Porucha motoru spotřeba oleje 1

Řešení problémů s motorem
Uživatelský avatar
Jirka
Příspěvky: 81
Registrován: stř 23 srp 2006, 23:13
Bydliště: Hostomice okr.Teplice

Porucha motoru spotřeba oleje 1

Příspěvek od Jirka »

Zdravim.Potrebuji poradit v jakem rozmezi se ma pohybovat spotreba oleje v motoru.Zacalo mi to trochu papat olej asi cca 1l na 1000 km :( ,motor ma natoceno 100000km.Nevim jestli je to normalni a prosim o radu jestli nekdo neco co by to mohlo zpusobovat.
Uživatelský avatar
Libor Slivanský
Příspěvky: 266
Registrován: ned 04 čer 2006, 22:26
Bydliště: Vrané nad Vltavou, tel.604 439 838
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor Slivanský »

Spotreba 1 litru oleje na 1000 km je podle mne docela dost hodne :o . Nevim co to muze zpusobovat, mozna uz spatne stiraci a tesnici krouzky na pistech. Kazdopadne bych to s takovou spotrebou oleje zacal rychle resit.
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

Bezne se u motoru pocita s toleranci spotreby oleje 1l na 1000Km. Jeden znamy si koupil Berlingo TDi a tuhle spotrebu oleje uz mel u noveho auta. Malem to neuhadal na reklamaci, protoze vyrobce tuto toleranci povoluje. Nakonec mu vymenily pistni krouzky a nevim co jeste a spotreba se snizila asi na polovinu.
U smartu to bude podobne. Bud je jiz motor vybehany a malo tesni pistni krouzky a nebo je v haji turbo.
Opotrebeni pistnich krouzku se meri v servisu natlakovonam valce vzduchem pres otvor vysroubovani svicky. Plni se to na nejaky urcity tlak ktery nevim, kazdy motor to ma jinak. U Smartu ty tlaky budou vetsi nez u atmosferickeho motoru protoze ma turbo.
Jak se pozns ze je v haji turbo to nevim presne. Merenim se to mozna taky projevi na tlaku, ale jinak je hlavnim priznakem olej v intercoleru, tedy v sani za turbem. Existuji firmy, ktere delaji repase neboli GO turb?nek. U turba zpusobuji netesnost vadne ucpavky a nebo vydrena hridelka ktera odejde vlivem vadnych lozisek tak, ze si skrtnou ucpavky o hridel.
Na zivotnost turba ma velky vliv zachazeni s nim. Bez servisu si v tomhle asi sam moc neporadis
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Uživatelský avatar
Libor Slivanský
Příspěvky: 266
Registrován: ned 04 čer 2006, 22:26
Bydliště: Vrané nad Vltavou, tel.604 439 838
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor Slivanský »

Ta tolerance 1 litru oleje na 1000 km je u noveho auta silena. Kdyz vezmu co stoji litr kvalitniho oleje a na jednu vymenu bych tam dolil 15 litru oleje, to bych tomu vyrobci asi pekne podekoval.
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

silene to je kdyz si vezmu, ze motorka co jsem kdysi mel MZ-150ETZ byla dvoutakt a brala take 1l/1000Km. Litr oleje 2T Castroll stal tenkrat 200,- K? , tak to vy?lo na stejno.
Jestli to ale Jirkovi po 100.000Km zacalo bastit tolik oleje z niceho nic, tak se nejedna o vyrobni vadu, ale z cela jiste o opotrebeni. Jelikoz se pistni krouzky opotrebovavaji prubezne a ne skokem ( pokud neprasknou ) tak bych nahlou zvysenou spottebu oleje videl spise v turbu.
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Uživatelský avatar
Jirka
Příspěvky: 81
Registrován: stř 23 srp 2006, 23:13
Bydliště: Hostomice okr.Teplice

Příspěvek od Jirka »

Zdravim.Diky za rady,ja se take klonim k tomu turbu,ale jsou tu jeste dve moznosti a to pistni krouzky a nebo tesneni driku ventilu.Krouzky muzu vyloucit,kdyz si necham zmerit tlaky ve valcich.Tesneni ventilu bude mit neco nabehano,ale to nezjistim/mohou byt ztvrdle/ a jestli se kontrola turba se da provest na vozidle to nevim.A je otazkou jestli nechat udelat repas a kde?,nebo jit do noveho co? bude docela financne narocne. :shock:
ales
Příspěvky: 24
Registrován: pon 14 srp 2006, 13:44
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od ales »

nez repasovat turbo, bych urcite zvolil nove(na smart dilech je za 13500 coz mi neprijde zase tak ukrutne), protoze repas ti NIKDO(i kdyz ti bude tvrdit opak)neudela poradne a nikdy ti nevydrzi to co turbo z fabriky v kterem se nehrabal nejakej "odbornik"...s praci te to vyjde rekneme na 20tis, ale aspon budes mit na hodne dlouho dobu klid, coz s repasovanym turbem nemas nikdy...
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

Repas? turba se zaj?m? spousta firem, tak?e n?jak? praxe a z?ruky tady mus? b?t, ale nem?m pon?t? kolik by to mohlo st?t a kter? je z firem je nejlep??. 20.000 s prac? za nov? turbo je podle m? docela velk? investice do star?ho auta, ale z?le?? na majiteli kolik hodl? je?t? najezdit. Pokud je Jirka sv?te?n? jezdec a najede se Smartem 50.000 km za 8 let jako j?, tak by bylo mo?n? zbyte?n? cp?t prachy do turba, kter? by m?lo vydr?et dal??ch 100 a v?ce tis.KM. Z?le?? ale kolik by to st?lo. Jestli by repasovan? turbo vydr?elo alespo? dal??ch 50tis. Km a st?lo i s prac? t?etinu ceny nov?ho, tak bych zkusil ten repas.
Zkus?m n?co vyzjistit jak to chod? s repasovan?mi turby a d?m to sem.

Obrázek
http://www.autodilna.net/turbo.php

http://www.hlouch.cz/index.php?page=slu ... mechanicka

http://www.vrakmercedes.cz/index_soubory/Page429.htm
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

Tak jsem zat?m zjistil asi tolik.

Zku?enost ?.1 - Zku?enosti jsou sp?? hodn? moc z?porn?, gener?lkovali se 3 turba 2 um?ely po 100 km a jedno po 5000 km podot?k?m, ?e to byly turba z tuning aut.

Zku?enost ?.2 - D?val jsem gener?lkovat turbo po 250000km z Mastera do http://www.specialturbo.cz/cz/flash/ a do dne?ka najelo dal??ch 150000km

Zku?enost ?.3 - Nechal sem si delat Turbo na probe a yvdrzelo cca.3 roky celkem drsnyho zachazeni,jednalo se tenkrat o generalni opravu. Provedeno u http://www.rematurbo.cz/

U 1. a 3. zku?enosti se jedn? o poznatky tuner?, kte?? d?laj z?sahy do v?eho mo?n?ho co se motoru t?k?, aby z n?j dostali maximum a pak mu d?vaj po??dnej kou?, tak?e si ud?lej sv?j n?zor, jestli jim ty turba vydr?ely dlouho nebo ne :twisted:

Koukal jsem na ty uveden? odkazy a koukal jsem ?e u t? firmy Rema turbo ud?laj st?edn? opravu turba u? za 8.000,-K?. Smart je sice Smart, ale nemysl?m si, ?e by jin? turba byla levn???, sp?? mi p?ijde, ?e zgener?lkov?n? t? na?? turb?nky by mohlo p?ij?t je?t? o n?co levn?ji ne? u velk?ch turb?n, kter? budou bezpochyby slo?it?j??. Na druhou stranu jsem u nich nena?el jestli d?laj? Go TD na Smart, ale pro? by ne, kdy? se T?m zab?v? i ta druh? firma Special Turbo. U Special Turbo jsem na jejich webu na?el tabulku v?ech voz? jejich? TD opravuj?. Je tam i n?kolik TD pro Smart, ale mus?? ho hledat nejprve pod zna?kou Mercedes!
Po??dn? si ty str?nky prohl?dni a? v?? v?c a pop?. se u nich zeptej na podrobnosti. Kdyby T? tam oprava i sprac? vy?la na 10tis + n?jak? z?ruky, tak bych do toho ?el co ??k?????
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Uživatelský avatar
Jirka
Příspěvky: 81
Registrován: stř 23 srp 2006, 23:13
Bydliště: Hostomice okr.Teplice

Příspěvek od Jirka »

Ji? jsem poptal n?kolik firem a v?sledek je takov? ?e cena se pohybuje pouze p?i ucp?vk?ch a lo?isc?ch cca 8000k?,apokud by byl na?nut? i rotor cca 15000-20000k?.Tak?e se tak? domn?v?m,?e nov? ze smart d?l? za 13500k? je p?ijateln?.
P.s.??st dopisu jedn? z t?ch slu?n?n?j??ch firem
cena opravy turbodmychadla je z?visl? na jeho po?kozen?:

- 7000,- K? (+DPH) ? Origin?l oprav?rensk? sada- nov? lo?iska, ucp?vky, vyv??en? rotoru atd

- cca 15 000,- K? (+DPH) ? Nov? lo?iskov? st?ed.

- Nov? turbodmychadlo cca 15-17 000,-K? (+DPH)

Doba opravy je v?t?inou do druh?ho dne. Po dohod? i na po?k?n?.



Z?va?nost opravy pozn?te, kdy? turbodmychadlo vymontujete a kdy? h??del turbodmychadla m? v?t?? v?li ne? 2 mm, pak je to oprava na nov? lo?iskov? st?ed ( tzn. ?e se vym?n? cel? vnit?ek turbodmychadla a ze star?ho kusu se pou?ij? jenom bo?n? st?ny) a nebo se zva?uje varianta ?pln? nov?ho turbodmychadla.
V p??pad? z?jmu doporu?uji turbodmychadlo vymontovat a dov?zt k n?m k posouzen? ?i poslat na na?i adresu obchodn?m bal?kem. Po shl?dnut? V?m nab?dneme(zavol?me) konkr?tn? variaty opravy
Jinak v?em d?kuji za rady a informace Jirka
ales
Příspěvky: 24
Registrován: pon 14 srp 2006, 13:44
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od ales »

ka?dop?dn? spr?vn? rozhodnut?...nav?c smart je hodn? specifick? auto a do ?ast? jako je motor bych nikoho kdo nato nen? ?kolenej nenechal s?hnout. p?ijede? tam s nov?m turbem(co? se jim asi l?bit nebude, proto?e by ti tam nejrad?i dali svoje, ale ud?lat ti to mus?, jen nev?m jak ti pak nato budou poskytovat zaruku, ale tu bude? m?t u t?pka co ti to prod?, tak?e bych se toho neb?l) a oni ti to vym?n? kus za kus a m??e? si spokojen? odfr?et. nev?m jak mu?e b?t ta v?m?na ?asov? n?ro?ka a jestli kvuli tomu nebudou muset tahat motor z auta, kvuli p??stupu, ale pokud tam u? nic jin?ho ?patn?ho nebude, tak si mysl?m ?e do te 20 se vleze?, co? na takov? zasah je skoro zadarmo...hodn? ?t?sti :wink:
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

Jako Ales, taky hodn? ?t?st?. Nov? turbo bude v tomto p??pad? asi ta rozumn?j?? varianta. Doufat, ?e jsou v hajzlu jen ta lo?iska a ucp?vky by bylo naivn
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
MiK

Příspěvek od MiK »

Zdrav?m v?echny smar??ky! Sem koupil star?? fortu?ko 2001. Spokojenost :P - do v?erej??ho dne :cry: - schazoval jsem vejfuk na zava?en? a kouk?m na fakt hust? zaolejovan? turbo. Den p?edt?m jsem byl na v?m?n? oleje v DCH, tak nev?m jestli ho tam dali moc (u? to tady bylo) a jestli je to mo?n? p???ina. :!: :?: Asi ho sund?m a skouknu v?le. M?te n?kdo zku?enosti se sundav?n?m turba? Je t?eba odpojit baterku aby nebyla ovlivn?na ?J? Jo vejfuk u? m?m zava?enej C??kem. Asi ty sv?ry je?t? p?etmel?m. Nev?te n?kdo co pou??t na p?ipevn?n? vejfuku k dr??ku m?sto p?est?i?en?ho origin?ln?ho antikorov?ho p?sku?
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

Ahoj MiKu.
Jestli je turbo zaolejovan?, ale s olejem si vysta??? bez dol?v?n? od v?m?ny do v?m?ny a motor nekou??, tak bych to zase a? n?jak moc ne?e?il. Za tu dobu provozu se tam n?jak? olej dostat mohl, respektive tam nenatekl ale jen vzl?nal a lep?? kdy? je to trochu mastn?j?? ne? aby to bylo such? a zad?elo se to :) . Ka?dop?dn? jestli tam m?? nad ryskou hodn? motorov?ho oleje, tak tu hladinu uprav tak jak to m? b?t. Vy??? hladina oleje zp?sobuje net?snosti jak motoru tak i turba v hor??m p??pad? po?kozen? t?sn?n? ( gufera ). N?kdy sta?? olej jen povypustit, aby se tlak oleje sn??il a je klid, n?kdy je to zral? na opravu. Mo?n? by ses o t?hle problematice mohl dozv?d?t v?ce ZDE .

K t? p?sce na v?fuk. Nev?m kolik by st?la origin?l, snad by to nemusela b?t takov? darda, je to spot?ebn? materi?l, ale m??e? zkusit d?t t?eba TOHLE a nebo to stejn? najde? i ZDE

Obrázek
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
nehpo

Příspěvek od nehpo »

tak dnes mi cestou do prace zacala svitit kontrolka oleje :( jsem to ted byl zkontrolovat a neni tam ani kapka.... od posledni vymeny jsem najel cca 4800 km (cca 50% jsem mu celkem daval do tela) - takze co s tim? kontrola turba? nebo je to pri ostrejsi jizde normalni? nebo co? diky moc za rady

jinak auto ma najeto 71tis km - z toho ja pres 20tis km ( a smartika nesetrim :oops: )
Odpovědět