Problém s motorem - náhlá ztráta výkonu
- mat00
- Příspěvky: 259
- Registrován: čtv 03 dub 2008, 22:13
- Bydliště: Školská 14,Svätý Peter, 946 57,Slovensko
Smart Fortwo Pulse 2005 Cdi 40000 km ALU Coreline 15” - 175/55, 195/50 + karbónová kapota
Neuveritelné čo tie malé autíčka dokážu:D
80% mozgu tvorí kvapalina. Bohužia¾ u niektorých brzdová !!!
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
- michmartin
- Příspěvky: 360
- Registrován: ned 07 zář 2008, 09:05
- Bydliště: Praha
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
- mat00
- Příspěvky: 259
- Registrován: čtv 03 dub 2008, 22:13
- Bydliště: Školská 14,Svätý Peter, 946 57,Slovensko
A par veci by som podotkol, predtym ako by ste chceli kupovat odtial turbo, tak si to asi dobre rozmyslite... Turbina je zlozena fakt dobre, o tom nieje pochyb, ale par veci. Ked sme ho chceli dat na auto, sme zistili, ze cele je opacne zlozene. Vysoko tlaky privod oleja bol na spodku a nizkotlaky zase na vrchu. Cize vobec nic nesedelo, ani hadice, tie trebalo vsetky upravit, turbo rozobrat a znova poskladat. Pri rozobrati si otec vsimol, ze na lopatkach je padnuty kus pliesku, takze asi sme mali stastie, ze sme auto nenastartovali, bohvie co by to spravilo s motorom. Takze zmiesane pocity mam... Vyhotovenie zatial dobre, ale poskladanie 0 bodov...
Smart Fortwo Pulse 2005 Cdi 40000 km ALU Coreline 15” - 175/55, 195/50 + karbónová kapota
Neuveritelné čo tie malé autíčka dokážu:D
80% mozgu tvorí kvapalina. Bohužia¾ u niektorých brzdová !!!
- michmartin
- Příspěvky: 360
- Registrován: ned 07 zář 2008, 09:05
- Bydliště: Praha
- jak a včem se ten rozdíl projevilmat00 píše:fakt je tam rozdiel uz len pri pootoceni o jeden zavit.
- si to pootočil o jeden závit a šel si auto project ( vyzkoušet )
- když to bylo málo, zase si pootočil a vyzkoušel jízdou - a tak
pořád dokola ...
- na budíku se ti ukázal menší - větší tlak turba
- kolik si měl tlak turba před štelováním a kolik po
- když nemáš budík na tlak turba, jak si to změřil - jestli jsto
vůbec měřil - nebo od oka
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
- mat00
- Příspěvky: 259
- Registrován: čtv 03 dub 2008, 22:13
- Bydliště: Školská 14,Svätý Peter, 946 57,Slovensko
Teraz ma napada jedna vec, asi vsetky turba by mali byt nastavene rovnako, ci by niekto nebol taky laskavy(pravdaze ak uplne nahodou ma dole zadne celo) a neodmeral mi vzdialenost od ventilu po matice alebo este lepsie po stred valceka, cez ktory ide zavit.
Smart Fortwo Pulse 2005 Cdi 40000 km ALU Coreline 15” - 175/55, 195/50 + karbónová kapota
Neuveritelné čo tie malé autíčka dokážu:D
80% mozgu tvorí kvapalina. Bohužia¾ u niektorých brzdová !!!
- michmartin
- Příspěvky: 360
- Registrován: ned 07 zář 2008, 09:05
- Bydliště: Praha
- když chceš přidat tlak turba - uděláš tu tyčku se závitem kratší nebo delší ??? ( pomocí toho závitu ) ...
- mat00
- Příspěvky: 259
- Registrován: čtv 03 dub 2008, 22:13
- Bydliště: Školská 14,Svätý Peter, 946 57,Slovensko
Smart Fortwo Pulse 2005 Cdi 40000 km ALU Coreline 15” - 175/55, 195/50 + karbónová kapota
Neuveritelné čo tie malé autíčka dokážu:D
80% mozgu tvorí kvapalina. Bohužia¾ u niektorých brzdová !!!
- michmartin
- Příspěvky: 360
- Registrován: ned 07 zář 2008, 09:05
- Bydliště: Praha
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
- michmartin
- Příspěvky: 360
- Registrován: ned 07 zář 2008, 09:05
- Bydliště: Praha
Za laskavost děkujiDYK77 píše: pokud jde o Michmartina radil bych přestat špekulovat, připlatit a nechat si to načipovat od někoho kdo to dělá.
PS : těch 60kW v základu, co mám , mi bohatě stačí , ale snažím se
pomalu dopátrat ( různým způsobem ) , proč mi ručička na budíku
tlaku turba, ukazuje málo ...
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
Takže pokud Ti nejde o navýšení výkonu, ale pouze o seřízení a potažmo vyřešení "vadného" měření tlaku, platí totéž co jsem napsal, že štelování na koleně je na 2 věci, nech si to udělat odborně.michmartin píše:no vono to štelovat od oka , je pěkná blbost - a hlavně jak , že ?
- na takové štelování musí být asi nějáký ten přístroj ?
http://www.smart-club.cz/phpBB3/viewtopic.php?t=56Řízení a regulace plnícího tlaku
Moderní přeplňované motory mají maximum momentu položeno do nízkých otáček motoru (kolem 2000 ot/min). Aby toho bylo dosaženo, je těleso turbodmychadla dimenzováno na malé hmotnostní toky výfukových plynů, odpovídající nízkým otáčkám. S vyššími otáčkami a zatíženími by docházelo k nežádoucímu zvýšení plnícího tlaku a proto je třeba plnící tlak omezit. Méně efektivní řešení, kdy je odpouštěn již stlačený vzduch ze sání, je dnes nahrazováno odváděním přebytečného toku výfukových plynů při vyšších otáčkách motoru paralelním obtokovým kanálem. Průtočný průřez řídí obtokový ventil („waste-gate“), který je většinou zabudován do tělesa turbodmychadla. Jeho otevření se řídí tlakem v sacím potrubí. To je vidět na tomto obrázku, obtokový ventil je zcela vpravo v červené-turbínové-části, názorně je vidět také spojení s dmychadlovou částí. Také do této oblasti řízení motoru dnes zasahuje elektronika. Obtokový ventil je otevírán elektromagnetickým ventilem, který dostává informace z elektronické řídící jednotky motoru. Ta vyhodnocuje signály snímačů natočení škrtící klapky, klepání motoru, předstihu zážehu, množství a teploty nasávaného vzduchu (a mnohých dalších) a srovnává aktuální stav s polem charakteristik uloženým v řídící jednotce motoru. Případné odchylky odstraňuje vhodným regulačním zásahem změnou polohy obtokového ventilu. V kombinaci s regulací klepání motoru jsou získávány nejen požadované dynamické vlastnosti motoru, ale na vhodné (nízké) hodnotě je udržována teplota výfukových plynů. Použitím snímače absolutního tlaku může být regulována hodnota plnícího tlaku nezávisle na tlaku okolního vzduchu, čímž se koriguje nižší atmosférický tlak ve vyšších nadmořských výškách.
Ještě než opustíme regulaci plnícího tlaku obtokovým kanálem je tu důležitá poznámka. Není to tak jednoduché jak jsme popsali. Uvedený způsob regulace předpokládá, že turbodmychadlo je udržováno ve vyšších vlastních otáčkách v celém otáčkovém spektru motoru. Dávkování výkonu se řídí otevíráním škrtící klapky motoru (obtokový ventil se přizpůsobuje, nejdříve je zavřený a postupně s rostoucími otáčkami se otevírá). Výhodou tohoto řešení je velmi rychlá odezva na sešlápnutí pedálu akcelerátoru. Nevýhodou je větší protitlak ve výfukovém potrubí, protože roztočené turbo vlastně brání vyprazdňování válce motoru, tedy větší mechanické ztráty a větší spotřeba.
Druhým extrémem z hlediska dynamické odezvy motoru je situace, kdy je zpočátku obtokový ventil plně otevřen (a postupně se uzavírá), turbodmychadlo se sice otáčí, ale jen relativně nízkými otáčkami (bez výrazného nárůstu plnícího tlaku) a teprve po sešlápnutí pedálu akcelerátoru se turbo začíná urychlovat a dodávat požadovaný plnící tlak. Výhodou tohoto řešení je nižší protitlak ve výfukovém potrubí, nižší mechanické ztráty, nižší spotřeba. Nevýhodou pak delší čas potřebný pro roztočení turbodmychadla, tedy známý turbo-efekt.
Správné naladění turbodmychadla je stále jeden z největších oříšků konstrukce motoru a také zde v posledních letech výrazně pomáhají počítačové simulace, které umožňují s velkou přesností předpovědět, jak se bude reálný motor chovat v provozu, aniž by se cokoli vyrobilo. Zajímá-li vás teorie, která vede k návrhu turbodmychadla, vydejte se do některé prodejny vysokoškolských skript nebo odborné literatury. Na internetu najdete stručně popsanou teorii přeplňování v tomto PDF (3,9 MB).
U dnešních malých turbodmychadel je plný náběh účinku turbodmychadla k dispozici při akceleraci z nízkých do vyšších otáček v časech od 2 sekund výše.
- michmartin
- Příspěvky: 360
- Registrován: ned 07 zář 2008, 09:05
- Bydliště: Praha