Smartik 0.6 benzin problém
Písty se při plnohodnotné GO nemění proto, že by jim něco "bylo" - jak říkáš po důkladném vyčístění by byly asi použitelné, ale proto, že je většinou ovalita válců a tudíž je potřeba po výbrusu osadit o 0,25mm větší písty a větší kroužky.RedZero píše:Ano pokud někdo kupuje sadu, tak to chápu.
Nevím jak kdo s autem jezdil, ale pokud ot rozděláš tak vidíš v jakém jsou písty stavu jestli podfukují a jestli je válec šišatej. Pokud je píst propálenej, tak je jasný, že ho vyměním.
Nikomu nevnucuju, že se písty nemají měnit, jen mě zajímalo jestli je k tomu nějaké opodstatnění, když všude kde čtu ( mimo toto forum ) tak písty nikdo nemění a raději mění rozvody, vodní pumpu a maznice, o kterých se zase zde napíše. Tak jen zjištuji
A ohledně výměny rozvodů a kontroly olejvého čerpadla máš samozřejmě plnou pravdu (čímž netvrdím, že se nemůže najít vyjímka kdy to opravdu nebude potřeba), akorát se tady docela "vžilo" že lékem na vše u mrtvého motoru je typizovaná sada z eBay a "levná" generálka z ní vycházející.
Kompletní služby okolo Smartů
Individuální dovoz z Německa, diagnostika, servis, náhradní díly, vrakoviště, příslušenství, povinné ručení ...
Ostrava-Hrabová, 500m od Makra
Greg: Příjde mi, že pokud je ovalita po změření ok a že pokud písty po očistě karbonu jsou dobré a nejsou ohořelé na krajích, tak je lepsí nechat orig. písty, než je kupovat v nějaké druhovýrobě na ebay..
Takže jsme se právě chtěl dopátrat názoru někoho kdo to dělá jako Greg, proč se tu řeší stápe dokola, že písty jsou nezbytnost.
A co třeba kvůli vymačkaným pístním čepům a zvětšeným dírám v pístech? A drážky pro kroužky také musí být trochu vymačkané...RedZero píše:Nevím, proč všichni pořád píšou u repase o výměně pístů. Když jsme to měl rozebrané, tak písty po očistě jsou jako nové a nepřicházím moc na důvod proč je měnit.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
A si každý rozhodne sám, pokud někdo má možnost měřit válce úchylkoměrem, tak si tu ovalitu změří a rozhodne.
Pokud nemám stočený kilometry, tak moje 700 při 88.000 km baštila litr oleje na 500 km. Nechal jsem to udělat i s výbrusem... Otlačení (nebo ošoupání) pístních čepů je vidět pouhým okem, číselně je to 0,04 mm. Díry v pístech jsem neměřil.Druzeta píše:Vymačkaný pístní čepy a ani drážky nebudou
Akorát teda nevím, jestli se to povedlo, jak má, protože jsem po prvních 1.500 km měnil olej a ve filtru bylo mnoho kovových šupinek a pár malých špon. Šupinky byly takové ploché, tenké, ale hodně široké, třeba až 4 x 4 mm, vysoce lesklé. Jen nevím, nakolik byly magnetické. Na normální magnet se mi nejdřív nechytly, ale ta největší na neodymu potom držela. Netuším, jestli to mohlo být nějaké špatné vyčištění po obrábění, nebo jestli se mi takhle sám obrábí motor. Ty šupinky byly hodně svítivě stříbrné, tak to snad nebude výstelka z šál. Říkám si, jestli to náhodou není hliník z nového olejového čerpadla.
No, vůbec se mi to nelíbilo. Jezdím teď strašně málo, ale až najedu tak asi 300 km od výměny oleje, tak shodím filtr a podívám se do něj zase. A jestli to tam bude znovu ... tak nevím.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
Určitý opotřebení tam bude je to mechanická věc tak když to běhá tak se to opotřebovává, ale než nějaké pochybné písty z Ebay tak bych si radši nechal původní pokud nejsou vyloženě poškozený.
Co se týče těch špon, tak by se dal přidělat nějakej silnej magnet na vanu, jenomže to zase řeší jenom ty magnetický špony a musela by se pak sundat vana aby se to vyčistilo.
Nebo lejt nějakej levnej olej a často ho teď měnit než si to sedne.
Kompletní služby okolo Smartů
Individuální dovoz z Německa, diagnostika, servis, náhradní díly, vrakoviště, příslušenství, povinné ručení ...
Ostrava-Hrabová, 500m od Makra