Výměna ložiska kola předek
-
- Příspěvky: 23
- Registrován: pon 13 srp 2012, 21:39
- Bydliště: Nevyplněním profilu, porušujete pravidla Smart Autoclubu. Děkuji za nápravu!
-
- Příspěvky: 23
- Registrován: pon 13 srp 2012, 21:39
- Bydliště: Nevyplněním profilu, porušujete pravidla Smart Autoclubu. Děkuji za nápravu!
servis martinek mi tuhle zahadu vyresil
Re:
Tak tomu rikam tip za 1600,- .. jeste lepsi nez utahovani kulovych cepu na kovadline uderama na opacnou stranu - vicko cepu:).xvo píše:Tak ještě jedna legrace se mi povedla - vzhledem k tomu, že budu muset vyměnit i druhé přední ložisko a montáž je jednoduchá, rozebral jsem vše, popřemýšlel, vzal mikrometr, 180 smirek, petrolej a zavzpomínal jak řešili problém naši dědci.
Z vnitřního ložiska jsem vyndal vnitřní kroužek a z plochy, která při dotažení šroubu přilehne k protějšímu ložisku jsem ubral 0,05mm. Samozřejmě při zachování rovnoběžnosti obou ploch. Sice to byla piplačka, ale stálo to za to. Po namontování všeho zpět zmizela vůle spolu s klepajícím kolem a ložiska při jízdě nehlučí.
Samozřejmě je otázkou na jak dlouho, ale vzhledem k jednoduchosti úkonu si myslím, že "na dojetí" to není špatné.
Predem vyprat, procistit co se da, promazat vazelinou a "utahnout" kaldivem:).
Jo a jak to dopadlo s tim loziskem utazenym smirkem ? Vydrzelo mesic po hrbatym Liberci, nebo min / dyl ?
Mam zadni lozisko co je absolutne nehlucny, jen ma pri max. dotazeni uplne nepatrnou vuli kola do stran:).
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
- xvo
- Příspěvky: 172
- Registrován: stř 06 čer 2012, 12:55
- Bydliště: Liberec - PUČLOCH
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna ložiska kola předek
Re: Výměna ložiska kola předek
Jak jsem kdysi delal ty kulove cepy rizeni, tak mi taky vydrzely po promazani dlouho do dalsi vymeny a to byly delany jen abych prosel technickou:).
Ted jsem na CDI "utahoval" pravy cep + na obou vymenil manzety + promazal molybdenkou, tak uvidime, ted je to 100% bez vule:)
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
- xvo
- Příspěvky: 172
- Registrován: stř 06 čer 2012, 12:55
- Bydliště: Liberec - PUČLOCH
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna ložiska kola předek
Re: Výměna ložiska kola předek
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
Re: Výměna ložiska kola předek
Re: Výměna ložiska kola předek
Druhou možností je vzít levný stranový klíč č. 12, jednu plochu nechat nedotčenou a místo druhé plochy vybrousit špičku protilehlého cípu pentagonu. Tak jsem to dělal u druhého auta, kdy jsem měl výhodu, že pětihranný šroub už jsem měl v ruce a klíč jsem mohl brousit bez odcházení a zkoušení pod autem. Bál jsem se, že to ten klíč nezvládne, ale zvládl úplně bez problému.
Pevnost šroubů 10,9 vůbec nepotřebuješ! Ty šrouby nepřenášejí prakticky "žádné" síly, 5,6 by tam mohlo stačit. 8,8 je proto optimální volba.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
Re: Výměna ložiska kola předek
Re: Výměna ložiska kola předek
Člověče, kde to žiješ? U nás ve městě je standardně mají v černém provedení, v Reichenbergu i pozink. Hele, jemný závity dost často nemívají v samoobslužných prodejnách v těch regálech, co si z nich nabíráš sám, většinou je to na vyžádání u prodavače (pultu, pokladny, ...), aby si to laici nepletli a nekupovali chybně. Zkoušel ses zeptat?
Mimochodem, vůbec by neškodilo, kdyby sis do profilu dopsal bydliště a typ auta. Bydliště stačí přibližně, jako třeba "okres Jihlava". Nebo napiš město poblíž - "Jihlava".
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
Re: Výměna ložiska kola předek
Re: Výměna ložiska kola předek
Re: Výměna ložiska kola předek
Ta podložka má dvě packy, který procházejí drážkou a na druhém konci zapadnou do drážek na vodícím čepu, čímž je dosaženo toho, že při otočení třmenem při výměně destiček nedojde k samovolnému povolení šroubu ve vodícím čepu.
Drážka tam je zřejmě proto, že vyrobené držáky třmenů měly větší toleranci rozteče děr vodících čepů, tak aby se držáky se třmeny nemusely párovat podle tolerancí, tak udělali jednu stranu posuvnou (před dotažením)
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7