Stránka 61 z 64
Napsal: čtv 10 kvě 2012, 18:16
od Markéta
Kdo nevěří, a sem běží, ráda komukoliv na požádání ukážu tachometr na živo. Můžem zajít i na kafe
Napsal: ned 13 kvě 2012, 12:54
od Olii05
xlukas.cz píše:to dost, kdyz na jedno nabijeni jede zhruba 100 km.
nemyslim vydrz baterky, ale to, po kolika ujetych km se zhruba dava nabijet. vetsinou kdykoliv je prilezitost nez aby potom nedojel 1 km pred cilem.
a ted si vem že ta baterka může mít tak max 2tis nabíjecích cyklu než bude kaput, tzn že každé napojení na nabíječku jeden cyklus at už nabíjíš z prázdna do plna či z půlky do plna aby si jak píšeš dojel kam chceš.
otázka zní vyplatí se to?
Napsal: ned 13 kvě 2012, 13:46
od xlukas.cz
to je otazka, na kterou zatim nikdo nedokazal odpovedet.
a jen tak ani nikdo neodpovi, protoze ty 2 tis. nabijecich cyklu je otazka priblizne tri az sesti let.
vypocitat to taky neni jednoduche, ale da se aspon orientacne rekneme pri hodne nadprumernem pouzivani.
- porizovaci cena 600tis. cena obycejneho 300tis.
- denni najezd 100 km (a to je hodne nadprumerne cislo) = 100 kc resp 200 kc
- 2000 cyklu = 200 tis km
- 600 tis. nakupni cena + 200 tis. projeto = 800 tis.
- 300 tis. nakupni cena + 400 tis. projeto = 700 tis. + naklady na oleje, filtry (10tis. km/1500 kc za vymenuú 20x = 60 tis. = 760 tis.
vysledek?
vyjde to zhruba na stejno s tim, ze s benzinovym muzes jet i dal nez je dojezd, pohodlne a rychle dotankovat.
benzinoveho s 200 tis. km pohodlne prodas za 50 - 60 tis.
elektrickeho ???
mne to porad prijde, ze elektro auta jsou jen obrovska moda. stejne jako byly kdysi kozichy.
Napsal: ned 13 kvě 2012, 14:07
od Jurko
Dovolim si oponovat na zaklade realnych cisel priamo od vyrobcu...
1000 nabijacich cyklov z 0 na 100% je minimalna garantovana zivotnost. Pre bezneho cloveka je to 150 000 km, co je pri sukromnom priemernom pouzivani zivotnost 10 rokov.
A co sa tyka nakladov:
- obstaravacia cena = asi 20000 EUR (500tis kc), cena obycajneho v rovnakej kategorii 13000 EUR (325tis kc).
- denne jazdenie najezd 100 km (a to je hodne nadpriemerne cislo) = 2,2 EUR (55 kc) resp 8 eur (200 kc)
- elektro: 20000 EUR + 3300 eur prejazdene = 23300 eur (582500 kc).
- obycajny: 13000 EUR + 12000 eur prejazdene = 25000 eur (750 tis. kc + naklady na oleje, filtre (15tis. km/100 eur, cize 1500 kc za vymenuú 10x 100 eur = 1000 eur), cize celkovo 26000 eur, co je 775 tis. kc
vysledok?
nevyjde to zhruba na stejno, je to v prospech elektrickeho, aj napriek tomu ze by si potencialne kupil uplne nove baterie (stoja 4000 eur, cize 100000kc), stale si po 150000 km na tom o tych 100 000 Kc (4000 eur) lepsie.
Jedina nevyhoda je dojazd na 1 nabitie
rozhodne to nie je moda, je to buducnost, ktora prichadza, a ci chceme alebo nie, je SKVELA!!!
ratane kurzom 1 EUR = 25 Kc
Napsal: ned 13 kvě 2012, 14:18
od Olii05
suma sumárum
tak jako tak bude mít majitel elektrického vozítka ještě jedno normální auto v garáži aby mohl vyjet i dál než na pocourávačku po městě či jednorázovou cestu z práce do práce.
takže to vyjde v reálném životě s elektrikou mnohem dráž
a to nemluvě o nákladách na případnou udržbu elektrického vozítka byt u autorizovaného servisu. když už u obyčejného smarta ně mě hledí jak kdybych měl bůh ví co
Napsal: ned 13 kvě 2012, 15:01
od xlukas.cz
pri cene auta sem vychazel z peugeotu ion, ktery se uz realne prodava a tam je cena 592 + dph, takze jeste to dph sem zapomnel pricist, na druhou stranu sem pocital s naklady na 1 km 1 kc (sem to zaregistrovla nekde v tv) a to je o 50% vic nez je skutecnost (
http://msvblog.bvv.cz/prestavili-superb-na-elektromobil)
ja sem s elektrem na rozdil od tebe nejezdil, takze ty toho z praxe vis vic nez ja.
Napsal: ned 13 kvě 2012, 15:42
od Jurko
lukasi, prave preto som si dovolil trosku ta poopravit... len v dobrom
A Oliii05: u elektrickeho auta nemas aky servis robit, maximalne tam moze byt predpisana prehliadka kvoli zaruke, ale to je zanedbatelne
Napsal: pon 14 kvě 2012, 12:13
od Markéta
Já mám pocit, že běžně jezdím víc z práce do práce nebo po městě. To už musí být, aby jsme jeli delší trasu ( víc jak 100 km ). Takže pokud elektrik je takhle úsporný, tak se jako druhé auto do rodiny hodí. Jen teda nevím, jestli je dobré mít dva smarty - jeden do práce a druhý na dálky
Napsal: pon 14 kvě 2012, 12:35
od jancarik F2
ja hlavne porad nechapu kde bych ho nabijel u chodniku nebo 50m prodluzkou
a stim servisem neboj ze se to nebude kazit
ja bych to nechtel fuj
Napsal: stř 16 kvě 2012, 20:35
od Markéta
Jé, oni všichni nebydlí v rodinném domě
Napsal: ned 20 kvě 2012, 18:37
od houzar
Napsal: ned 15 črc 2012, 06:53
od houzar
Napsal: pát 20 črc 2012, 12:23
od xlukas.cz
Napsal: pon 13 srp 2012, 13:12
od xlukas.cz
12.8.2012 ve 22:45 u obce strechov nad sazavou jsem se stal majitelem fotografie, ktera znazornila pocet najetych km na tachometru na cisle 300 000.
Napsal: pon 13 srp 2012, 13:15
od Winterwolf
Masakr
Obrovská gratulace