Falešná Smartí nemoc
Re: Falešná Smartí nemoc
Myslíš, že v naftách není stejný princip odvětrání klikové skříně?
450 City Coupé MC01 - havarováno, zrušeno
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
Re: Falešná Smartí nemoc
Taky mám za to že systém turba bude totožný.
Smart ForTwo 2005 CDi /0,8/30kW - AllBlack
- 137t. Km

Re: Falešná Smartí nemoc
Jenom teda jeste k moji otazce, je potreba po vymene ventilu jeste neco cistit, proplachnout ten intercooler od oleje nebo? Diky moc za odpovedi. 

Smart ForTwo 2005 CDi /0,8/30kW - AllBlack
- 137t. Km

Re: Falešná Smartí nemoc
Hlavně vyzkoušej, jestli ta hadička která vede až do klikové skříně, je průchozí, olej v intercoleru není normální, jak si zjistil, že ti "lehce prosakuje turbo " - proč vlastně měníš ten zpětný ventil ???



SMART CITY-Coupe,1999/06/40 kW,žlutý drak 

Re: Falešná Smartí nemoc
Myslel jsem že olej v intercooleru je následek toho ventilu, to že mi prosakuje turbo jsem řekl špatně, prostě in intercooleru je vidět olej, turbo samo o sobě bude v pořádku jak jsem psal, v téhle kilometráži je to nesmysl. Co teď teda, poraďte prosím... 

Smart ForTwo 2005 CDi /0,8/30kW - AllBlack
- 137t. Km

Re: Falešná Smartí nemoc
Ahoj, tak konečně přikládám fotku.

Je tohle ten VLE ventil? A je možné že pokud není jednocestný, že propustí olej a dostane se až do intercooleru? Z tohohle ventilu nic neteče, jen je mastný, teče olej z intercooleru, tak 2-3 kapky za týden. K tomu mam asi dost ucpaný EGR, na rovince se nedostanu jentak přes 110Km/h. Chtěl bych to udělat po kupě a jezdit aspoň nějakej čas bez řešení něčeho. Děkuju moc za vaše příspěvky, snad se mě někdo ujme. Předem dávám vědět, že jsem technicky zaměřenej člověk, ale jsem strojař, na auta mě moc neužije, ale právě na Smartovi bych se chtěl naučit něco víc, tak mi předem promiňte mou neznalost
Sent from my iPhone using Tapatalk

Je tohle ten VLE ventil? A je možné že pokud není jednocestný, že propustí olej a dostane se až do intercooleru? Z tohohle ventilu nic neteče, jen je mastný, teče olej z intercooleru, tak 2-3 kapky za týden. K tomu mam asi dost ucpaný EGR, na rovince se nedostanu jentak přes 110Km/h. Chtěl bych to udělat po kupě a jezdit aspoň nějakej čas bez řešení něčeho. Děkuju moc za vaše příspěvky, snad se mě někdo ujme. Předem dávám vědět, že jsem technicky zaměřenej člověk, ale jsem strojař, na auta mě moc neužije, ale právě na Smartovi bych se chtěl naučit něco víc, tak mi předem promiňte mou neznalost

Sent from my iPhone using Tapatalk
Smart ForTwo 2005 CDi /0,8/30kW - AllBlack
- 137t. Km

- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
Re: Falešná Smartí nemoc
Neznalost je v poradkum uceny z nebe nespadl.
Toto misto je mastne normalne. Je to privod od odvetrani klikove hridele. A prave z tadyma to jde pres turbo do intercooleru. To ze mas kapky pod autem a nizky vykon si myslim, ze je deravy intercooler. Mel sem stejny problem. 12 zeber proklepanych a jeste z boku pod drzakama. Ucpany egr ventil se projevuje tak, ze auto dymi a za studena ma problem vyjet kopec. Ja sem mel treba pujceneho a uz se nechtel rozjet ani po rovine po travniku s ucpanym egr ventilem. Najdi si moje prispevky mam u nich fotky.
Pokud hledas ventil odvwtrani klikovky, tak bez po te hadicce na fotce zpatky. Bacha na to, pri pohledu do motoru jeden ventil na hadicce vidis, ale to je udajne k posilovaci brzd.
Toto misto je mastne normalne. Je to privod od odvetrani klikove hridele. A prave z tadyma to jde pres turbo do intercooleru. To ze mas kapky pod autem a nizky vykon si myslim, ze je deravy intercooler. Mel sem stejny problem. 12 zeber proklepanych a jeste z boku pod drzakama. Ucpany egr ventil se projevuje tak, ze auto dymi a za studena ma problem vyjet kopec. Ja sem mel treba pujceneho a uz se nechtel rozjet ani po rovine po travniku s ucpanym egr ventilem. Najdi si moje prispevky mam u nich fotky.
Pokud hledas ventil odvwtrani klikovky, tak bez po te hadicce na fotce zpatky. Bacha na to, pri pohledu do motoru jeden ventil na hadicce vidis, ale to je udajne k posilovaci brzd.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
SCHVÁLENO !!! 

2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279





Re: Falešná Smartí nemoc
Nojo vlastně, to že má intercooler vliv na výkon jsem si neuvědomil vůbec, auto nedýmí, za studena problémy nemá. Tak moc děkuju za odpověď, mluvil jsem se Smartim mechanikem tady kousek ode mě z Duchcova, asi budete znát, tak řikal že Intercooler je tak 2500, ale že by měl jít i intercooler z benzínu, což mě trošku zarazilo, protože jsem tady někde četl že u nafťáku není nějaké čidlo či co na tom intercooleru. Mělo by smysl to nějak bastlit ten intercooler z benzínu na diesel, je nějak diametrálně levnější? A už poslední otázka, je s takovou věcí nutné jezdit ke Smart mechanikovi? Pač na běžný věci mám jiného mechanika, rodinného známého kterej chce za práci jen půlku
Řikal jsem si že tohle by už mohl bejt specifickej problém, ale jak to tak vidim tak jen výměna kus za kus. Díky moc za pozitivní příspěvek i takhle v sobotu večer
Dlouho jsem neviděl takovou komunitu lidí jako tady! 
Sent from my iPhone using Tapatalk



Sent from my iPhone using Tapatalk
Smart ForTwo 2005 CDi /0,8/30kW - AllBlack
- 137t. Km

- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
Re: Falešná Smartí nemoc
No, jeste sem neslysel o tom, ze by nekdo daval benzinovy intercooler na naftovy. Kazdy ma jinak smerovany vyvod prave kvuli egr ventilu. Na benzinovem neni cidlo zadne a na naftovem je cidlo. Pri odpojeni cidla se po vypnuti motoru na chvilku zapne vetrak intercooleru.
No ... jako neni to zadna specialni prace vymenit intercooler, ale soucane se musi vedet jak na to, aby se zbytecne nerozdelavalo pul auta. Ja pro intercooler nespoustim ani motor ani nevytahuju egr ventil. Je to piplacka, ale jde to a az tak moc to nezdrzi.
S tema nesmartima mechanikama mame vesmes spatne zkusenosti. Napred machruje, jak vse opravi a potom chce otevrit kapotu a hleda motor vepredu? Jako jo, da se to i s takovym, ale musi byt pokorny a nechat si poradit jak udelat to, co se po nem chce. Nekteri mistni si to tu nastuduji a potom to mechanikovi tlumoci. Nejednou se mne stava, ze clen stoji u mechanika a vola me, ze jsou v koncich, jak na to
.
No ... jako neni to zadna specialni prace vymenit intercooler, ale soucane se musi vedet jak na to, aby se zbytecne nerozdelavalo pul auta. Ja pro intercooler nespoustim ani motor ani nevytahuju egr ventil. Je to piplacka, ale jde to a az tak moc to nezdrzi.
S tema nesmartima mechanikama mame vesmes spatne zkusenosti. Napred machruje, jak vse opravi a potom chce otevrit kapotu a hleda motor vepredu? Jako jo, da se to i s takovym, ale musi byt pokorny a nechat si poradit jak udelat to, co se po nem chce. Nekteri mistni si to tu nastuduji a potom to mechanikovi tlumoci. Nejednou se mne stava, ze clen stoji u mechanika a vola me, ze jsou v koncich, jak na to


SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
SCHVÁLENO !!! 

2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279





Re: Falešná Smartí nemoc
Hah
No zeptám se Smartího mechanika na kolik by vyšla práce. Zkusim se porozhlídnout po nějakých použitých intercoolerech, snad narazím na něco použitelnýho. Budu se snažit to vyřešit co nejdřív. Četl jsem tu stručný návod - sundat zadní nárazník - sundat egr - a pak se dostat se spoustou nervů v k intercooleru. Většinou když si něco nechávám dělat, tak se snažím u toho být, abych toho prcka líp poznal
Každpádně děkuju za radu! 
Sent from my iPhone using Tapatalk



Sent from my iPhone using Tapatalk
Smart ForTwo 2005 CDi /0,8/30kW - AllBlack
- 137t. Km

- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
Re: Falešná Smartí nemoc
No a ja ten zadni naraznik s krizem a vyztuhou nezdelavam. Nezavazi egr jako takovy, jenom ta jeho civka a ta je na 3 pristupnych sroubech.
Kdyz uz bude venku intercooler, tak to chce odrezat nebo zbrousit spodni hranu, ktera ten intercooler proderavuje. A na zbytek co tam zustane, tak dat nejakou buzirku. Resp to nalepit na intercooler.
Kdyz uz bude venku intercooler, tak to chce odrezat nebo zbrousit spodni hranu, ktera ten intercooler proderavuje. A na zbytek co tam zustane, tak dat nejakou buzirku. Resp to nalepit na intercooler.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
SCHVÁLENO !!! 

2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279





Re: Falešná Smartí nemoc
Tak aspoň vim co budu radit mechanikovi, zbrousit a zabezpečit pro příště abych nemusel měnit intercooler zas by byla potřeba! Díky díky.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Smart ForTwo 2005 CDi /0,8/30kW - AllBlack
- 137t. Km

- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
Re: Falešná Smartí nemoc
Ja sem dal 2000 za pouzity intercooler. Nebyl deravy. Nebyly ani naznaky.
Tobe clovek rad poradi, protoze u toho sam premyslis a nemachrujes tu jak nekteri jini. Taky naslouchas, nevedes zbytecne reci porad dokola. Clovek se s tebou v tom problemu posunuje dal a nezustava na miste omylanim problemu. Netvrdim, ze jsu vseznalek, ale treba ten intercooler sem mel venku 4x. Egr 5x. 2x sem vytahoval spojku, atd.
Se nekomu poradi, ze musi napred diagnostiku a on tu dalsi tyden otravuje aniz by nekde tu diagnostiku udelal. Ale original mercedes/smart. Jinak z te univerzalni nemusi nic vycist. I kody jsou na univerzalnich odlisne.
Tobe clovek rad poradi, protoze u toho sam premyslis a nemachrujes tu jak nekteri jini. Taky naslouchas, nevedes zbytecne reci porad dokola. Clovek se s tebou v tom problemu posunuje dal a nezustava na miste omylanim problemu. Netvrdim, ze jsu vseznalek, ale treba ten intercooler sem mel venku 4x. Egr 5x. 2x sem vytahoval spojku, atd.
Se nekomu poradi, ze musi napred diagnostiku a on tu dalsi tyden otravuje aniz by nekde tu diagnostiku udelal. Ale original mercedes/smart. Jinak z te univerzalni nemusi nic vycist. I kody jsou na univerzalnich odlisne.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
SCHVÁLENO !!! 

2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279





Re: Falešná Smartí nemoc
Já o sobě řikám že sem zvídavý člověk
Takže rád vim jak něco funguje a když to nevim, tak mi to vrtá hlavou
Už jsem právě byl jednou na diagnostice a neměli origo a bylo to uplně k ničemu, nic mi pořádně neřekli, ale o 500 si řekli
Jako na ebayi jsem našel asi za 1600 v celkem ucházejícim stavu, tak možná bych do toho šel, ale zas čekat 14 dní se mi nechce, to si to radši koupim z Kelly za 2400 novej
Sent from my iPhone using Tapatalk




Sent from my iPhone using Tapatalk
Smart ForTwo 2005 CDi /0,8/30kW - AllBlack
- 137t. Km

Re: Falešná Smartí nemoc
Zajímalo by mě kam přesně jde olej do sání při poruše zpětného ventilu. Odpojoval jsem trubku z filtrboxu do turba a vyteklo z ní tak 0,5 dcl oleje. Podle toho obrázku výše by z té trubky měla vést jedna hadička do víka motoru a druhá (tenčí) do intercooleru. Takže když foukne turbo, tak by to mohlo vzít olej právě do tý trubky před turbo. Foukat zkušebně do ventilu se mě nechce, protože je nějak poviderně zakitovanej silikonem a ztaženej sichrpáskama, takže se bojim ho rozpojit.
SMART CITY-Coupe 1999 40 kW