Smart Roadster a spotřeba
Smart Roadster a spotřeba
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
Těch 54KW máš změřených na brzdě? Já mám totiž také načipováno ale na brzdě jsem byl. Výkon zůstal stejný, jen točivý moment je o 15Nm vyšší.
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
- Winterwolf
- Site Admin
- Příspěvky: 2186
- Registrován: sob 05 kvě 2012, 22:07
- Bydliště: Praha
Kuhere, tak třeba příště. Je to fajn, že jsme takhle rozeseti po celé naší zemičce a je šance se potkat. Mimochodem cestou jsme potkal kolegu s ForTwo a tak přišla krátká řeč o Smartech. Je to fajn být také členem téhle rodiny.
Dyku, já to už koupil chipnuté. Ale mělo by to být tohle http://www.autochip.eu/cz/chiptuning/ta ... urbo-61hp/ .
- jancarik F2
- Smart ACE
- Příspěvky: 512
- Registrován: stř 12 led 2011, 20:37
- Bydliště: praha-sterboholy
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
To jsou z mé zkušenosti jen taková lákadla. Za těch 15% bych ruku do ohně nedal stejně jako za jiné tabulkové hodnoty. Podle mě je hlavní důvod načipování zvýšení výkonu, respektive vytvoření výkonové rezervy např. na bezpečnější předjetí. U atmosférického motoru s tak malým výkonem se čipnutí nijak zvláště neprojeví. U přeplňovaného motoru jde hlavně o zvýšení tlaku turba, takže dojde ve válcích motoru ke změně kompresního poměru = nažene se více vzduchu do spalovacího motoru = větší tlak při stlačení zápalné směsi pístem ( podobně jako když se mechanicky sníží hlava motoru = tlak nasávaného vzduchu nemusí být podpořen turbem, ale zmenší se prostor do kterého je vzduch nasáván = větší tlak při stlačení zápalné směsi pístem. V obou případech dojde ke zvýšení točivého momentu.kuher píše:DYKu a ještě prkenice o 3,5 tis. lehčí. Jsem se na to ptal a spotřeba by se měla "čipnutím" snížit asi o 15 %.
A mě někdo opraví, ale pokud bych chtěl zvýšit výkon, musel bych na to jinak a to např. změnou předstihu, změnou časování ventilů, zvýšením otáček... což je mnohem větší alchimie, a nejjednodušší způsob, jak takový motor "nakopnout" je nacpat tam prostě více vzduchu s drobnou úpravou časování vstřiků, aby zápalná směs nebyla chudá a nezničil se motor.
Takže pokud jezdím normálně a neženu turbo s plynem na podlaze za hranice které nastavil výrobce, musí být spotřeba a životnost motoru úplně stejná jako by k žádnému čipnutí nedošlo. V opačném případě dělám pouze to, že přetěžuji turbo, vytvářím větší tlak na písty a pístní ojnice, cpu do válců více vzduchu a tím i benzínu = cítím že motor lépe táhne, ale více to žere.
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
Znám, byl jsem u nich na brzdě, ale... Nikoho k měření nepustí, takže se můžu domnívat, že si ty křivky kreslí "od ruky". Mě možná nějaké to navýšení výkonu nepřiznali, protože chtěli, abych si nechal přehrát SW u nich. To mi samozřejmě také nabídli, ale zamítl jsem to, nebo jsem s výkonem spokojen ( důvěru jsem ztratil i tím, že majitel nemůže být při měření přítomen ). Aby to bylo objektivní, chtělo by to obě auta změřit u někoho nezávislého Když se dívám na ty přislíbené hodnoty od AutoChipu, tak podobné udávala i firma v Rakousku, která mi přehrání SW provedla. Tenkrát se mi navýšení pružnosti motoru moc nezdálo, protože jsme to zkoušeli na letišti na krátké dráze, kde se dalo zařadit tak maximálně za 3 a dost. Pán mi nabízel, že mi může nastavit vyšší hodnoty, ale že už by to pro motor nemuselo být bezpečné. Jevil se celkem věrohodně, takže jsem to nechal dle doporučení. Zátah jsem pak citelně poznal až při plynulé jízdě cestou domu.Robert Smart Roadster píše:Dyku, já to už koupil chipnuté. Ale mělo by to být tohle http://www.autochip.eu/cz/chiptuning/ta ... urbo-61hp/ .
Nějaké související odkazy:
dojmy :
http://www.smart-club.cz/phpBB3/viewtop ... light=chip
firma a uváděné hodnoty : http://www.der-autoladen.de/smart%20tun ... ner700.htm
měření u AtoChip: http://www.smart3.phorum.cz/SAC/Tuning/ ... vykonu.pdf
- houzar
- Smart ACE
- Příspěvky: 6950
- Registrován: ned 26 lis 2006, 10:18
- Bydliště: Nerudova 22;TŘĚŠŤ 58901
http://auto.idnes.cz/
mobil: 724055339
MCC 01 PURE 0,7 benzin
Co se týká toho chipnutí, tak řekl bych, že se laboruje i s délkou vstřiku aneb tím i s bohatostí směsi. Co se týká těch zvýšených tlaků, tak z toho mám trošku obavy s ohledem na oktanové číslo benzínu... Pro tu moji verzi 45kW je předepsáno min 95 oktanů (verze 60kW má předepsáno už 98 oktanů), ale otázka je, co by mělo být po chipnutí. Přiznám se, že jsem už i uvažoval o tom dát tam nahrát původní hodnoty a na chipnutí se vykašlat. Sice to jede skvěle, ale zase si říkám, že kdyby to bylo ideální řešení, tak tam takové hodnoty cpe už sám výrobce.DYK77 píše:Znám, byl jsem u nich na brzdě, ale...