NÁVOD na výrobu šroubů pro spouštění rámu s motorem
NÁVOD na výrobu šroubů pro spouštění rámu s motorem
Abych nemusel každému tazateli (hlavně na Facebooku) znovu a znovu popisovat, jak si má vyrobit závitové tyče na spouštění rámu s motorem, popíšu to jednou provždy tady a pak sem budu jen odkazovat.
Pro výrobu závitových tyčí je potřeba sehnat si:
4 ks šroub M 12 x 1,5 (to je jemnější stoupání, NENÍ to standardní M 12!), v délce min. 50 mm. U šroubů se uřežou hlavy.
1 ks závitová tyč M 8 - rozřeže se na 4 části, např. 2x 22 cm a 2x 28 cm (ale stačí i kratší kusy, uvidíte v praxi)
4 ks VELKÁ podložka 8,5 mm
4 ks jakákoliv ruční matice M8, stačí i křídlová nebo jen obyč šestihranná
Hodí se - 8 ks matice M 8
Jednotlivé kusy tyčí M 8 přivaříme souose na uřezané šrouby M 12 x 1,5 - a je hotovo. Výsledek by měl vypadat nějak takto:
Na volný konec závitu M 8 se ještě hodí našroubovat 2 ks matice a zatáhnout proti sobě do kontra. Tyto matice Vám pomůžou zašroubovat tyč do karoserie (v případě, že závit z nějakého důvodu drhne), zároveň Vám pomohou podržet tyč, aby se neprotáčela, když šroubujete tu ruční matici, také lépe vidíte, jestli se tyč při šroubování ruční matice netočí (aby se omylem nevyšroubovala z karoserie), zároveň Vás pod autem trochu chrání, abyste si nevypíchli oko ...
Při spouštění rámu postupujete logicky. Já to dělám tak, že postupně vyměním po 1 ks původní šroub, který drží rám u karoserie, za tu závitovou tyč, až jsou všude jen závitové tyče. Ty kratší vpředu.
Potom si vždycky motor přizvednu heverem, na závitových tyčích povolím ruční matice (bez zátěže to jde snadno a rychle) třeba o 3 cm dolů a uvolním hever. Všechno klesne na ty závitové tyče. Podívám se, jestli ještě můžu povolovat a kolik na které straně motoru (kabely, hadice, ruční brzda atd.), když ano, heverem přizvednu, stočím matice dolů, spustím hever, zkontroluji atd.
Pro výrobu závitových tyčí je potřeba sehnat si:
4 ks šroub M 12 x 1,5 (to je jemnější stoupání, NENÍ to standardní M 12!), v délce min. 50 mm. U šroubů se uřežou hlavy.
1 ks závitová tyč M 8 - rozřeže se na 4 části, např. 2x 22 cm a 2x 28 cm (ale stačí i kratší kusy, uvidíte v praxi)
4 ks VELKÁ podložka 8,5 mm
4 ks jakákoliv ruční matice M8, stačí i křídlová nebo jen obyč šestihranná
Hodí se - 8 ks matice M 8
Jednotlivé kusy tyčí M 8 přivaříme souose na uřezané šrouby M 12 x 1,5 - a je hotovo. Výsledek by měl vypadat nějak takto:
Na volný konec závitu M 8 se ještě hodí našroubovat 2 ks matice a zatáhnout proti sobě do kontra. Tyto matice Vám pomůžou zašroubovat tyč do karoserie (v případě, že závit z nějakého důvodu drhne), zároveň Vám pomohou podržet tyč, aby se neprotáčela, když šroubujete tu ruční matici, také lépe vidíte, jestli se tyč při šroubování ruční matice netočí (aby se omylem nevyšroubovala z karoserie), zároveň Vás pod autem trochu chrání, abyste si nevypíchli oko ...
Při spouštění rámu postupujete logicky. Já to dělám tak, že postupně vyměním po 1 ks původní šroub, který drží rám u karoserie, za tu závitovou tyč, až jsou všude jen závitové tyče. Ty kratší vpředu.
Potom si vždycky motor přizvednu heverem, na závitových tyčích povolím ruční matice (bez zátěže to jde snadno a rychle) třeba o 3 cm dolů a uvolním hever. Všechno klesne na ty závitové tyče. Podívám se, jestli ještě můžu povolovat a kolik na které straně motoru (kabely, hadice, ruční brzda atd.), když ano, heverem přizvednu, stočím matice dolů, spustím hever, zkontroluji atd.
450 City Coupé MC01 - havarováno, zrušeno
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
Re: Návod na výrobu šroubů pro spouštění rámu s motorem
Díky za parádní návod. Měl bych jednu doplňující otázku. Ty zadní závitové tyče mají být vždy o 6 cm delší než ty přední? To je dáno konstrukcí rámu?
Smart ForTwo 450.332 (benzin 0,7 l/45 kW) 9/2004 "Pinďa"
Smart ForTwo CDI 451.300 (nafta 0,8 l/33 kW) 9/2008 "Ropík"
Petr
Smart ForTwo CDI 451.300 (nafta 0,8 l/33 kW) 9/2008 "Ropík"
Petr
Re: Návod na výrobu šroubů pro spouštění rámu s motorem
To je úplně jedno, jak je uděláš dlouhý! Já jsem jen zužitkoval celou 1 m dloubou závitovou tyč. A udělal jsem je různě dlouhý proto, že přední část motoru nemůžeš spustit tolik dolů, jako zadní část, bo vpředu je všechno kratší - brzdové hadice, tlustý kabel ke startéru atd. Zadní stranu můžeš spustit o kousek víc.
Teoreticky bys mohl použít jen závitovou tyč M12x1,5 mm, ale to bys musel ten motor spouštět skoro rovně dolů - v rámu ten šroub prochází relativně dlouhýma trubkama a ten silný šroub by se v trubce šprajcnul. Když použiješ M8, je v průchozí trubce okolo závitu místo, takže se můžou vzájemně naklonit. A když to nestačí, tak tam M8 závitová tyč se klidně prohne (propruží) podle potřeby. Ta dvanáctka by se neohnula tak snadno.
Teoreticky bys mohl použít jen závitovou tyč M12x1,5 mm, ale to bys musel ten motor spouštět skoro rovně dolů - v rámu ten šroub prochází relativně dlouhýma trubkama a ten silný šroub by se v trubce šprajcnul. Když použiješ M8, je v průchozí trubce okolo závitu místo, takže se můžou vzájemně naklonit. A když to nestačí, tak tam M8 závitová tyč se klidně prohne (propruží) podle potřeby. Ta dvanáctka by se neohnula tak snadno.
450 City Coupé MC01 - havarováno, zrušeno
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
Re: Návod na výrobu šroubů pro spouštění rámu s motorem
"Abych nemusel každému tazateli (hlavně na Facebooku) znovu a znovu popisovat" - tak to s tebou Petře naprosto souhlasím, od toho je to fórum tady, aby se to tu všechno řešilo, ale dnes je "módní" Facebook, a tak všichni jsou tam, a tady to vázne. Ale já jsem už starý dědek, a budu se snažit tady to fórum neustále oživovat. Facebook nemusím, to je hlavně drbárna, ale ne FÓRUM!!!
A teď bych měl technický dotaz, proč se mi nezobrazuje kurzor?! Možná, že má bílou barvu, a proto není vidět, ale už je to celý den... A je to takové nepříjemné, když někam kliknu, a kurzor tam není...
A teď bych měl technický dotaz, proč se mi nezobrazuje kurzor?! Možná, že má bílou barvu, a proto není vidět, ale už je to celý den... A je to takové nepříjemné, když někam kliknu, a kurzor tam není...
Miloš
Smart ForTwo 450 0,7/45kW
Smart Roadster 452 0,7/45kW
Smart ForTwo 450 0,7/45kW
Smart Roadster 452 0,7/45kW
Re: Návod na výrobu šroubů pro spouštění rámu s motorem
Zkusit restartovat počítač?
450 City Coupé MC01 - havarováno, zrušeno
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
Re: Návod na výrobu šroubů pro spouštění rámu s motorem
No já nemám možnost svařování, takže jsem koupil právě tu závitovou tyč M12*1,5 a příslušné matice. A chtěl bych ji optimálně nařezat. S tím těsným průchodem rámem jsem ale nepočítal. Budu to tedy muset sundávat rovnoměrně.
Facebook dokážu číst, ale nemohu přispívat, protože si nechci na něm vytvářet účet.
Facebook dokážu číst, ale nemohu přispívat, protože si nechci na něm vytvářet účet.
Smart ForTwo 450.332 (benzin 0,7 l/45 kW) 9/2004 "Pinďa"
Smart ForTwo CDI 451.300 (nafta 0,8 l/33 kW) 9/2008 "Ropík"
Petr
Smart ForTwo CDI 451.300 (nafta 0,8 l/33 kW) 9/2008 "Ropík"
Petr
Re: Návod na výrobu šroubů pro spouštění rámu s motorem
Jasný!
450 City Coupé MC01 - havarováno, zrušeno
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7