údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)
Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)
na tej 451 to moze byt pravda ak kapota nie je dobre nasadena.
Ja ked som kupil 451 tak kapota nebola vobec zasunuta hore v drazkach na blatnikoch, takze viem si predstavit ze takto by ju mohlo vytrhnut.
Ja ked som kupil 451 tak kapota nebola vobec zasunuta hore v drazkach na blatnikoch, takze viem si predstavit ze takto by ju mohlo vytrhnut.
Naposledy upravil(a) JBC dne sob 18 bře 2017, 19:02, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Oprava překlepu
Důvod: Oprava překlepu
smart passion 52kW 2007
smart passion 52kW 2008
smart ebike
smart passion 52kW 2008
smart ebike
Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)
....no musim sa podelit z jednou poruchou prevodovky. Pred rokom mi zacal Smart blbnut. Pocas jazdy som mohol zaradit iba 1,3,5. Nedalo sa ani R a ani N. Po vytiahnuti kluca zo zapalovania sa objavili tri čiarky a s autom som uz nepohol.Auto slo do servisu Motor Car Bratislava. Zavada odstranena vymenou "aktuatoru?-akutatoru?"....uz neviem, ako sa to presne volalo. Vsetko islo OK, ale na jar sa sa mi zacala zavada opakovat. Tentokrat sa dal zaradit iba stupen 2 a 4. Dal sa zaradit aj Neutral a spiatočka. Po vypnuti a opetovnom nastartovani bolo vsetko bez zmeny. Ked som vasak chcel nastartovat cca po hodine uz mi svietili tri ciarky a "bolo vybavene" Kamarat ma servis a diagnostiku a tak mi pomohol poruchu vymazat....auto bolo pojazdne. Kedze sa porucha prejavovala sporadicky tak mi nepomohl ani odvoz auta do MB Bratislava.....porucha sa im pocas troch tyzdnov neprejavila a tak som si auto odniesol domov. Ked sa mi to o dalsie dba tyzdne stalo znova, bol som rozhodnuty auto dat na vozik a dotiahnut do MB BA (problem bol v tom, ze ked mi kamarat v servise poruchu vynulovat nezostala po nej ziadna stopa a tak v MB nevedeli coho sa maju chytit). Pred odvozom som skusil kontaktovat cez FB člena "Marcus Vé" Občas sledujem jeho príspevky a musim povedat, ze sa smartom rozumie. 451ky sice nema, ale poslal mi nejake rady z evilution.uk (spoplatnena cast) Nakoniec som este pred odvaozom do BA skusil:
-Dat kluc do zapalovania do polohy 1
-Zatlačit przdový pedál
-Zaradit "N" a držat stlaceny brzdovy pedal
mal som otvorene dvere a tak som pocul vselijake zvuky od motora/prevodovky. Ked zvuky prestali (cca po 10tich sekundach) vratil som vsetko do povodneho stavu (paku do R a kluc vytiahol zo zapalovania) Po opetovnom zapnuti kluca bolo vsetko OK. Auto radilo, startovalo....zatial som v testovacej faze(najazdil som cca 100km) tak uvidime, ako sa bude auticko spravat dalej.
...ako u Vas stretli ste sa z niecim podobnym? Ako ste problem poriesili VY?
-Dat kluc do zapalovania do polohy 1
-Zatlačit przdový pedál
-Zaradit "N" a držat stlaceny brzdovy pedal
mal som otvorene dvere a tak som pocul vselijake zvuky od motora/prevodovky. Ked zvuky prestali (cca po 10tich sekundach) vratil som vsetko do povodneho stavu (paku do R a kluc vytiahol zo zapalovania) Po opetovnom zapnuti kluca bolo vsetko OK. Auto radilo, startovalo....zatial som v testovacej faze(najazdil som cca 100km) tak uvidime, ako sa bude auticko spravat dalej.
...ako u Vas stretli ste sa z niecim podobnym? Ako ste problem poriesili VY?
Smart 451 51 kW 2007
Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)
Chyba sa mi opakovala po 70tich km. Tentokrat bola zaradena iba 1ka(v automatike aj v ručnom radení)....nic ine sa zaradit nedalo. Auto som odstavil a zopakoval už zabehnuty postup "samodiagnostiky" Auto sa dalo naštartovat, ale opakovane po dvoch sekundách bolo znova v poruche. Pockal som cca pol hodinu a opat spravil "samodiagnostiku" ......vsetko je OK auto je znovu funkčne (boh vie do kedy)
Trochu ma to sere, lebo Trnavsky MB nema k dispozicii diagnostiku na Smarty. Musim to vliect do BA, ked sa porucha prejavy, takze bud to nalozit na prives, alebo 50km odtiahnut na lane.....
Trochu ma to sere, lebo Trnavsky MB nema k dispozicii diagnostiku na Smarty. Musim to vliect do BA, ked sa porucha prejavy, takze bud to nalozit na prives, alebo 50km odtiahnut na lane.....
Smart 451 51 kW 2007
Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)
jelikož se to děje takhle chaoticky, možná bude problém někde v elektrice, shora na převodovce je takový bazmek válcovitého tvaru velikosti motorku od stěračů jdou do toho dva konektory, vypni zapalování.. nejlépe ještě odpoj baterku a ty dva konektory vyndej, konektor i protikus prostřílej kontaktolem a zase je připoj (třeba několikrát) konektor se tím může zbavit koroze,
Na tom bazmeku by mel být pod plastovou čepičkou otvor pro mazání v podstatě by to měly být dva "servo" motory které za tebe řadí a čas od času budou jejich převody potřebovat promazat ale nevím čím a jak se to maže musel bych se podívat. když je to suché může se to zadírat a a pak to přestane radit
pak vlez pod auto tam je konektor na převodovce k aktuátoru a jeden konektor k čidlu "zařazeného rychlostního stupně" udělej s tím to samé, mohlo by pomoct připojit a odpojit konektor na řídící jednotce převodovky ale bohužel nevím která to je musel bych se podívat.
pro běžnou diagnostiku by ti mohl stačit OBD scaner připojitelný k mobilu cena cca 10 euro nezjistí všechno ale může ti občas pomoci dokáže smazat některé chyby
při některých poruchách "stačí" odpojit počkat pár minut a znovu připojit baterku
převodovku u 451 dokáže nastavit (nevím zda v úplném rozsahu) univerzální diagnostika od Delphi v neautorizovaných servisech
kolik má najeto Tvůj Smart ? jestli ti neodešla spojka.
(můžeš mi hodit telefon na Tebe do zprávy zavolám)
Na tom bazmeku by mel být pod plastovou čepičkou otvor pro mazání v podstatě by to měly být dva "servo" motory které za tebe řadí a čas od času budou jejich převody potřebovat promazat ale nevím čím a jak se to maže musel bych se podívat. když je to suché může se to zadírat a a pak to přestane radit
pak vlez pod auto tam je konektor na převodovce k aktuátoru a jeden konektor k čidlu "zařazeného rychlostního stupně" udělej s tím to samé, mohlo by pomoct připojit a odpojit konektor na řídící jednotce převodovky ale bohužel nevím která to je musel bych se podívat.
pro běžnou diagnostiku by ti mohl stačit OBD scaner připojitelný k mobilu cena cca 10 euro nezjistí všechno ale může ti občas pomoci dokáže smazat některé chyby
při některých poruchách "stačí" odpojit počkat pár minut a znovu připojit baterku
převodovku u 451 dokáže nastavit (nevím zda v úplném rozsahu) univerzální diagnostika od Delphi v neautorizovaných servisech
kolik má najeto Tvůj Smart ? jestli ti neodešla spojka.
(můžeš mi hodit telefon na Tebe do zprávy zavolám)
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)
Spojka?....no neviem. Mam najazdenych 74000km. Poslal som ti SZ. Dakujem
Smart 451 51 kW 2007
Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)
Napojil som auto na diagnostiku DELPHI a .....
P0707
-prevodový motor,prirustkový snimac,nepravdepodobny signal
-prerušovaný
Pozeral som aj tie OBD Diagnostiky. Ktore by ste odporucali?(pouzivam telefon Apple)
Dakujem
P0707
-prevodový motor,prirustkový snimac,nepravdepodobny signal
-prerušovaný
Pozeral som aj tie OBD Diagnostiky. Ktore by ste odporucali?(pouzivam telefon Apple)
Dakujem
Smart 451 51 kW 2007
Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)
mohl by to být ten snímač který je umístěný nad autuátorem číslo dílu A 4515420618 a nebo ty kabely
ale taky olej v převodovce.. pokud jde převodovka na sucho tak ty motory co přeřazují (dle mých doměnek a úvah s kamarádem) berou v tu chvíli větší proud a jednotka je vypíná (stejný princip jako motor na stahování okna dojede na konec začne brát víc proudu a jednotka ho vypne)
nový olej méně tření méně proudu do motoru
metoda pokus omyl... ostatně tuto metodu budou praktikovat i v MB
nejdříve vymění čidlo, pak olej, pak celý kabelový svazek a nakonec ti prodají celou převodovku nebo řeknou že si s tím neví rady
Hledej na google P0707 píšou tam něco podobného
https://www.yourmechanic.com/article/p0 ... er-clayton
ale taky olej v převodovce.. pokud jde převodovka na sucho tak ty motory co přeřazují (dle mých doměnek a úvah s kamarádem) berou v tu chvíli větší proud a jednotka je vypíná (stejný princip jako motor na stahování okna dojede na konec začne brát víc proudu a jednotka ho vypne)
nový olej méně tření méně proudu do motoru
metoda pokus omyl... ostatně tuto metodu budou praktikovat i v MB
nejdříve vymění čidlo, pak olej, pak celý kabelový svazek a nakonec ti prodají celou převodovku nebo řeknou že si s tím neví rady
Hledej na google P0707 píšou tam něco podobného
https://www.yourmechanic.com/article/p0 ... er-clayton
Naposledy upravil(a) MilanH dne pon 12 čer 2017, 15:11, celkem upraveno 1 x.
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)
tak s Applem nemám zkušenost tam jsem narazil že Apple podporuje jen adaptéry "známé - důvěryhodné (prostě jen od firem, které Applu sypou)" tuším že fungují Kiwi OBD adaptéry... musíš hledatStando píše: Pozeral som aj tie OBD Diagnostiky. Ktore by ste odporucali?(pouzivam telefon Apple)
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)
Ahoj Milan
...tak auto uz nevydrzi ani 50 km. V podstate sa to deje nonstop. "Samodiagnostikujem"stlacenim brzdy a po par kilometroch mi chyba opat vyskočí. Najskor som si myslel, ze sa to deje len ked je auto zohriate, ale dnes rano sa mi to stalo hned po starte. Objednal som ho kamaratovi do servisu. Tvoje rady mu vytlacim na papier a dam, nech sa potrápi.
Dakujem
...tak auto uz nevydrzi ani 50 km. V podstate sa to deje nonstop. "Samodiagnostikujem"stlacenim brzdy a po par kilometroch mi chyba opat vyskočí. Najskor som si myslel, ze sa to deje len ked je auto zohriate, ale dnes rano sa mi to stalo hned po starte. Objednal som ho kamaratovi do servisu. Tvoje rady mu vytlacim na papier a dam, nech sa potrápi.
Dakujem
Smart 451 51 kW 2007
Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)
Přírůstkový snímač? To je ten přímo v aktuátoru, ne? Ten, co tam počítá otáčky motoru, jako ve spojkovém aktuátoru. To by se mohlo dát přezkoušet snad osciloskopem.
450 City Coupé MC01 - havarováno, zrušeno
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)
....prave som isiel odniest auto do servisu. V polovici cesty mi znovu ukazalo ikonu dvoch klucov a zaradeny stupen c.3. Odparkoval som vedla cesty a pokusal sa o "samodiagnostiku". Podarilo sa mi to az na niekolky krat. Ked som sa roznehol automat si zaradil 1,2 a pri trojke sa zmovu objavila ikona dvoch klucov. Zostal zaradeny stupen tri, ale auto nereagovalo na plyn, akoby bol zaradeny neutral. Zotrvacnostou som dosiel ku kraknici, auto zaparkoval a teraz cakam na odtah......



Smart 451 51 kW 2007
Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)
...tak dnes si idem pre auto do servisu. Z MB v BA auto putovalo jednemu ochotnemu clenovy z FB, ktory si auto zobral a servo prevodovky(podla diagnostiky z MB to bol vadny diel) rozobral, premazal, precistil a pretesnil. Spravil na tom niekolko desiatok km a zavada sa neprejavila. Dufam, ze to tak aj zostane. NA auticko sa tesim a dakujem vsetkym osobam, ktore sa mi snazili pomoct. Na tomto fore hlavne Milan H a na FB Marcus Ve a Roman Blahovsky
Smart 451 51 kW 2007
Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)
Ještě vyměň olej v převodovce je ho tam málo moc to nestojí.
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)
Chlapci,myslím,že bych vyměnil oleje.Minulý majitel mi sice ještě neposlal servisní knížku,ale bude. Nicméně ty náplně bych asi udělal.Pročetl jsem toho tady spoustu,ale víceméně o typu auta 450. Každý si hájí to svoje. Takže jednoduchá otázka: ANO-NE
Motorový olej:
https://automotoprikryl.cz/autodily/sma ... Id=1179243
Může být? Nebo doporučíte jiný? Hlavně ta viskozita vyhovuje?
Olejový filtr:
https://automotoprikryl.cz/autodily/sma ... tId=835017
Tady asi není moc co řešit.
Převodovka: Nevím. Potřebuji radu. S tím převodovým olejem je tady ještě více názorů.Co jsem pročetl vlákna,tak myslím,že by snesl vyměnit,řekl bych,že mám lehké prodlevy v řazení a všichni píšou zlepšení při výměně.
O peníze nejde,klidně připlatím,ale chci kvalitu,ať se má Smartík dobře.
Motorový olej:
https://automotoprikryl.cz/autodily/sma ... Id=1179243
Může být? Nebo doporučíte jiný? Hlavně ta viskozita vyhovuje?
Olejový filtr:
https://automotoprikryl.cz/autodily/sma ... tId=835017
Tady asi není moc co řešit.
Převodovka: Nevím. Potřebuji radu. S tím převodovým olejem je tady ještě více názorů.Co jsem pročetl vlákna,tak myslím,že by snesl vyměnit,řekl bych,že mám lehké prodlevy v řazení a všichni píšou zlepšení při výměně.
O peníze nejde,klidně připlatím,ale chci kvalitu,ať se má Smartík dobře.

ForTwo 451 mhd 45 kW, 2010, bílo/černý.
Roadster Cabrio, 45 kW, Turbo, 2003,černý.
Roadster Cabrio, 45 kW, Turbo, 2003,černý.
Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)
Podle Mercedesu tam má být tohle:
Převodový olej Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90
Existuje na to nějaký dokument od Mercedesu ohledně maziv je dokonce na jejich internetu. Jeden ze schválených olejů je právě tenhle Castrol
Před výměnou zkontroluj jestli ti nerosí gufera na poloosách pokud ano tak vyměnit! Oleje je tam málo a každý únik je znát.
Prodleva v řazení?
Může to dělat i zatuhlý actuator, sjetá spojka a nebo jen to, že je to prostě Smart.
Převodový olej Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90
Existuje na to nějaký dokument od Mercedesu ohledně maziv je dokonce na jejich internetu. Jeden ze schválených olejů je právě tenhle Castrol
Před výměnou zkontroluj jestli ti nerosí gufera na poloosách pokud ano tak vyměnit! Oleje je tam málo a každý únik je znát.
Prodleva v řazení?
Může to dělat i zatuhlý actuator, sjetá spojka a nebo jen to, že je to prostě Smart.
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx