Výměna ložiska kola předek

Brzdy, ložiska, zavěšení kol, odpružení, ...
Odpovědět
racer
Příspěvky: 41
Registrován: pon 28 zář 2015, 16:05
Bydliště: Pardubice

Re: Výměna ložiska kola předek

Příspěvek od racer »

z toho vyplývá, že budu páčit a nic se nemůže stát :D a pětihran at si je zataženej
SMART CITY-Coupe 1999 40 kW
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Re: Výměna ložiska kola předek

Příspěvek od xlukas.cz »

Ja sem vzdy zdelaval cely trmen. Vzadu jsou dve hvezdicky na "tehlici".
Slo to jaks taks snadno.

Odesláno z mého GT-N7000 pomocí Tapatalk
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Výměna ložiska kola předek

Příspěvek od JBC »

racer píše:z toho vyplývá, že budu páčit a nic se nemůže stát :D a pětihran at si je zataženej
Z toho, že s tím nejde pootočit, vyplývá, že ten čep je zarezlý a netočí se, tudíž ani neposouvá. Mělo by se to dát poznat podle toho, že destička na straně pístu bude víc opotřebená, než na straně bez pístu. Takže je potřeba ten pětihran stejně odšroubovat a čep v držáku uvolnit. Odrezit, namazat.
O mazadle na čep jsme také vedli diskuzi v téma "Brzdy". Dříve se na to prodávalo spešl mazivo, takové černé, v malém pytlíku nebo malé tubě (musí být odolné vysokým teplotám). Dnes prodávají jiné, vypadá jak litná ložisková, světle žlutá vazelína, prý je univerzální na všechny součásti brzdového ústrojí (jo, tomu tak věřím, vždyť každá část brzd potřebuje jiné parametry mazání). Zkusil bych to buď s vazelínou do homokynetických kloubů, nebo bych hledal v prodejnách s cyklistikou - mají tam menší tuby za 100,- až 200,-, některé jsou třeba syntetické s vysokým obsahem PTFE ...
Taky si můžeš koupit opravnou sadu čepů: http://eshop.autodilnamartinek.cz/produ ... h-cepu/664
Vypadá to takto:
Obrázek
A budeš v ní mít i nové šrouby se šestihrannou hlavou. Akorát, pokud nemáš poškozené prachovky, očistil a dal bych tam ty původní. Ty nové ze sady vypadají jako nejhorší čínský shit!
A jak na to teď koukám, tak nový spodní čep (se zápichem a gumičkou) má i jiný tvar hlavy!

No, koukal jsem teď po Pardubicích - asi tam ty prodejny spojováku nejsou tak rozšířené, jako u nás. Ale "kutil.eu" píše, že má šrouby M8 x 1 v délce 20 a 40, 8.8. Alespoň něco, ne? Železářství KUTIL, s.r.o., Sladkovského 1566, 530 02 Pardubice
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
racer
Příspěvky: 41
Registrován: pon 28 zář 2015, 16:05
Bydliště: Pardubice

Re: Výměna ložiska kola předek

Příspěvek od racer »

Tam jsem zrovna nebyl. díky za info. Tedka jde o to jestli to maj skladem. Jinak s rozhejbáním čepů sem počítal. Mazivo mám nějaká syntetika s odolností 1300° a netečností s gumou. běžně to dávám na vodící čepy se spolehlivostí 100%. Akorát si myslim že bych ten šroub povolovat nemusel.Třmen vyklopim a pak by to mělo jít vyklepnout třmen i s čepem. Jestli teda tam nebude něco překážet. Tedka si to nevybavuju, jak je to u jinejch strojů páč tam s povolením šroubů nejsou problémy. Celej třmen bez vyndání destiček pochybuju, že sundám přes ten rezavej rantl na kotouči ale stejně musim rozchodit čepy, takže to musim stejně rozebrat.
SMART CITY-Coupe 1999 40 kW
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Výměna ložiska kola předek

Příspěvek od JBC »

To mazivo s úžasnými prametry - až se dostaneš do garáže a podíváš se, dal bys sem nějaké info? Název, odkaz, foto? Dík.

Jo a ten spojovací materiál - ještě bych zkusil: SOTILA, Dělnická 538, 530 03 Pardubice - Pardubičky. Sice to dřív byla Černá za Bory a teď to jsou Pardubičky (nějak jste si tam přesunovali hranice městských částí, nebo co), ale podle "mapy.cz" to určitě najdeš. Podle webu by tohle mohla být ta nejsprávnější firma. Telefon: +420 466 655 371, mobil: +420 777 796 222
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Uživatelský avatar
cuhan
Příspěvky: 165
Registrován: sob 05 zář 2015, 14:42
Bydliště: Zlaté Hory v Jeseníkách

Re: Výměna ložiska kola předek

Příspěvek od cuhan »

1300° na mazivu hmm,to už kape i železo.. :D
SMART fortwo MC01 0,8 CDI
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
racer
Příspěvky: 41
Registrován: pon 28 zář 2015, 16:05
Bydliště: Pardubice

Re: Výměna ložiska kola předek

Příspěvek od racer »

v sotile jsem byl. jenom na objednání. skladem jenom obyč závit. Mazivo je něco od Kernite přesnej typ nevim. Hráb jsem si vzorek u kamaráda z nejakýho většího balení. Je to bílá hmota. používá se to na závity, těsnění atd. nežere to gumu a je to zdravotně nezávadný.
SMART CITY-Coupe 1999 40 kW
racer
Příspěvky: 41
Registrován: pon 28 zář 2015, 16:05
Bydliště: Pardubice

Re: Výměna ložiska kola předek

Příspěvek od racer »

Celodení koupání ve wd čep nerozchodilo. Páčidlo na vyklopení třmenu zabralo. Samozřejmě při dalším rozhejbávání čepu (sem tam) čep rupnul. Jinak ložisko vypadlo jak pomásle možná bych ani nemusel nasazovat stahovák. Nový tam šlo taky hladce, takže jsem tam musel kápnout lepidlo, aby se neprotáčel vnitřní kroužek na hřídeli.
SMART CITY-Coupe 1999 40 kW
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Výměna ložiska kola předek

Příspěvek od JBC »

WD není nejlepší uvolňovač, existují lepší uvolňovače. Někdy den nestačí. Než jsem sundával aktuátor spojky, raději jsem to stříkal 14 dní předem. Přece jen, zlomit šroub v bloku převodovky ... Někdy je lepší šroub zkusit kousek utáhnout (třeba jen několik stupňů) a pak teprve povolovat. Někdy je taky dobrý do šroubu nejdřív párkrát třísknout. Nešlo třísknout na ten čep, aby zalez kousek dovnitř? A bylo bývalo, nevyplatilo se vyšroubovat ten pětihran, odmontovat držák a hrát si s tím na stole a ve svěráku?
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
racer
Příspěvky: 41
Registrován: pon 28 zář 2015, 16:05
Bydliště: Pardubice

Re: Výměna ložiska kola předek

Příspěvek od racer »

Naklepávat jsem to zkoušel ale zaboha nic. Plamenem jsem to nahřejvat nechtěl abych neosmahnul pryžový věci kolem, nebo plastový futro co maj některý brzdiče (i když tady asi bude barevnej kov). Jiný způsoby už snad nejsou. Na svěráku s vymontovanym pětihranem by to dopadlo stejně akorát by to lítalo po stole. přece jenom náprava je lepší zajištění pro rozhejbání. To sou prostě tyhle nákupní tašky s 1 bržděním za měsíc. U flotilovýho passatu zareznutí nehrozí.
SMART CITY-Coupe 1999 40 kW
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Výměna ložiska kola předek

Příspěvek od JBC »

Horní čep je čistá ocel, zřejmě přímo do litiny, s prachovkou. Na dolním čepu je navíc na špičce zápich a v něm gumička, zřejmě proti nějakým rezonancím.

Abys nakonec nezjistil, že chyba nebyla v ložisku, ale v drhnoucí destičce.
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
racer
Příspěvky: 41
Registrován: pon 28 zář 2015, 16:05
Bydliště: Pardubice

Re: Výměna ložiska kola předek

Příspěvek od racer »

Ono taky na strojích z bronzem nebo mosazí tohle nehrozí. O plastech ani nemluvim. Ložisko vůli mělo. Kromě toho vnitřní kroužky ohoblovali hřídel taže se pod nový muselo kápnout lepidlo. Zatížení na jednu stranu kotouče mu určitě taky neprospělo.
SMART CITY-Coupe 1999 40 kW
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Výměna ložiska kola předek

Příspěvek od JBC »

Jak to? Když Ti tam vnikne voda, tak ocelový čep může nabobnat tak, že s ním nehneš ani v té bronzi, nebo umělé hmotě. Kdybys věděl, kolik hodin jsem vyrvával orezlou hřídelku stěrače z jejího plastového domečku ...
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Re: Výměna ložiska kola předek

Příspěvek od xlukas.cz »

na voziku me zarezlo sklopne oje a totalne s tim neslo hnout, museli sme to odvrtat a dat tam jiny cep. ani vrtanim se to nehlo. totalne zarostle.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
racer
Příspěvky: 41
Registrován: pon 28 zář 2015, 16:05
Bydliště: Pardubice

Re: Výměna ložiska kola předek

Příspěvek od racer »

správně by to mělo bejt vyřešený tak, aby do minivozů dávali plast, malé vozy a střední třída bronz nebo mosaz a do polikačů kilometrů holou litinu a je zaručený že dostatečnou provozní vůli budou mít všechny kategorie po celou životnost.
SMART CITY-Coupe 1999 40 kW
Odpovědět