F2, 0,8 CDi - na co si dát bacha při koupi
F2, 0,8 CDi - na co si dát bacha při koupi
Existuje ve Smartu i zvýšitelné sedadlo řidiče?
Projel jsem si benzínové Smarty z rv 2006 a rv 1999, rozdíl byl v zátahu a hlučnosti motoru a a snad i v tom, že ten novější lépe seděl na cestě. Ale i tak se mi zdá, že diesel bude o dost živější.
Díky moc za rady.
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
diesel je o dost linejsi - ma jen 30 kw, rychle se vytaci do otacek a predjet auto do kopce bylo celkem komplikovane. predjeti z kopce chce mit rychlost.
sedeni na ceste muze byt ovlivnene kvalitou tlumicu a sirkou pneumatik. cdi ma standardne predek 135, zadek 175. benziny predek 145 a 175, zadek 175 a 195.
na vysku sedadla se da prikoupit nastavovaci sada - viz smart-dily. mala zenska to urcite oceni.
jinak si davat pozor na klasicke veci, co u jinych aut - sbihavost (bouracka), turbo (to se stejne asi nezjisti), spojka, vse ostatni je snad relativne snadno a levne vymenitelne.
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
Jak poznám počínající destrukci a nebo silné opotřebení u spojky? Koukal jsem a 11000 kč +práce za novou se mi hned ze startu nechce dávat.
jj stabilita asi bude hodně v gumách, ale hlavně a spotřeba nejde moc nahoru
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
Lupo je proti Puntu o 100Kg lehčí a má 45KW což je proti staršímu Puntu 1.2i o jeden KW na víc. Lupo má jakož to Diesel k tomu všemu mnohem větší točivý moment, to vše hraje samozřejmě při akceleraci roli, takže ano, Lupo může být v tomto případě o dost živější.
Ale při porovnání Smart diesel VS Smart benzín, se stejnou hmotností, oba s turbem, pak má benzín v akceleraci trochu na vrch.
Podle tabulky:
800ccm CDi 0-100 ... 19,8s ( 30Kw/100Nm )
600ccm ben 0-100 ... 18,9s ( 33Kw/70Nm )
600ccm ben 0-100 ... 17,2s ( 40Kw/80Nm )
600ccm ben 0-100 ... 16,8s ( 45Kw/88Nm )
700ccm ben 0-100 ... 15,5s ( 45Kw/95Nm )
Pro další porovnání je tady na fóru k dispozici uživatelská příručka s technickými údaji, a to zde: http://www.smart-club.cz/phpBB3/viewforum.php?f=9
Jinak při rozhodování jestli benzín nebo diesel, co by do spolehlivosti, mohu říci jen to, že závady dieselů se tu řeší velmi málo, protože jsou to zdařilé motory.
Benzínové motory s obsahem do 600ccm občas trpí problémem se zapečenými pístními kroužky viz rubrika servis. Motory 700ccm jsou novější a vychytanější a závady tohoto druhu se tu zatím neřešily.
Spojka je problém asi u všech Smartů, ale vhledem k tomu, že auta bývají využívány hlavně ve městě, není se čemu divit. Záleží kdo jak s autem jezdil a jak se o něj staral.
- marko583
- Smart ACE
- Příspěvky: 508
- Registrován: pon 06 bře 2006, 20:55
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Jaguar XJR 1996 - 203.000 km nova vydreva na ceste, daka lakovacka porobena, opat vyzera ako ozajstne auto
Mercedes Vito Marco Polo 2000 - milion kilometrov, ale to byvanie kde chces nicim nenahradis
Hyundai Atos 2004 - 92.000 km a s tym sa da ist furt plny a aj tak to nejde
Oltcit Club 1988 - rozobraty do srobika a vyvarena karoseria, nachystana na lakovanie...
Kto brzdi, prehrava...
No je fakt, že tech. parametry nelžou, subjektivně to může být jinak, to je jen o pocitu. Ale rozdíl 5s při akceleraci benzínu 33 kw a 45 kw byl sakra znát co jsem zkoušel. Takže 0,8 CDi a 0,6 benzín 33 kw bych tak dal na srovnání s tím, že diesel mi déle vydrží jet do kopce bez přeřazení díky krouáku. Takže když koupím, budeme tady 2 s čiptuningem smartu docela se na to těším.
Měl jsem Punto 2001 rok benzín 1,2i.
Koukal jsem-Lupo 1,2 TDi, 45 kw a 140 Nm, ECO režim 33 kw a 120 Nm.
zrychlení nevím, ale to lupo je fakt dravec.
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
JJ asi tak nějak. Diesel je v tomto případě houževnatější. Jel jsem jednou za Smartnumericem http://www.smartnumeric.cz/ co má taky CDi a nejelo mu to špatně i když já jel ve dvou a on sám, ale i tak jsem byl překvapen.kodajz píše:Takže 0,8 CDi a 0,6 benzín 33 kw bych tak dal na srovnání s tím, že diesel mi déle vydrží jet do kopce bez přeřazení díky krouáku.
- marko583
- Smart ACE
- Příspěvky: 508
- Registrován: pon 06 bře 2006, 20:55
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
praveze dizel aj ked ma o 30 Nm vyssi krutak, tak je na tom celkovo horsie ako najslabsi benzin. tie hodnoty krutaku su take nizke, ze pri beznej jazde ci mas 70, 80, 100, tak ani nezistis... navyse dizel ma male spektrum pouzitelnych otacok, takze krutak naozaj vyuzijes niekde do rychlosti 45 kmh. jazdil som takmer vsetky motoriziacie vo for2, a cokolvek menej vykonne ako 40 kW je utrpenie. s tym sa da jedine presuvat po meste. osobne som u dizla nenasiel ziadnu vyhodu (je hlucnejsi, ma nizsi vykon a hlavne je uplne lemravy). Na tvojom mieste by som si vyskusal obe a uvidis... na dizli toho moc neusetris, nafta je drahsia a rozdiel v spotrebe je minimalny...kodajz píše:marko583 mi právě víc vyhovude obecně diesel. Těším se na čiptuning, ten myslím pomůže línému motoru
Jaguar XJR 1996 - 203.000 km nova vydreva na ceste, daka lakovacka porobena, opat vyzera ako ozajstne auto
Mercedes Vito Marco Polo 2000 - milion kilometrov, ale to byvanie kde chces nicim nenahradis
Hyundai Atos 2004 - 92.000 km a s tym sa da ist furt plny a aj tak to nejde
Oltcit Club 1988 - rozobraty do srobika a vyvarena karoseria, nachystana na lakovanie...
Kto brzdi, prehrava...
- marko583
- Smart ACE
- Příspěvky: 508
- Registrován: pon 06 bře 2006, 20:55
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Jaguar XJR 1996 - 203.000 km nova vydreva na ceste, daka lakovacka porobena, opat vyzera ako ozajstne auto
Mercedes Vito Marco Polo 2000 - milion kilometrov, ale to byvanie kde chces nicim nenahradis
Hyundai Atos 2004 - 92.000 km a s tym sa da ist furt plny a aj tak to nejde
Oltcit Club 1988 - rozobraty do srobika a vyvarena karoseria, nachystana na lakovanie...
Kto brzdi, prehrava...
Smart si chci koupit hlavně na ježdění do práce, po městě a občas když budu sám dojet někde dál a nebo tak 4x do roka do německa-tj 2000 km cesta. U normálních aut mi diesel víc vyhovuje, smad bude i u Smarta. Na mechanickém dieselu mi stačilo jen přidat trochu nafty na čerpadle a rozdíl byl znát, nevím jak se to dělá na řj. ale asi to bude podobné, trochu se přitlačí hodnot a je to Max výkon určitě nebudu využívat každý den-to se znám, ale na dálkovou cestu by to jelo na plno
Smarta bych si dovezl z německa, mají z roku 2000-2001 nalítáno kolem 150 000 km, velká pravděpodobnost je, že poctivých. Dá se i toho počku km dát trochu přidat na naftě a tlaku turba?
- marko583
- Smart ACE
- Příspěvky: 508
- Registrován: pon 06 bře 2006, 20:55
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
cip ti spravi ktokolvek, jemu ide o biznis... kludne mozes mat natocenych aj 200.000 km. dlhodoba jazda naplno ten motor len zabija.
Jaguar XJR 1996 - 203.000 km nova vydreva na ceste, daka lakovacka porobena, opat vyzera ako ozajstne auto
Mercedes Vito Marco Polo 2000 - milion kilometrov, ale to byvanie kde chces nicim nenahradis
Hyundai Atos 2004 - 92.000 km a s tym sa da ist furt plny a aj tak to nejde
Oltcit Club 1988 - rozobraty do srobika a vyvarena karoseria, nachystana na lakovanie...
Kto brzdi, prehrava...
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
a tos nejel za mnou. to by ses teprve divilDYK77 píše:JJ asi tak nějak. Diesel je v tomto případě houževnatější. Jel jsem jednou za Smartnumericem http://www.smartnumeric.cz/ co má taky CDi a nejelo mu to špatně i když já jel ve dvou a on sám, ale i tak jsem byl překvapen.kodajz píše:Takže 0,8 CDi a 0,6 benzín 33 kw bych tak dal na srovnání s tím, že diesel mi déle vydrží jet do kopce bez přeřazení díky krouáku.
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
na spotrebu cipnuti vliv nema. kdyz sem jel na dovolenou plne nalozeny (piti, jidlo, stan, obleceni, 2 lidi), tak si to vzalo kolem 3 - 3,3 (135/70 15, 175/55 15). u tohoto maleho motoru jsou vykyvy obrovske. jel sem praha - brno i za 5,6 (185/55 15), coz mas 2x tolik nez je minimalni spotreba.kodajz píše:xlukas.cz kolik ti žere v průměru tvůj načipovaný motor?
No je fakt, že tech. parametry nelžou, subjektivně to může být jinak, to je jen o pocitu. Ale rozdíl 5s při akceleraci benzínu 33 kw a 45 kw byl sakra znát co jsem zkoušel. Takže 0,8 CDi a 0,6 benzín 33 kw bych tak dal na srovnání s tím, že diesel mi déle vydrží jet do kopce bez přeřazení díky krouáku. Takže když koupím, budeme tady 2 s čiptuningem smartu docela se na to těším.
Měl jsem Punto 2001 rok benzín 1,2i.
Koukal jsem-Lupo 1,2 TDi, 45 kw a 140 Nm, ECO režim 33 kw a 120 Nm.
zrychlení nevím, ale to lupo je fakt dravec.
ja sem si ted pokazil prumer protoze sem hodne jezdil na pneu od roadstera. kdyz sem vyzkousel 4x 195/40 16, tak je hned skoro o pul litru nizsi spotreba. predtim se to pohybovalo kolem 4, ted to vypada kolem 3,6 a s tema origo uzkyma pneu sem jezdival v prumeru 3,4-3,5. takze sirka kol na spotrebu ma vliv minimalni. daleko vetsi vliv ma prumer kola jako celku (disk + pneu). takze spravne pneu na aute se vyplati minimalne ekonomicky. driv sem nemel moznost takoveho srovnavani. az ted to vidim jak se veci maji. aspon u malych obsahu to vliv ma. verim tomu, ze tim, ze sem jezdil u probe na vetsich kolech, tak u toho obsahu 2,2 se ten rozdil nedokazal projevit.
mne delal cip mm racing v bratislave a spokojenost. jezdim porad dlouhe trasy, takze kopce parada. vim, ze kdyz podradim, muzu v klidu predjizdet. 42 kw uz neni malo. ostatne i tak se to zveda na zadek a v zatackach pod plynem ma auto tendenci jet rovne. hlavne na vode a v zime, je to nebezpecne. chtit krouzit na placku je velice obtizne. zkousel sem to dvakrat na asfaltu a nekolikrat na snehu a nic moc. auto si drzi stopu. vyhoda zase na silnici - esp.
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!