Stránka 5 z 34

Napsal: stř 28 kvě 2008, 22:20
od DYK77
Barbora píše:Hele a takovy to chrasteni u prednich kol treba pri zataceni? To je co?
Jde o to co je to za zvuk. Mohla by být vadná ložiska kol.

Napsal: stř 28 kvě 2008, 22:28
od DYK77
xlukas.cz píše:kdyz sem koupil smarta, tak brzdil naprosto paradne. zajimalo by me, co udelat pro to. aby zase brzdil nejak slusne, protoze uz to stoji za prd :? . nerad bych se octnul v neci prd...

napadlo me, jestli uz by se treba pri tech 133tis. nemely brzdy zkusit odvzdusnit nebo nemela vymenit brzdova kapalina, jestli by to teda pomohlo. desky jsou v poradku.
Dej nové kotouče a desky, třeba ty co jsem dával já a uvidíš. Ty máš hodně najeto, takže bys měl vyměnit i zadní bubny a pakny. Možná Ti tam už prolíná prase, tak je to mastný a špatně brzdí, takže čenžni i prasata. Brzdová kapalina je tutovka. Mění se každé 2 roky nebo po asi 50.000Km. Zjistil jsem, že se dělají brzdové kapaliny speciálně pro brzdové systémy s ABS, je to klasická DOT4, ale je řidší, takže tu tam dej, já dal vše ATE.
Neznamená že když mají destičky 3mm a kotouč 8mm , že je to ještě dobrý. Čím víc jsou vyjetý písty z brzdového třmenu, tím je to horší. Nevím úplně proč to tak je, ale je to tak.

Napsal: čtv 29 kvě 2008, 11:40
od Barbora
DYK77 píše:
Barbora píše:Hele a takovy to chrasteni u prednich kol treba pri zataceni? To je co?
Jde o to co je to za zvuk. Mohla by být vadná ložiska kol.
to uz je memeny. A co takhle nejakej bordel z kotoucu???

Napsal: čtv 29 kvě 2008, 20:08
od xlukas.cz
uz to vidim, ze bude pres vikend rozebrane auto (pokud bude nalada. snad se podari i slozit. rovnou bych mohl vymenit i ty tlumice. uz je mam doma skoro mesic a furt tam lezi :-/ . jen mam obavy jak budu davat dolu ten predek :-(

ten zadni brzdovy buben se musi jen s pomoci stahovaku, ze?

Napsal: čtv 29 kvě 2008, 21:24
od DYK77
xlukas.cz píše: ten zadni brzdovy buben se musi jen s pomoci stahovaku, ze?
Drží tam úplně stejně jako přední kotouč, tedy na jednom šroubku a pak šrouby od kol. Podle zareznutí by to mělo jít dolu rukou - gumovou paličkou - v nejhorším případě oukáváním kladívkem, stahovákem určitě taky.

Napsal: čtv 29 kvě 2008, 21:31
od DYK77
Barbora píše:to uz je memeny. A co takhle nejakej bordel z kotoucu???
Těžko říci. Mám zkušenost že brzdy všelijak škrtaly, protože byla špatně zajištěná destička a "plavala" ve třmenu, nebo byl zvlněný kotouč, popřípadě měl rezavá místa, nebo se v brzdovém třmenu špatně vracely pístky, ale chrastění jako když se chrastí chrastítkem, s tím jsem se zatím nesetkal.
Nechrastí to když točíš volantem na štěrku ?

Napsal: pát 30 kvě 2008, 08:08
od xlukas.cz
pokud slo o brzdy, tak chrasteni mne delaly sjete desky - ten jejich kovovy indikator. to uz se tu probiralo.

Napsal: pát 30 kvě 2008, 09:32
od Druzeta
Xlukas napsal:
ten zadni brzdovy buben se musi jen s pomoci stahovaku, ze?

No dolů se mu moc nechce páčil jsem ho šroubovákama,pak gumovou paličkou pak malým kladívkem a nakonec jsem vzal velký kladivo a mlátil jsem do něj jak hluchej do vrat :lol: Postupně do něj mla a on povolí,musí jít volně otáčet,aby jsi ho nezkoušel sundat se zataženou ruční brzdou :lol: Takže pořádný kladivo a možná by pomohlo stříknout nějaký sprej na zarezlé spoje okolo toho středovýho osazení co drží kolo.

Napsal: pát 30 kvě 2008, 13:02
od STAS1
Stahovák to jistí - míň toho poškodíš :wink: :lol:

Napsal: pát 30 kvě 2008, 13:49
od Druzeta
No stahováků jsem pár viděl,ale nevím jak by se upevnil k bubnu,aby se ten buben uvolnil. :shock:

Napsal: sob 31 kvě 2008, 13:49
od DYK77
Když jsem měnil přední kotouče, cáknul jsem na střed trochu WD40 , nechal působit a šlo to fajn dolu. Mohlo by to pomoci i zadních bubnů

Napsal: ned 01 čer 2008, 09:37
od Druzeta
Včera jsem sundal třmeny vepředu na brzdách a zjistil jsem že mám rotržený manžety co chrání pístky.Dostane se tam voda a pak ty pístky oreznou a přestanou se vracet.Tak zítra objednám náhradní gumičky,měly by tam být dvě na každé straně,jedna těsnící a druhá ta manžeta co je prasklá,celá sada by měla stát asi 1.000kč na obě strany.Žádný problém to zatím nedělalo spíš naopak,takže to může mít prasklý kdokoliv,já jsem na to přišel,když jsem chtěl natřít třmeny na červeno,tak to musím dokončit až po výměně těch gumiček.
Obrázek
Obrázek

Napsal: ned 01 čer 2008, 09:42
od Dawe
To jsem mel taky, praskle ty prachovky, docela blbe se tam davaji. Maji na sobe takovy kovovy okrouzek, neco jako gufero pokud si to nepletu s jinym autem.

Napsal: ned 01 čer 2008, 10:09
od DYK77
Čím jsi to natíral? Já to vždycky stříkám, ale sprej udělá jen tenkou vrstvu, všechno kolem se musí zakrývat a ten třmen je stejně hrbolatej, takže se nedá poznat, jestli je to stříklý, nebo natřený.


Obrázek

Napsal: ned 01 čer 2008, 10:19
od Druzeta
Natíral jsem to stejným sprejem. :lol:Blbě jsem to napsal. Lepší to je asi stříknout,natírat jsem to zkoušel u jinýho auta a akorát se ta barvy furt patlala když to ještě nebylo zaschlý a chtěl jsem to jěště přetřít.Navíc jak to je hodně členitý tak se to blbě natírá.Lepší to je rozdělat,sundat ty gumové krytky,pořádně očistit ocelákem a odmastit.A když nechceš aby se to zavzdušnilo tak hadici omotat papírovou páskou,okolo nacpat trochu novin a můžeš to stříknout.Když to rozebereš tak aspoň to můžeš skouknout v jakým to je stavu a namazat ty kolíky ve kterých se ten třmen pohybuje.