Smart a vlhko
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
Jen stručně. Kluci Tě už navedli, ale pokud to mám zkrátit, tak smartí nemocí se rozumí podpálení ventilů a špatné tlaky ve válcích.asayull píše:JEN OPET HLOUPY DOTAZ OD SMARTIHO ZACATECNIKA- CO JE TO TA SMARTI NEMOC..
DIK KAREL
Podle příspěvků zdejších uživatelů se dá říci, že špatné tlaky způsobují mimo vadných ventilů , také zapečené pístní kroužky. Týká se to zejména starších ročníků Smartů.
Myslím si, že kroužky se zapékají když přestane těsnit turbo a spaluje se motorový olej ve vetší míře. Životnost turba je hodně závislá na tom jak se kdo k němu chová. Zásadně se nesmí vytáčet za studena a naopak vypínat ihned po dlouhé nebo ostré jízdě, něchává se vychladit cca 3 až 5 minut chodem motoru na prázdno.
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
smulu maji ti, co musi se studenym smartem vyjet kazdy den z -xteho patra garazi nebo ti, co jedou "z domu" prakticky rovnou do prudkeho kopce.DYK77 píše:Zásadně se nesmí vytáčet za studena a naopak vypínat ihned po dlouhé nebo ostré jízdě, něchává se vychladit cca 3 až 5 minut chodem motoru na prázdno.
snazim se k turbu chovat maximalne slusne, ale i tak asi neni jeho zivotnost neomezena. za studena to stejne nejede. jenomze automat si za studena radi na vyssi rychosti az pri 3000 otackach a do toho kopce jeste pozdejs! jednou nastane den, kdy umre
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
road-star píše:Týýýý jo! To chci taky! 7 táců votáček! Já to chci a chci a chci!David0600 píše: Jinak vytočím to i na 7tis.
nefňukej rovnejch sedm to není
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
Když jsem mluvil o otáčkách turba, tak jsem neměl na mysli otáčky motoru. Jsou to dvě různý věci. Otáčky turba se nikde nezobrazují, ale pokud máš na přístrojovce barometr, tak otáčky můžeš sledovat nepřímo tím, že si hlídáš tlak, který turbo dává. Čím vyšší tlak = vyšší otáčky. I na minimum plynu můžeš na nižší rachlostní stupně otáčky motoru točit pomalu a plynule do plna, ale turbo se bude jen "převalovat", pokud hodnota v barech nedosáhne kladných hodnot, tedy nedojde k přeplňování motoru vzduchem více, než kolik si sám nasaje. Umím takhle jezdit nejen za studena a při rozjezdech do kopce, ale bez přeplňování se dá dosahovat běžně cestovní rychlosti 90 - 100Km/h a to snad na zahřátí motoru a motorového oleje stačí nexlukas.cz píše:smulu maji ti, co musi se studenym smartem vyjet kazdy den z -xteho patra garazi nebo ti, co jedou "z domu" prakticky rovnou do prudkeho kopce.DYK77 píše:Zásadně se nesmí vytáčet za studena a naopak vypínat ihned po dlouhé nebo ostré jízdě, něchává se vychladit cca 3 až 5 minut chodem motoru na prázdno.
snazim se k turbu chovat maximalne slusne, ale i tak asi neni jeho zivotnost neomezena. za studena to stejne nejede. jenomze automat si za studena radi na vyssi rychosti az pri 3000 otackach a do toho kopce jeste pozdejs! jednou nastane den, kdy umre
PS - pokud automat za studena nechává tolik vytáčet motor , tak bych ho určitě nepoužíval.