Výměna ložiska kola předek
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
18 to neni urcite, 16 myslim, ze taky ne. ve hre je 12 a 14. priklanim se ke 14.
jo, ale budes potrebovat jeste orech na brzdic, jinak nedas dule kotouc a tam je teda 16 nebo 18
stejne ti nezbude nez koupit celou sadu. v tematu koupe naradi mam sadu co sem si koupil a s tou si vystacim na cele auto.
jinak i ten torx jde povolit klasickym sestihranem. jen se musi naklepnout.
http://www.aaa-naradi.cz/torx-sady-gola ... usu-e8-e24
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
to uz mam taky zkusene, ze prilisna aktivita pri oprave se zmeni v drama uz sem se ponaucil, ze se nema sahat na neco, co neni bezpodminecne nutne. parkrat sem si to zazil a i tak se stavam neponaucitelnym
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
Postup:
1) Povolit 3 šrouby kola klíčem 15 (zaklínovat, zvednot auto)
2) Povolit třmen brzdy klíčem 13, popřípadě podržet pouzdro plochým klíčem 17, aby se neotáčelo se šroubem, ten spodní je držen podložkou
3) Demontovat třmen s pístem a zavěsit ho drátem na pružinu, aby se nepoškodila brzdová hadice
4) Zezadu povolit 2 šrouby držáku třmenu klíčem E 18 (to je při demontáži auta na zemi docela akrobatické, lepší je to na zdviži)
5) Povolit zapuštěný šroub v brzdovém kotouči hvězdičkou T30 a sejmout kotouč
6) Sejmout víčko náboje šroubovákem poklepáváním po obvodu
7) Klíčem E 14 povolit šroub držící náboj (tyčku z Goly prodloužit trubkou)
Vyklepnout nebo stahovákem stáhnout náboj, zpravidla tam zůstane kroužek zadního ložiska, ten sekáčem nebo dlouhým šroubovákem trpělivě posunout tak, aby se za něj mohl zasunout stahovák.
Postup na fotografiích mám a zájemcům je pošlu.
Při montáži nasuňte kroužek zadního ložiska a posuňte ho trubkou průměru kroužku a potom už lze náboj nalisovat dlouhým šroubem, kterým se náboj přitahuje. V žádném případě nelisujte náboj kladivem poklepem na náboj.
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
- panzer.dragon
- Příspěvky: 299
- Registrován: sob 25 čer 2011, 00:17
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- panzer.dragon
- Příspěvky: 299
- Registrován: sob 25 čer 2011, 00:17
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- xvo
- Příspěvky: 172
- Registrován: stř 06 čer 2012, 12:55
- Bydliště: Liberec - PUČLOCH
- Kontaktovat uživatele:
Postup:
1) Povolit 3 šrouby kola klíčem 15 (zaklínovat, zvednot auto)
2) Zezadu povolit 2 šrouby držáku třmenu klíčem E 18 a zavěsit ho drátem na pružinu, aby se nepoškodila brzdová hadice
3) Sejmout víčko náboje šroubovákem poklepáváním po obvodu
4) Klíčem E 14 povolit šroub držící náboj (tyčku z Goly prodloužit trubkou)
Vyklepnout nebo stahovákem stáhnout náboj, zpravidla tam zůstane kroužek zadního ložiska, ten sekáčem nebo dlouhým šroubovákem trpělivě posunout tak, aby se za něj mohl zasunout stahovák.
5) Povolit zapuštěný šroub v brzdovém kotouči hvězdičkou T30 a rozebrat kotouč kotouč od náboje.
6) Nazpět opačněPři montáži už lze náboj nalisovat dlouhým šroubem, kterým se náboj přitahuje. V žádném případě nelisujte náboj kladivem poklepem na náboj.
Ložisko mě stálo 1100,-Kč + 20min. práce, díky ICEL-ově návodu a předchozí péči Grega ( vše jde nádherně povolovat ) . Jo a ještě jedna rada pro stejně nepoučitelné, jako jsem já - měňte obě ložiska najednou, já udělal jen jedno a taď už vím, že mě čeká i druhý.
- xvo
- Příspěvky: 172
- Registrován: stř 06 čer 2012, 12:55
- Bydliště: Liberec - PUČLOCH
- Kontaktovat uživatele:
Z vnitřního ložiska jsem vyndal vnitřní kroužek a z plochy, která při dotažení šroubu přilehne k protějšímu ložisku jsem ubral 0,05mm. Samozřejmě při zachování rovnoběžnosti obou ploch. Sice to byla piplačka, ale stálo to za to. Po namontování všeho zpět zmizela vůle spolu s klepajícím kolem a ložiska při jízdě nehlučí.
Samozřejmě je otázkou na jak dlouho, ale vzhledem k jednoduchosti úkonu si myslím, že "na dojetí" to není špatné.
- Chorche
- Smart ACE
- Příspěvky: 1057
- Registrován: úte 18 bře 2008, 17:14
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Toyota 4runner 1. Gen
a 2 malý ségry Toyoty RAV4 1. a 2. Gen
- xvo
- Příspěvky: 172
- Registrován: stř 06 čer 2012, 12:55
- Bydliště: Liberec - PUČLOCH
- Kontaktovat uživatele: