el. zapojeni aktuatoru
el. zapojeni aktuatoru
Zdravim, nemá někdo el. schema zapojeni aktuatoru? v dílenské příručce jsem ho nenačel. Dekuji
Re: el. zapojeni aktuatoru
Asi je na odpověď trochu pozdě, ale nevadí.
Při letošním rozebírání aktuátoru jsem (zrakem a měřením) zjistil toto zapojení vývodů na konektoru:
1 - minus pól napájení snímače
2 - první výstup snímače (obdélníkový průběh)
3 - plus pól napájení pohybového motoru
4 - druhý výstup snímače (obdélníkový průběh)
5 - plus pól napájení snímače (5 V)
6 - minus pól napájení pohybového motoru
Obdélníky na výstupech snímače jsou navzájem fázově posunuté, ŘJ z toho pozná, kterým směrem
se motor otáčí a čítáním impulsů zjišťuje aktuální polohu pohybové tyčky.
Pohybový motor není ani jedním pólem spojený s kostrou vozidla, protože ŘJ jej podle požadovaného směru otáčení
přes můstek střídavě připojuje k napájení.
Při letošním rozebírání aktuátoru jsem (zrakem a měřením) zjistil toto zapojení vývodů na konektoru:
1 - minus pól napájení snímače
2 - první výstup snímače (obdélníkový průběh)
3 - plus pól napájení pohybového motoru
4 - druhý výstup snímače (obdélníkový průběh)
5 - plus pól napájení snímače (5 V)
6 - minus pól napájení pohybového motoru
Obdélníky na výstupech snímače jsou navzájem fázově posunuté, ŘJ z toho pozná, kterým směrem
se motor otáčí a čítáním impulsů zjišťuje aktuální polohu pohybové tyčky.
Pohybový motor není ani jedním pólem spojený s kostrou vozidla, protože ŘJ jej podle požadovaného směru otáčení
přes můstek střídavě připojuje k napájení.
Fortwo 450, 0,8 cdi, r.v. 2005
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: čtv 10 zář 2020, 15:22
Re: el. zapojeni aktuatoru
Zdravim, mal by som otazku, ked ho odpojim nevyseretuje sa ? dalsia otazka, mam tusim povodny aktuator este zalozeny, je nitovany a ked som ho chcel rozobrat a dokladne vycistit zistil som ze to nejde, daju sa nity odvrtat a nahradit napr. beznymi sraubami ? vdaka
Smart city coupe 0.8 cdi 2001 220 000 km
Re: el. zapojeni aktuatoru
Aktuátor nemá přímo na sobě řídící jednotku, takže na něm není co k resetování. Řídí ho řídící jednotka motoru a ta se nevynuluje úplně - pokud je v ní dočasná chyba, tak se asi smaže, ale nastavení třecího bodu aktuátoru se nesmaže.
Ano, nýty se dají odvrtat a nahradit šroubky. Návody určitě najdeš třeba na fq101.co.uk, třeba tady: http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/fortwo-450/gearbox nebo někde na youtube.
Ano, nýty se dají odvrtat a nahradit šroubky. Návody určitě najdeš třeba na fq101.co.uk, třeba tady: http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/fortwo-450/gearbox nebo někde na youtube.
450 City Coupé MC01 - havarováno, zrušeno
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: čtv 10 zář 2020, 15:22
Re: el. zapojeni aktuatoru
ahojte, idem objednat novy aktuator a moja otazka je, je to natolko inteligentne ze sa to nauci samo ako pisu po tych 200km cca alebo je s tym extra problem a vyzaduje si to dodatocne kodovanie v servise ? vdaka
Smart city coupe 0.8 cdi 2001 220 000 km
Re: el. zapojeni aktuatoru
NEnaučí se to samo! Často to ale není potřeba, pokud se nový aktuátor podaří umístit plus mínus na stejné místo. Pokud se aktuátor namontuje a auto např. při rozjíždění cuká (zabere, vypne, zabere, vypne), tak je potřeba opravdu diagnostikou nastavit (samoučení, ale pod dohledem diagnostiky) třecí bod spojky.
Pro montáž aktuátoru jsou dvě teorite - podle FQ101.co.uk se má aktuátor zasunout úplně do spojky, pustit, aktuátor se sám o kousek vrátí, ještě ho o 1 mm vytáhnout ven za spojky a utáhnout šrouby. Podle Evilution.co.uk se má aktuátor zatlačovat do spojky silou 50 N (asi 5 kg), pak utáhnout šrouby a pak diagnostika (https://tinyurl.com/y2btcvyz). Mám spojky nastavené oběma způsoby, obě jezdí normálně, takž rozdíl se asi projeví v opotřebení ložiska a pacek na přítlačném kotouči.
Pro montáž aktuátoru jsou dvě teorite - podle FQ101.co.uk se má aktuátor zasunout úplně do spojky, pustit, aktuátor se sám o kousek vrátí, ještě ho o 1 mm vytáhnout ven za spojky a utáhnout šrouby. Podle Evilution.co.uk se má aktuátor zatlačovat do spojky silou 50 N (asi 5 kg), pak utáhnout šrouby a pak diagnostika (https://tinyurl.com/y2btcvyz). Mám spojky nastavené oběma způsoby, obě jezdí normálně, takž rozdíl se asi projeví v opotřebení ložiska a pacek na přítlačném kotouči.
450 City Coupé MC01 - havarováno, zrušeno
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: čtv 10 zář 2020, 15:22
Re: el. zapojeni aktuatoru
Nooooo dnes som skusal BOSCH diagnostiku original, v tej som nemal sancu najst to ucenie aktuatoru.....potom este delphi, tam pre smart 450 ponuka ucenia prevodovky nieje, iba pre 451. V piatok idem za mechanikom a ten to snad da......
Smart city coupe 0.8 cdi 2001 220 000 km
Re: el. zapojeni aktuatoru
Odkud jsi?
450 City Coupé MC01 - havarováno, zrušeno
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: čtv 10 zář 2020, 15:22
Re: el. zapojeni aktuatoru
Z uplneho stredu slovenska, ako pozeram tak 7h cesty od teba 

Smart city coupe 0.8 cdi 2001 220 000 km
Re: el. zapojeni aktuatoru
Tak tam Ti nikoho s diagnostikou neporadím, tak daleko zdejší zkušenosti nesahají. Zkus se zeptat na www.smartcars.club nebo na Facebooku, myslím, že skupina se jmenuje stejně.
450 City Coupé MC01 - havarováno, zrušeno
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7