Zahřívání motoru
Zahřívání motoru
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zah??v?n? motoru
Ahoj, co mysl?? t?m, ?e "automat pracuje tak jak m?, a? kdy? je motor zah??t? na 75?C"? m?? n?jak? probl?my za studena?Garrulus píše:Ahojky, m?l bych tu n?co, co nev?m, jestli je zcela dob?e vy?e?en?. Automat na Roadsteru pracuje tak, jak m?, jedin?, pokud je motor zah??t? na 75 stup?? a v?c. Ale t?to teploty nabyde zhruba po 8 minut?ch volnob?hu, nebo 4 minut?ch intenzivn?j??ho t?rov?n?. To se mi zd? docela dost... Jde mi o to, co by se stalo, kdybych (alespo? ??ste?n?) uzav?el nas?vac? otvory vzduchu. Jestli by se motor po nej?k?ch x minut?ch nemohl p?eh??t.?.
Jinak u? se tu ?e?ilo n?co podobn?ho v p??sp?vku TOPEN?_PRO_FORTWO . Smart se zah??v? velmi pomalu, tak?e 8 min. na volnob?h je zcela norm?ln?. Jinak souhlas?m s n?zorem Anonyma, t?rov?n? za studena je h??ch. Proh??vej pozvolnou j?zdou tak aby Ti barometr ne?el do kladn?ch hodnot a uje? t?eba 10Km ne? se motor hezky proh?eje a pak vyra?. I s tak m?lo p?idan?m plynem se d? jet v pohod? 90Km/h.
V l?t? se mi provozn? teplota po zah??t? b?hem j?zdy ust?l? na 89?C, ale v zim? se dostanu s b?dou asi tak na 85?C a p?i j?zd? z kopce to spadne je?t? n??. Kdy? uzav?e? s?n?, tak tomu moc stejn? nepom??e?. Zp?sob?? t?m akor?t velkou bohatost z?paln? sm?si a zv???? spot?ebu. ??d?c? jednotka nejsp?? pom?r vzduchu a benz?nu uprav?, tak aby se motor neuchlast?val, ale rapidn? s t?m sn???? v?kon, tak?e bych ?ekl, ?e oh?ev motoru je?t? v?ce prodlou???. Ka?d? modern? motor m? dnes v s?n? ?adu r?zn?ch bypas? a klapek k tomu, aby se oh??t? urychlilo co nejv?ce. Auto m??e b?t vybaveno i oh??va?em paliva.
Zd? se, ?e na tv?m Roadsteru ??dn? probl?m nen? a v?bec bych s t?m tedy nelaboroval, ne? ud?l?? v?ce ?kody jak u?itku.
Jinak v n?zk?ch teplot?ch motoru mi automat neza?ad? dvojku zhruba pod 3500 ot??ek a ob?as mi moc rychle pou?t? spojku...
A je?t? bych m?l jednu ot?ze?ku...p?i rozjezdech u studen?ho motoru auto ob?as za?kube. Teprve kdy? za?ad?m dvojku, trojku,... a celkov? se dostanu do vy???ch rychlost?, je v?e v po??dku. U zah??t?ho motoru se mi to nikdy nestalo. P?ijde mi to jako kdyby tam chv?li ne?lo palivo, proto?e to jsou takov? r?zy. Poprv? se mi to stalo u kruh??e, kdy jsem se z klidu rozj??d?l. P?idal jsem plyn a auto sebou asi 3 kr?t ?kublo a pak jelo norm?ln?. No nev?m ?im to je
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
Tak p?i rozjezdech probl?m za studena nem?m. Pravda, ?e kdy? se ?pln? nezastav?m a kola se je?t? pomalu ot??? a v tom prudce p?id?m, tak auto za?kube a pak vyst?el? dop?edu, ale pokud nachvili?ku p?id?m trochu plyn tak, aby se chytla spojka a pak jdu na plnej, tak je to v pohod?.Garrulus píše:D?ky za odpov?di, kdy? je t?ch 8 minut v po??dku, nech?m to tak
Jinak v n?zk?ch teplot?ch motoru mi automat neza?ad? dvojku zhruba pod 3500 ot??ek a ob?as mi moc rychle pou?t? spojku...
A je?t? bych m?l jednu ot?ze?ku...p?i rozjezdech u studen?ho motoru auto ob?as za?kube. Teprve kdy? za?ad?m dvojku, trojku,... a celkov? se dostanu do vy???ch rychlost?, je v?e v po??dku. U zah??t?ho motoru se mi to nikdy nestalo. P?ijde mi to jako kdyby tam chv?li ne?lo palivo, proto?e to jsou takov? r?zy. Poprv? se mi to stalo u kruh??e, kdy jsem se z klidu rozj??d?l. P?idal jsem plyn a auto sebou asi 3 kr?t ?kublo a pak jelo norm?ln?. No nev?m ?im to je
Kdy? motor del?? dobu stoj? a nastartuju ho, tak na prvn? p?id?n? plynu akor?t tro?ku s ot??kama zavr?vor? jinak na jedni?ku popoj??d?m plynule, ale vyt???m j? jen asi do 2000rpm a jdu na plyn jen velmi z lehka, tak nev?m jestli by to cukalo kdybych dal v?ce plynu.
Napad? m? kolik m?? najeto, jestli nen? jen ?patn? odtrh na sv??k?ch a nebo jestli u? to sv??ky celkov? nemaj za sebou.
hmm vid?m ?e muj problem s p?ihla?ov?n?m stale p?etrv?v? sem psal j?...Anonymous píše:to ?e auto nech?v?? zah??vat volnob?hem nebo ?e ho dokonce turuje? d?l?? stra?nou blbost ...idealn? je nastartovat motor, ro?nout sv?tla, p?iv?zat se a hned vyjet at se co nejd??v zah?eje(bacha taky nato ?e v zim? hned nastav?? topen? na max at top??...stejn? topit nebude? a jen oddaluje? proh??t? motoru)....jedin? co je pot?eba dodr?ovat je neto?it motor do vysok?ch ot??ek a ned?vat plnej kotel, aby se neplnilo turbo do maxim?ln?ch tlak?...jak se motor tro?ku proh?eje(d??v voda ne? olej, nato taky bacha) mu?e? zapnout topen?, proto?e a? ted ti kone?n? za?ne foukat teplej vzduch oh??tej od motoru a pomalu za??t ?lapat na plyn a za??t vyt??et...tohle plat? u motoru s turbem, s atmosferou se jezd? zase jinak, ale zaklad je stejnej
a to cuk?n? jak ??kal dyk bude s nejv?t?? pravd?podobnosti sv??kama(okam?it? vym?na, kor ted p?ed zimou...) a je?t? bych kouknul na vzduch??, mo?n? u? ho m?? zanesenej a tro?ku se ti to dus?...a na teplej vzduch do s?n? taky zapomen
PS: je?t? bych podotkl, ?e tohle nen? nazor muj, ale odborn?ku a j? ho p?evzal studiem...u?it se u?it se u?it se
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
Teplej vzduch do s?n? samoz?ejm? nepat??, kv?li tomu tam je intercoler, aby byl vzduch sp??e studen?j?? a motor m?l v?t?? v?kon. Ov?em za studena b?v? ?asto praktikov?no, ?e je do motoru n?s?v?n teplej?? vzduch jinou cestou. B?v? to ?asto jednodu?e ?e?en? tak, ?e sac? potrub? m? bimetalovou klapku, kter? pokud je motr studen?, uzav?e s?n? studen?ho vzduchu a odbo?kou p?is?v? teplej?? vzduch nap?. z prostoru v?fukov?ch svod?. T?m se doc?l? rychlej??ho oh??t? motoru a po oh??t? se klapka op?t nastav? do polohy s?n? studen?ho vzduchu. Jestli je to tak ?e?en? i u Smartu nev?m, prase aby se v tom chumlu ha?i?ek na tak mal?m prostoru vyznalo.ales píše:hmm vid?m ?e muj problem s p?ihla?ov?n?m stale p?etrv?v? sem psal j?...
a to cuk?n? jak ??kal dyk bude s nejv?t?? pravd?podobnosti sv??kama(okam?it? vym?na, kor ted p?ed zimou...) a je?t? bych kouknul na vzduch??, mo?n? u? ho m?? zanesenej a tro?ku se ti to dus?...a na teplej vzduch do s?n? taky zapomen
PS: je?t? bych podotkl, ?e tohle nen? nazor muj, ale odborn?ku a j? ho p?evzal studiem...u?it se u?it se u?it se
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
na srazu, mne nekdo tvrdil, ze ma smart nejaky chladic i u motoru, je to pravda?
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
V motorov?m prostoru je samoz?ejm? je?t? jeden chladi? (intercooler) - je to chladi? stla?en?ho vzduchu od turba do s?n? motoru.
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
Ka?dop?dn? nebral bych na lehkou v?hu to co ??k? STAS1. Ty t?m kartonem zakr?v?? "JEN" chladi? co? by na oh??t? motoru nem?lo m?t vliv, pokud termostat funguje spr?vn?, proto?e ten nevpust? do motoru studenou vodu z chladi?e dokud se motor neoh?eje.
V?trn? clona ( pap?r nebo de?ka ) u auta, kter? m? motor i chladi? v p?edu pln? hlavn? tu funkci, ?e chr?n? motor p?ed n?porem v?tru a ten se t?m p?dem rychleji oh?eje.
De?ka p?ed chladi?em v p?edu, ale s motorem vzadu je sv?m zp?sobem zbyte?nost, pokud termostat pracuje tak jak m?.
Jen dod?m, ?e Intercooler nem? s vodn?m chladic?m okruhem nic spole?n?ho. Jak napsal STAS1 chlad? to stla?en? vzduch z turba. Je to proto, ?e stla?en?m se vzduch zah??v?, co? m? negativn? vliv na v?kon motoru. Proto vzduch chlad?me, aby n?m to l?pe jelo.