zvládnu rukou přes mřížku. Za informace kolem spotřeby oleje děkuji ta zřejmě závisí na různých faktorech zima, léto, styl jízdy apod. ne tedy pouze poměr mezi najetými Km a úbytkem oleje jak jsem se mylně domníval. Témat k technickým záležitostem je zde na fóru fakt dostatek i ohledně viskózy olejů nadále budu pouze brouzdat po našich stránkách a zajímavé věci, některé jsou popsány i s konečným odstraněním problému včetně financí si zaznamenám jak někde v článku to doporučuji učinit. K čemu je to pro laika dobré vědet? Je to o tom, že v případě nějaké technické závady se můžu lépe orientovat v příčině problému a tím přesněji informovat přijímacího technika nebo automechanika obecně co konkrétně mi motorová soustava podle mého úsudku „sděluje“. Vím zcela určitě, že já osobně kromě výměny brzdových destiček, žárovek a výměny oleje včetně filtru nic jiného nesvedu a musím porouchané vozidlo svěřit odbornému prostředí. Tak již nebudu nic řešit, a když problém přijde tak vůz nechám opravit a podrobně zde popíši, co způsobilo třeba nepojízdnost vozidla apod. a kolik oprava stála. Musím však podotknout, že jsem již nějaké informace z fóra využil a byly docela prospěšné. Ale některé z vás členů našeho klubu obdivuji, ačkoliv nejste povětšině, tak se tedy domnívám, automechanici co všechno si dovedete opravit nebo vylepšit sami!
Sice jsem napsal ještě článeček ale již neočekávám odpověď vše, co jsem si přál zjistit jste mi již sdělili – dík. Pár fotek z montáže jenom tak pro barevné oživení této rubriky.
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
presne tak, k ventilatoru se jde opravdu ze spodu. jeslti musi byt auto jedine na zvedaku je otazka. minimalne musi byt zvednute na jednom, idealne dvou heverech a to co nejvys. anebo nad jamou.Ivojah píše:Ale stejně jsem se k vrtuli chladiče nedostal ... kdybych měl opravdu zájem se k ní dostat, musel bych ... odstraněné plastové ochranné podlážky.
nemel bys vic a vetsi fotky toho motoru?Ivojah píše:
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
Mám nějak z předchozích zkušeností s auty v sobě zakódováno, že zvyšovaní teploty motoru je věc závažná a tak se mi nechtělo riskovat nechat pokračovat motor v ohřevu a měl jsem nutkavou tendenci přerušit běh motoru a proto jsem se nemohl dopracovat k tomu, co sdělil Dyk. Tak a mám po problému!
Ještě dvě foto spodní části motoru po odejmutí zadního panelu – nesouvisí s příspěvkem. Malá označení – řada spodních svíček větší označení lambly nebo jak se to píše
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
napred jsou cerne vsecky kolecka
nadledne zacnou kolecka blikat
a posledni krok ze zacne ke koleckama blikat i znak ukazatele teploty. absolvoval sem si vsecky faze, kdyz jsem mel v aute malo chladici kapaliny
a ... vypnutim motoru pri prehrati se dosahne pouze toho, ze v systemu prestane proudit kapalina a tim dojde k mnohem delsimu ochlazovani, protoze ani ventilator nema moznost chladit chladic. resp. nekdy maji auta pojistku, ze ventilator chladic ochlazuje dokud neklesne teplota (i pri vypnutem motoru). ale jak voda cirkuluje, to netusim, kdyz vodni cerpadlo byva mechanicke a ne elektricke
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
chlazení motoru
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
To je pravda, měl bych dodat, že já v zimě nejezdím jen auto cca 1x až 2x do měsíce projíždím a vyjíždím z garáže, kde je teplota vždy vyšší než venku, a pokud někde zastavím, tak jen na krátko, že motor ani zcela nevychladne. V podstatě by mi stačil 20W/40xlukas.cz píše:fakt je ten, ze posledni dve zimy byly dost krute a teploty -15 - -20 nebyly nicim vyjimecnym.
23. 12. 2015 Smart Forfour 1,3 2004 Gumídek
Jsou chvíle, kdy ti vůbec nepomůže, že umíš napsat slovo MYSLIVEC.
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
Aha tak to jsem řekl Ivovi kravinu, že se mu rozsvítí kontrolka přehřátí. Takže u F2 blikají bubliny a u Roadsteru svítí kontrolka. Tak.xlukas.cz píše: teplota ma nekolik stupnu
napred jsou cerne vsecky kolecka
nadledne zacnou kolecka blikat
a posledni krok ze zacne ke koleckama blikat i znak ukazatele teploty