Vítejte na stránkach Smart autoclubu. Sem můžete vkládat své poznatky týkající se vozů Smart a tak se o ně podělit s ostatními. Máte-li potíže s přihlášením pište na postmaster(z)smart-club.cz
Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Můj dědeček chytil dýchavičnost Po každém přeřazení (automaticky nebo manuálně) motor 2 sekundy nereaguje na povely plynem. Poté zabere a jede naprosto normálně. Do dalšího přeřazení...
Hele, nevím, budou to jen dohady... Bohužel netuším, které všechny části jsou zapojeny do režimu ubrání a přidání plynu při řazení. Ale domnívám se, že jako jeden z kontrolních prvků by tam mohl být aktuátor spojky - motorek aktuátoru počítá svoje otáčky, podle počtu otáček motorku reguluje rozjíždění auta, ale určitě umí "podat hlášení", jestli je spojka plně uzavřená, nebo "ještě prokluzuje". Prostě, já se domnívám, že ŘJ motoru se na základě nějaké informace domnívá, že kvalt ještě není definitivně zařazen, tak nedá povel k otevření škrtící klapky atd., přestože Ty na pedálu stojíš.
Hele, při tom "výpadku", je cítit, že spojka už je v plném záběru? Takže to ty dvě vteřiny brzdí motorem? Jediný, co mě napadlo, je aktuátor spojky - pokud by byl pomalý (zatuhlý, přidřený).
Jsem si téměř jistý, že spojka je pevně sevřená. Když pak mohu plynem vůz ovládat, reaguje ihned, není tam dosednutí spojky. Otáčky jsou konstantní, nebrzdí to vyloženě motorem, otáčky zůstanou zhruba tam, kde během řazení byly, neklesají.
Zapomněl jsem ale uvést, že se to zatím neděje pravidelně. Stalo se to jen 2x a jediné, co bylo společné je, že jsem předtím prudce brzdil (spustilo se ABS). Po zastavení, vypnutí motoru a krátké přestávce se to vrátí (zatím) do normálu.