Cukaní při rozjezdu a chlazení turba
Cukaní při rozjezdu a chlazení turba
ahoj vsem,
tak mam noveho smartika CDi, 2001, cabrio. Pri koupi jsem nespozoroval zadny problem, ale auto bylo pravdepodobne delsi dobu nastartovane, kontrolni jizda v poradku az na nizssi zatah, ktery me prekvapil. Rekl jsem dobry, budu pripraveny na turbo. Kdyz jsem ho ale privezl domu (na vleku) a druhy den jsem si chtel auto znovu nalozit kvuli STK, uz jsem na vlek nevyjel. Rychlosti to radi normalne, ale kdyz se se studenym rozjizdim, tak v nem strasne cuka. Jednou auto zabere, jen kdyz se lehce opru o plynovy pedal, podruhe zase, kdyz ho zmacknu minimalne do pulky. A ten divny zaber me velmi prekvapil. Dnes zkusim vymenit olej v prevodovce, jen nevim jaky. V Autodatech pisou jako do manualu 75W-90(80), ale je to tedy opravdovy manual pouze s automatickou spojkou. Pokud je prevodovka v rezimu A, tak to radi prece samo.
Druhy problem, ktery jsem spozoroval az po koupi je, ze i kdyz bude motor studeny, tak po prvni minute co nastartuji, zacne bezet ventilator na cooleru a vypne az chvilku po chcipnuti. Zkousel jsem to i rano, co mi Smartik stal celou noc temer na mraze venku a dela to proste porad.
Jinak jsem domluveny do Mercedese v Hradci Kralove na diagnostiku. Nemate nahodou nejake zkusenosti s timto servisem. V nejakem prispevku tady na foru jsem cetl nejake obavy z toho, jak tam jsou solidni.
Diky za nazory...
- marko583
- Smart ACE
- Příspěvky: 508
- Registrován: pon 06 bře 2006, 20:55
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: cukani pri rozjezdu a chlazeni turba
konstrukcne je prevodovka s marte robotizovany manual... automaticka prevodovka vyzera uplne inak co sa konstrukcie tyka. to ze to radi samo neznamena, ze je to automaticka prevodovka. k tomu oleju, autodata neklame... kludne to tam nalej.redbiker píše:cukani pri rozjezdu a chlazeni turba
ahoj vsem,
tak mam noveho smartika CDi, 2001, cabrio. Pri koupi jsem nespozoroval zadny problem, ale auto bylo pravdepodobne delsi dobu nastartovane, kontrolni jizda v poradku az na nizssi zatah, ktery me prekvapil. Rekl jsem dobry, budu pripraveny na turbo. Kdyz jsem ho ale privezl domu (na vleku) a druhy den jsem si chtel auto znovu nalozit kvuli STK, uz jsem na vlek nevyjel. Rychlosti to radi normalne, ale kdyz se se studenym rozjizdim, tak v nem strasne cuka. Jednou auto zabere, jen kdyz se lehce opru o plynovy pedal, podruhe zase, kdyz ho zmacknu minimalne do pulky. A ten divny zaber me velmi prekvapil. Dnes zkusim vymenit olej v prevodovce, jen nevim jaky. V Autodatech pisou jako do manualu 75W-90(80), ale je to tedy opravdovy manual pouze s automatickou spojkou. Pokud je prevodovka v rezimu A, tak to radi prece samo.
Druhy problem, ktery jsem spozoroval az po koupi je, ze i kdyz bude motor studeny, tak po prvni minute co nastartuji, zacne bezet ventilator na cooleru a vypne az chvilku po chcipnuti. Zkousel jsem to i rano, co mi Smartik stal celou noc temer na mraze venku a dela to proste porad.
Jinak jsem domluveny do Mercedese v Hradci Kralove na diagnostiku. Nemate nahodou nejake zkusenosti s timto servisem. V nejakem prispevku tady na foru jsem cetl nejake obavy z toho, jak tam jsou solidni.
Diky za nazory...
cukanie pri starte, zle nastaveny akutor ci ako sa vola ten somar, co ovlada spojkovu... precistit, nastavit... uz sa to tu riesilo.
Jaguar XJR 1996 - 203.000 km nova vydreva na ceste, daka lakovacka porobena, opat vyzera ako ozajstne auto
Mercedes Vito Marco Polo 2000 - milion kilometrov, ale to byvanie kde chces nicim nenahradis
Hyundai Atos 2004 - 92.000 km a s tym sa da ist furt plny a aj tak to nejde
Oltcit Club 1988 - rozobraty do srobika a vyvarena karoseria, nachystana na lakovanie...
Kto brzdi, prehrava...
- marko583
- Smart ACE
- Příspěvky: 508
- Registrován: pon 06 bře 2006, 20:55
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: cukani pri rozjezdu a chlazeni turba
ad chladenie turba...redbiker píše:cukani pri rozjezdu a chlazeni turba
Diky za nazory...
intercooler chladi olej pouzivany na mazanie turba, nechladi priamo turbo...
myslim, zeby mal ventilator bezat nonstop...
po dlhsej, alebo narocnej jazde pre motor, treba nechat turbo tzv. dobehnut. nechat motor bezat este chvilu po zastaveni na volnobeh. pripadne si poriesit turbotimer, ktory vypne motor az po dochladeni turba
Jaguar XJR 1996 - 203.000 km nova vydreva na ceste, daka lakovacka porobena, opat vyzera ako ozajstne auto
Mercedes Vito Marco Polo 2000 - milion kilometrov, ale to byvanie kde chces nicim nenahradis
Hyundai Atos 2004 - 92.000 km a s tym sa da ist furt plny a aj tak to nejde
Oltcit Club 1988 - rozobraty do srobika a vyvarena karoseria, nachystana na lakovanie...
Kto brzdi, prehrava...
jsem se zacal pidit po oleji TQ DexronIII, ktery je ale uz urcen pro automaticke prevodovky.DYK77 píše:Neco jsem nasel na www.evilution.co.uk pod "Gearbox Fluid Change"
obrazky + typy oleju
BP Autran DX III
BP Autran DX III G-34083
Castrol TQ Dexron III F-30520
Mobil 1 ATF
Veedol ATF Dexron III F-30521
Veedol Unitrans M Dexron III F-30521
Olej mam v prevodovce bidny - kovove šedý a jeho malo a pro me podezreni ze spatne funkcnosti prevodovky bych tam opravdu rad nalil neco, co tam ma byt a nerad bych experimentoval, takze prosim jeste o dalsi radu.
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
V knížce "Reparaturanleitung - Smart ForTwo und City Coupe" píšou, že olej má mít specifikaci MB235.10
Jinak Intercoler je chladič stlačeného vzduchu vřazený mezi turbem a sáním motoru. Nabíhá poněkud záhadně, to je pravda, ale na úplně studeném motoru by naběhnout hned neměl. To že vypíná chvíli po vypnutí klíčku zapalování je normální.
Co napsal Marko o převodovce je pravda. Já bych to nejpřesněji přirovnal asi mechanické převodovce u motorky. Sekvenční převodovka má totiž převody řazené za sebou, takže se např. při podřazování z 6 na 1 musí jít přes všechny ostatní stupně 5,4,3,2. sešlápnutí spojky a zařazení dalšího převodu obstarává elektronika, respektive nějaký elektromagnet, který kdyby tam nebyl, tak místo něj musíš tahat ty za fofrklacek. Jakákoliv podobnost s automatickou převodovkou tam není.
http://www.intest.cz/technika_detail.php?textid=18
Neumím ale vysvětlit to tvé cukání. Nechápu jestli se to týká spíše závady spojky s převodovkou, nebo nepravidelného chodu motoru. Diesly jsou sice držáky, ale stačí špatná nafta, nebo nějaká kravina na palivovém čerpadle a je zle. Viděl bych to na tu diagnostiku, tou by nikdo neměl nic pokazit, zejména Mercedes ne a doufejme že pak uvidíš na čem jsi. Jak napsal David, dej nám vědět jak jsi dopadl
- marko583
- Smart ACE
- Příspěvky: 508
- Registrován: pon 06 bře 2006, 20:55
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
no neviem, moja je v pohode... problemy su indeDYK77 píše:Bych ty spojky až tak nezatracoval. Smartík je více méně vozítko využívané ve městě a která spojka bude po městských 50.000Km fit ?
Jaguar XJR 1996 - 203.000 km nova vydreva na ceste, daka lakovacka porobena, opat vyzera ako ozajstne auto
Mercedes Vito Marco Polo 2000 - milion kilometrov, ale to byvanie kde chces nicim nenahradis
Hyundai Atos 2004 - 92.000 km a s tym sa da ist furt plny a aj tak to nejde
Oltcit Club 1988 - rozobraty do srobika a vyvarena karoseria, nachystana na lakovanie...
Kto brzdi, prehrava...
hned rano jsem volal do DC a ptal se po rade ohledne meho problemu.
Kupodivu ani druhy z tazanych odborniku (myslim p. Benes) mi z urcitosti nedokazal rici, co tam vlastne za ten olej patri. Ale pokud se neplete, tak je ten olej "nacervenelej" a "maj ho v modrych soudcich", takze "bych mohl pochodit u Aralu".
...nic vic, nic min... - dobra rada nad zlato, ze? I kdyz se, doufam, neni cemu divit - zadna koruna, ze me nekoukala.
Co se tyce tedy oleje, dal jsem na radu DYKa77 a koupil od Castrolu zmineme "TQcko" - olej pro automaticke prevodovky, ktery ma tedy ve specifikaci MB 236.1/236.5, nez doporucovane 235.10. No uvidime...
a ted ke kontrole actuatoru...
hned na uvod bych doporucil tento ukon nechat provest lidi, kteri jsou vic, nez manualne zrucni => prace strasna a radsi bych ji nekomu zaplatil. Sundani celeho actuatoru v pohode, nicmene jeho samotna demontaz uz moc ne. Nejdrive me zaskocil napis "DO NOT OPEN" na hlinikovem vicku celeho tela pevne drziciho petici nytu. Vzal jsem vrtacku a ctyri po obvodu odvrtal. Druha vec, co me zaskocila, byl paty nyt, umisten nejdal od okraje vicka. Vlastne to ani nyt nebyl, jen dobre zakaleny ocelovy cep, ktery je osou toho ozubeneho pulmesice. Kdyz jsem s nim asi po pulhodine vzdal svuj boj, najednou ve vnitr neco cvaklo. Ted uz ta ruka co tlaci na spojku byla vylezla a nechtelo se ji zpet do puvodni polohy, takze demontaz vicka byla nutnosti. Hlavu toho celu jsem flexou ubrousil a vicko opatrne vylamal ven. Pritom se mirne poskodila tesnici gumicka, ktera je po celem obvodu toho vicka. Unitr vse ciste, zbytky temer ciste vazeliny. Radsi jsem tam strikl poradnou davku bile vazeliny ve spreji a chystal jsem zpetnou montaz. Takze pretlacit pruzinu tlacici na pohyblivy ozubeny pulmesic zpet, podmazat gumicku vicka a celeho nasadit. Pripravit diry pro srouby - misto nytu. Urcite doporucuji, pro pripad, ze po Vasem zakroku by bylo potreba zase tuto soucastku rozdelat (ja si sebou nebyl moc jisty). Nakonec jsem to dal dokupy a nasrouboval zpet na auto a pokusil se to nejak "vystredit" do te zakladni polohy. Ackoliv anglinu zvladam, uplne jsem to nepochopil, ale fakt to chodi, takze parada. Nic mene porad ne, tak jak ma. Kazdopadne pokud Vas bude neco takoveho trapit, zkontrolujte pred rozebranim manzetu na te ruce a celistvost vicka. Pokud nebudou zadne znamky poskozeni, nerozebirejte to. Prace na pul dne a vysledek zadny. Jinudy se tam zadne necistoty nedostanou. Pravda je, ze manzeta na ruce neni sesponkovana, ale co se tyce vlhkosti, tak obavy nejsou na miste => hlinikovy obal a plastovy vnitrek.
Vysledek:
smartik ma ostrejsi zaber, rekl bych, ze by mohl trhat asfalt, ackoliv prerazovani je o neco pomalejsi a ne uplne bez chyby, dale velmi nepravidelny zaber hlavne pri rozjezdu pri zpatecce, coz je dost neprijemne.
Domluvim si jeste v HK serizeni toho actuatoru pres diagnostiku a podivam se, co s tim motorem.
takze tento vetrak by opravdu nemel bezet hned po nastartovani. Pokud nekomu bezi kratkou dobu po spusteni motoru, hledejte zavadu predevsim v cidle teploty nasavaneho vzduchu (umisteno na hadici cca 10cm pred spodnim vstupem do samotneho chladice - u CDi-cka). A to bud, kvuli jeho vadne funkci, nebo zavade na elektricke instalaci. Cidlo muze byt spatne samo osobe, nebo zanesene napriklad olejem, kterym se tyto cesty plni pri spatne funkci turba. Ja mel vytrzeny jeden ze dvou dratu na samotnem konektoru tohoto cidla. Konektor neni dikybohu narocne rozdelat, takze obdobna oprava necini problem, pokud pominu fakt, ze na Smartim moturku se dela opravdu dobre jen malo co.
- marko583
- Smart ACE
- Příspěvky: 508
- Registrován: pon 06 bře 2006, 20:55
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Jaguar XJR 1996 - 203.000 km nova vydreva na ceste, daka lakovacka porobena, opat vyzera ako ozajstne auto
Mercedes Vito Marco Polo 2000 - milion kilometrov, ale to byvanie kde chces nicim nenahradis
Hyundai Atos 2004 - 92.000 km a s tym sa da ist furt plny a aj tak to nejde
Oltcit Club 1988 - rozobraty do srobika a vyvarena karoseria, nachystana na lakovanie...
Kto brzdi, prehrava...
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
S tím actuatorem jsi se musel vyvstekat a to čidlo jsem tak nějak v duchu typoval, ale ...
Ani se nedivým, že v DC nevěděli jaký olej patří do převodovky. Kdysi jsem se stejně ptal na použitou chladící kapalinu a taky věděli kulový do dnes to nevím.
Držím palce a Ti diagnostika ještě něco napoví a cokoliv nového zjistíš i zdánlivě nepodstatného, tak sem přines.
Jen dodám, že s prodlevou řazení má problém více lidí a těžko takto říci jestli se vůbec o problém jedná, protože smartí převodovky jsou prostě pomalejší a občas to při přeřazení škubne i u nového Smartíka ( nemyslím II generaci F2 )
Díky
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
Castrol EP 80W
http://www.olejspol.cz/castrol-zbozi-de ... 1-litr-358
A pak se řekne Mobil 1 ATF
Zde jsou technické listy, zaměř se na Mobil ATF Dexron III
http://www.csmarketing.cz/listy_produkt ... 5Fmobil%2F