údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)
Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)
S těmi prodlevami mě ber s rezervou,možná je to tím,že ještě úplně dobře neumím řadit.Ale výměnou oleje určitě nic nepokazím.Díky
ForTwo 451 mhd 45 kW, 2010, bílo/černý.
Roadster Cabrio, 45 kW, Turbo, 2003,černý.
Roadster Cabrio, 45 kW, Turbo, 2003,černý.
Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)
Nebo třeba umíš řadit naprosto normálně, jenom sis ještě nezvykl, že zrovna tohle strašně dlouho trvá - asi nejhorší věc na Smartech.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour
52A Crossblade
452 Roadster
454 ForFour
52A Crossblade
Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)
No,je třeba se trefit do správných otáček,pak to tam skáče hezky.Bude to chtít trochu cvik.Už jsem to tak vypozoroval: 20km/h -dvojka , 40-trojka, 60-65-čtverka.To pude. 
Ale to jsme off topic

Ale to jsme off topic
ForTwo 451 mhd 45 kW, 2010, bílo/černý.
Roadster Cabrio, 45 kW, Turbo, 2003,černý.
Roadster Cabrio, 45 kW, Turbo, 2003,černý.
Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)
Záleží také na náklonu auta, míře akcelerace, teplotě motoru ... Teda, když jedeš na "A".
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour
52A Crossblade
452 Roadster
454 ForFour
52A Crossblade
Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)
Ještě drobný dotaz.Objednal jsem si tedy olej a filtr,po neděli to vyměním a tak mě napadá,čeká mě nějaké úskalí s vypouštěcím šroubem?Tam bývá většinou nějaký měděný těsnící kroužek,který může a taky nemusí být znovu použitelný.Mám si narychlo něco sehnat? Případně,aspoň mi prozraďte ,jak velký závit ten šroub má,že bych si něco nachystal dopředu.Nebo u Smarta je to v pohodě a žádný problém nenastane? Díky..
ForTwo 451 mhd 45 kW, 2010, bílo/černý.
Roadster Cabrio, 45 kW, Turbo, 2003,černý.
Roadster Cabrio, 45 kW, Turbo, 2003,černý.
Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)
Jak u motoru tak u převodovky jsem povolil vypustil následně zase zašrouboval a nikde nic neteklo.
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)
Jinak pro "obhajovatele" výpustných šroubů na čemkoliv...
Takhle vypadá olejová vana 451 zevnitř, rozhodně nepočítejte že vám všechno vyteče po odšroubování sítka.
Výtoková díra (což je u 451 sací díra pro olejovou pumpu) je nad úrovní dna, takže všechny usazeniny a zbytek oleje zůstane ve vaně.
Za mne, doporučuji vysávat olej.

Takhle vypadá olejová vana 451 zevnitř, rozhodně nepočítejte že vám všechno vyteče po odšroubování sítka.
Výtoková díra (což je u 451 sací díra pro olejovou pumpu) je nad úrovní dna, takže všechny usazeniny a zbytek oleje zůstane ve vaně.
Za mne, doporučuji vysávat olej.
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)
Moc díky za info.
Odesláno z mého MI MAX 2 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého MI MAX 2 pomocí Tapatalk
ForTwo 451 mhd 45 kW, 2010, bílo/černý.
Roadster Cabrio, 45 kW, Turbo, 2003,černý.
Roadster Cabrio, 45 kW, Turbo, 2003,černý.
Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)
Za mě - do tak blbé vany doporučuji vyvrtat ještě jednu vypouštěcí díru.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour
52A Crossblade
452 Roadster
454 ForFour
52A Crossblade
Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)
Osobne som presvedčený že ani odsatím sa nevysaje komplet všetko - kal a bordel zo spodku olejovej vane jak pozerám obrázok tam najskorej tak či tak ostane.To by tam človek musel tou odsávacou hadičkou pobehať celú tú spodnú plochu postupne jak pri vysávani koberca doma, a to je technicky nemožné. Takže asi je šumafuk či odsať alebo vypustiť.
Smart 451-MHD čierno-šedá matná, r.v 2014 , moja nová hračka. 
Sú aj iné možnosti vozenia ako len Tri véčka, Štyri kruhy, alebo Šíp s krídlom

Sú aj iné možnosti vozenia ako len Tri véčka, Štyri kruhy, alebo Šíp s krídlom

Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)
Tak úskalí s vypouštěcím šroubem bohužel nastalo. Prostě jsem ho nepovolil. Jedinou možnost kterou mám je prizvednuti auta zvedakem.
Samotnou ráčnou ani omylem. Pak jsem na ni dal ještě metr dlouhou trubku, taky ne. Celé to pruží, trubka se mi ale už opírá o zem, moc prostoru tam není, šroub povolit nejde. Nevím, jak moc velký debil musel být ten, který ho naposledy dotahoval.
No, tudíž protože bych to chtěl dobojovat, než pojedu k mechanikovi odevzdat 300 Kč za 15 minut práce, zvolil bych plán B. A sice odsátí oleje. A tak Vás prosím o nasměrování na nějakou odsávačku, kterou pak využiji k výměně, resp. nalití oleje do převodovky?
A kudy to odsáváte? Předpokládám přes měrku hladiny? Nebo kudy? Moc děkuji.
EDIT.. Půjde ten olej odsát tímto?
https://www.mountfield.cz/odsavacka-ole ... l-1moz0082
To sice asi nepoužiju pak k naplnění té převodovky,ale zas jsou k tomu dlouhé hadice,stojí to málo a mohl bych si pro to ráno sfrknout 50km do Mountfieldu.Otázkou jsou průměry těch hadiček,jestli to nacpu do díry po měrce,ale tak nějaké hadičky už bych snad někde vyhrabal....
Samotnou ráčnou ani omylem. Pak jsem na ni dal ještě metr dlouhou trubku, taky ne. Celé to pruží, trubka se mi ale už opírá o zem, moc prostoru tam není, šroub povolit nejde. Nevím, jak moc velký debil musel být ten, který ho naposledy dotahoval.
No, tudíž protože bych to chtěl dobojovat, než pojedu k mechanikovi odevzdat 300 Kč za 15 minut práce, zvolil bych plán B. A sice odsátí oleje. A tak Vás prosím o nasměrování na nějakou odsávačku, kterou pak využiji k výměně, resp. nalití oleje do převodovky?
A kudy to odsáváte? Předpokládám přes měrku hladiny? Nebo kudy? Moc děkuji.
EDIT.. Půjde ten olej odsát tímto?
https://www.mountfield.cz/odsavacka-ole ... l-1moz0082
To sice asi nepoužiju pak k naplnění té převodovky,ale zas jsou k tomu dlouhé hadice,stojí to málo a mohl bych si pro to ráno sfrknout 50km do Mountfieldu.Otázkou jsou průměry těch hadiček,jestli to nacpu do díry po měrce,ale tak nějaké hadičky už bych snad někde vyhrabal....
ForTwo 451 mhd 45 kW, 2010, bílo/černý.
Roadster Cabrio, 45 kW, Turbo, 2003,černý.
Roadster Cabrio, 45 kW, Turbo, 2003,černý.
Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)
tou odsavkou to pujde ale trochu zahrej olej - odsaval jsem tou odsavačkou nouzově octavku
smart 0.7 45kw 2006
Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)
Tou odsávačkou to jde, ale ne těma hadičkama, co jsou k tomu přibalený - jsou tak zkroucený, že je do tý trubičky po měrce prostě nenacpeš a když už nacpeš, tak nedosáhnou na dno, protože dole u dna se hned zase zkroutěj do klubíčka. takže místo těch přibalenejch hadiček potřebuješ ještě koupit "pivní" hadici, co největší průměr se vejde do tý měrkový trubičky (nepamatuji si, kolik to je mm, možná 10). Ani ta "pivní" není úplně rovná, tak se hodí nahřát ji horkovzduškou, 75 cm narovnat a počkat, až to zchladne.
Než ji strčíš do motoru, je dobrý tam strčit rovnej svářecí drát a na něm si fixkou označit, jaká je vlastně délka na dno vany, pak si udělat rysku na tu "pivní" hadici a do motoru narvat právě jen tolik - když tam budeš rvát víc, hadice se dole ohne a v ohybu omezí nebo úplně zavře průtok.
Nečekej, že to odsaješ rychle! Ten olej v tý "tenký" hadici prostě klade odpor. Takže to chce fakt zahřát olej, tý hadice nepřipojovat víc, než je nezbytně nutný, nad motorem až k odsávačce použít ještě větší průměr hadice a hlavně - tou pumpičkou nepumpuj jak zběsilej, stejně to nezrychlíš a začce se Ti deformovat ta odsávací nádoba, čímž se sníží úroveň podtlaku. Prostě, aby to jen tak v klidu teklo.
Než ji strčíš do motoru, je dobrý tam strčit rovnej svářecí drát a na něm si fixkou označit, jaká je vlastně délka na dno vany, pak si udělat rysku na tu "pivní" hadici a do motoru narvat právě jen tolik - když tam budeš rvát víc, hadice se dole ohne a v ohybu omezí nebo úplně zavře průtok.
Nečekej, že to odsaješ rychle! Ten olej v tý "tenký" hadici prostě klade odpor. Takže to chce fakt zahřát olej, tý hadice nepřipojovat víc, než je nezbytně nutný, nad motorem až k odsávačce použít ještě větší průměr hadice a hlavně - tou pumpičkou nepumpuj jak zběsilej, stejně to nezrychlíš a začce se Ti deformovat ta odsávací nádoba, čímž se sníží úroveň podtlaku. Prostě, aby to jen tak v klidu teklo.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour
52A Crossblade
452 Roadster
454 ForFour
52A Crossblade
Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)
Jasně, chápu. Naštěstí ty zbytky pivních hadic někde mám, ty mě napadly hned, doufám, že dostatečné délky. Dík moc.
ForTwo 451 mhd 45 kW, 2010, bílo/černý.
Roadster Cabrio, 45 kW, Turbo, 2003,černý.
Roadster Cabrio, 45 kW, Turbo, 2003,černý.
Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)
Tak hlásím neúspěch. Pivní hadice je skvělá, jde do díry krásně, ale po nějakých cca 17 cm je v motoru nějaké zúžení, dál nejde. Nejde tam ani hadička, která je u odsávačky a ta je tak o 3mm slabší. Ale tak mám super odsavacku, projel jsem se a prohlédl si bazény v Mountfieldu. Život je třeba brát s humorem.
Příští týden dostane mechanik 300,- Kč.
Takže Milane, s tím Tebou doporucovanym odsavanim to u tohoto motoru zas tak jednoduché není...
EDIT:Tak odpoledne mi to nedalo, vzal jsem ještě jinou ráčnu s jinou trubkou, a.... šroub prohrál. Olej vyměněn.
Kluci ještě hloupý dotaz. Motor ve 451 45kW má 3 svíčky, nebo šest? Co jsem našel na YouTube, tak myslím, že jen tři?
Takže Milane, s tím Tebou doporucovanym odsavanim to u tohoto motoru zas tak jednoduché není...
EDIT:Tak odpoledne mi to nedalo, vzal jsem ještě jinou ráčnu s jinou trubkou, a.... šroub prohrál. Olej vyměněn.
Kluci ještě hloupý dotaz. Motor ve 451 45kW má 3 svíčky, nebo šest? Co jsem našel na YouTube, tak myslím, že jen tři?
ForTwo 451 mhd 45 kW, 2010, bílo/černý.
Roadster Cabrio, 45 kW, Turbo, 2003,černý.
Roadster Cabrio, 45 kW, Turbo, 2003,černý.