Chladicí soustava 2 ( jaká chladicí kapalina ? )
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
Chladicí soustava 2 ( jaká chladicí kapalina ? )
Díky za rady, tohle byla u mě dosud u Smarta velká neznámá
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
Takže jste tam nalili tohle co ? Řekl bych, že přímo G12++
http://www.velvana.cz/index.asp?page=60 ... ogItem=106
Už jsem na to koukal dávno a z těch chladících kapalin na trhu se mi to zdá jako nejlepší možnost.
Četl jsem jednou nezávislý test chladicích kapalin a Velvana z toho vyšla nejlépe, takže co je české, nemusí být špatné. Samozřejmě, že se Velvana svým výsledkem chlubí, takže si na svých stránkách vyvěsila vyhodnocení testu, který je zde
http://www.velvana.cz/_download/TZ%20te ... 202006.pdf
Já tam mám pořád ještě tu původní kapalinu, tak se to chystám už rok vyměnit, ale ještě jsem se stále rozhodoval co to bude, tak už je to jasný.
Konec konců ta původní kapalina je taková růžová, což by mohlo s tím G12 také souhlasit, když píšou, že je fialový. Růžová - fialová, někdy se to špatně určuje, jakou barvu má podle vás G12?
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
Dám to tam a po prdeli. Když to nevyteče celé, tak neva, budu to měnit jednou za 3 roky na místo 5 let dle životnosti kapaliny a ono se to podá.
Ohřívat motor a nechávat to vytéct s otevřeným termostatem, nebude asi to nej, protože by mohla rychle stoupnout teplota motoru a kdo ví co by odešlo, možná by rupnul blok. Ne to dělat nebudu
Když jsi to měnil, měl jsi otevřené topení? Jestli Ti nezůstal bordel právě tam.
Ještě mě napadlo, že by mohla být při vypouštění zvednuta záď vozu, aby vyteklo co nejvíce kapaliny ( pokud budu vypouštět kapalinu vpředu u chladiče ) a na druhou stranu, při plnění by byla zase nádobka na nejvyšším místě a vzduchová bublina by nezůstala někde v okruhu ( nádobku mám vzadu u motoru, máš to stejně ne? )
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
JJ to je pravda. Odpovídá to normám pro VW TL 774 D/F a taky MAN 324 SNF, BS 6580:1992, ASTM D 3306Druzeta píše:...G12 je myslím chladící kapalina koncernu VW,já ji chodím kupovat do škodovky a myslím že za tím G12 nějaký plus je.
Ty plusy + nebo ++ znamenají určitě odolnost vůči mrazu. Jsou totiž dva druhy, a to do - 20°C a -40°C
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
Samozřejmě, že si můžeš destilkou namíchat jinou mrazuvzdornost, ale nejnižší podíl destilky je 1:1 , takže si myslím, že se vychází asi z tohoto maxima, kdy ta G12+ je při poměru 1:1 do -20°c a G12++ 1:1 do -40°C , ale ještě na to juknu jestli o tom někde něco blíže nepíšou, protože ani technický list to nika extra nevysvětluje. Mohla by to totiž také být životnost kapaliny 3 nebo 5 let, protože 5 let je na kapalinu opravdu hodně, nebo všude možně jinde se uvádí u jiných značek životnost tak 2 až 3 roky.
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
Jen málo tuzemských značek non-food výrobků se může prokázat na našem trhu takovou známostí mezi cílovou skupinou zákazníků, jako originální chladící kapaliny FRIDEX ® mezi motoristy. podle průzkumu realizovaného začátkem roku 2004 společností Gfk Praha se spontánní znalost značky FRIDEX ® pohybovala na úrovni 64%. Technologická špička s vlastním vývojem a certifikovanou kvalitou. Společnost Velvana jako největší výrobce autochemie a autokosmetiky u nás má oproti všem svým tuzemským konkurentům velkou výhodu vlastního technologického vývoje a laboratoří, která kromě vývojových úkolů zabezepečuje i kontinuální kontrolu kvality výroby. Díky certifikaci celého výrobního i obchodního procesu podle normy ISO 9001:2000 pak může výrobce garantovat všem spotřebitelům stálou kvalitu konečného produktu. Kvalita je u originálních chladících kapalin FRIDEX ® stále důležitějším charakteristickým znakem, nebo s postupující modernizací motorů a vozů jsou natrh uváděny postupně také nové druhy kapalin FRIDEX ®, odpovídající náročným požadavkům výrobců automobilů a motorů. I zde má Velvana značný náskok před konkurencía chladící kapaliny z její produkce jsou schváleny nebo vyhovují podmínkám provozu ve více nž 40 značkách vozů, například Audi, BMW, Daimler Chrysler, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Mazda, Mercedes Benz, Mitsubishi, Opel, Porsche, Renault, Saab, Seat, Škoda, Toyota, Volvo a VW. Velvana je také dlouholetým výrobcem a dodavatelem originálních chladících kapalin Škoda pro stejnomennou automobilku, které nyní nesou označení G11 a G12+. Obsah výrobků je pak shodný s originálními chladícími kapalinami Fridex ® G48 a Fridex ® G Plus. Poslední novinky a nový design. V roce 2002 uvedla společnost Velvana na trh jako první v Evropě v malospotřebitelském balení moderní chladící kapalinu Fridex ® G Plus, náplň shodnou s originální náplní celého koncernu VW, tedy včetně vozů Škoda Fabia, Octavia a Superb. pro letošní sezónu je pak připravena na trh novinka Fridex ® Eko Extra - nejedovatá kapalina shodná s kapalinou pro první plnění značek vozů koncernu VW. V rámcipromoční akce pak zákazníci dostanou v ceně většího balení této novinky také přípravek Blue Coral pro dokonalý výplach chladícího systému před kompletní výměnou chladící náplně. V letošním roce dostaly kapaliny Fridex ® také nový kabát - obal a design etiket. Vlastní chráněný tvar obalu moderních tvarů a modře metalické barvy zdobí transparentní plastová etiketa. Celá řada tak působí v místě prodeje velmi kompaktně a atraktivně. Ojedinělá mezi podobnými produkty je také zadní několikajazyčná etiketa, která umožňuje exportovat výrobek nejen do většiny okolních států, ale například i do Ruska. Chaldící kapaliny Fridex ® by se tak měly stát díky tomu i přístupnější i při prodeji v příhraničních oblastech České a Slovenské republiky. PR Velvana