Vítejte na stránkach Smart autoclubu. Sem můžete vkládat své poznatky týkající se vozů Smart a tak se o ně podělit s ostatními. Máte-li potíže s přihlášením pište na postmaster(z)smart-club.cz
Do Českého ráje cesta smartová je! 2024
jednodenní výlet za krásami Českého ráje se uskuteční v sobotu 8. 6. 2024
Více informací ZDE!
Abychom nezůstali zakonzervováni, připojili jsme se k Facebooku, kde nás najdete
TADY!
Při psaní příspěvků, prosím, nepoužívejte citace, pokud reagujete na poslední napsaný příspěvek!
Než založíte nové téma, hledejte, nebo svůj příspěvek napište do již existujícího tématu, které je Vašemu problému nejpodobnější.
Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
P?esn? tu, doporu?uju ob?as zkontrolovat, j? jsem se podivoval, ?e mi to ?ere p?l litru oleje na p?t tis?c, tak jsem to te? pozoroval a vypozoroval kudyma mi ut?k?. Ono to toti? nebylo moc patrn?, olej skap?val po hadici p??mo na ?ebra chladi?e a odpa?oval se, tak?e mi to nenech?valo skvrnu pod autem.
V servisn? kn??ce je, ?e se tam m? m?nit ob?as n?jak? t?sn?n?. Je to tak akutn? ? No ale jestli je tam jen obj?mka, kter? se d? dot?hnout Tak asi ne. Jenom m? teda je?t? zaj?m?, jak net?snost na intercoleru souvis? se spot?ebou oleje ???
No proto, u? jsem myslel, ?e mi budete tvrdit, ?e je to chladi? oleje. Je to chladi? vzduchu. Stla?ov?n?m vzduchu ( turbem ) roste teplota vzduchu, co? sni?uje v?kon. Proto je tam ten chladi?. Vzduch t?m chladi?em projde a ochlad? se. Motor pak nas?v? studen?j?? vzduch a l?p jede. V l?t? v parnu je v?kon motoru men?? ne? t?eba ve?er, kdy? se ochlad? a nebo o proti zimn?.
Tuhle obj?mku zaolejovanou nem?m, m?m ale mastn?j?? tu trubku co je s?n? p??mo z filtru k turbu. Jsem n?kde ?etl ?e kdy? je turbo v ?udu, m??e se chladi? vzduchu - intercoler zaplnit olejem. Pak to mus? z?konit? p?estat jet asi.
I podle technika z mercedesu se tam ten olej dost?v? p?es ulo?en? h??dele v turbu, to dostate?n? net?sn?, tak?e ten v?skyt oleje je vysoce re?ln?. Hlavn? p?i vysok?ch ot??k?ch to tam p?kn? te?e... Tak?e kdy? jsem m?l tu obj?mku volnou, tak to pr? je norm?ln? ?e tamtudy te?e. Tuhle informaci m?m ze dvou zdroj?.
JJ tak? mysl?m ?e to tak bude. Turbo je p?emaz?van? po??dnou d?vkou oleje a n?co p?es ty ucp?vky v?dycky projde. Ot??ky Turba jsou dost extr?mn?. V?eobecn? se uv?d? 100 a? 500 tis?c ot. za minutu
neni to n?jak m?lo t?ch 100 a? 500ot/min ? co sem teda zjistil tak Smar?asovo turbo to?? a? 280 000 ot...... jinak s t?m ?nikem oleje do intercooleru je to dost nebezpe?n?... kdy? se tam olej nahromad? tak to chytne a motor vylet? do ot??ek a? se p?eto?? a cel? se to potk? doporu?uje se to chc?pnout p?es rychlost ..... oto?en? kl??kem nepom?h?.... ob?as se to stane u n?s na servise ... to jsou pak historky
Fireblaid píše:neni to n?jak m?lo t?ch 100 a? 500ot/min ? co sem teda zjistil tak Smar?asovo turbo to?? a? 280 000 ot...... jinak s t?m ?nikem oleje do intercooleru je to dost nebezpe?n?... kdy? se tam olej nahromad? tak to chytne a motor vylet? do ot??ek a? se p?eto?? a cel? se to potk? doporu?uje se to chc?pnout p?es rychlost ..... oto?en? kl??kem nepom?h?.... ob?as se to stane u n?s na servise ... to jsou pak historky
taky za??n?? chlastat?
nemám rád tdičkáře, protože moje tédéíčko 5l při 200km/h nežere a stejně benzín je benzín i když někdy tu naftu mám rád přece jenom čtyř litrovej benzín má víc chutě než dvoulitrovej commonrail