převodovka kompletně http://www.fq101.co.uk/gearbox.aspredbiker píše:mas pravdu, to se asi nenajde nikdo. V tom pripade jsem se rozhodl spis pro vymenu spojky. Nejaky navod, popr. postup?
Cukaní při rozjezdu a chlazení turba
Re: cukani pri rozjezdu a chlazeni turba
Co se týče oleje do této převodovky,zásadně Dextron,ATF.Poznáš podle červené barvy.Je to olej pro automatické převodovky a je předepsán i pro tuto převodovku s automatickou spojkou.Intercoler je chladič nassávaného ,zde poněkud stlačeného vzduchu.Tento je od turba zahřátý,čili řidší,intercoler začíná pracovat až od určité teploty vzduchu,kdy tento ochlazuje.Vzhledem k turbu není dobré zahřívat motor na volnoběh,stačí půl až minuta a jet.Taktéž po zastavení vozidla,jaký to vznosný název,nevypínat hned,ALE nechat pul až minutu běžet motor na volnoběh.Částečně to sníží teplotu turba a toto je při tom mazáno,nedochází tak k vypalování či zapékání oleje jakkoliv je tento kvalitní.Chladící kapalina-nejlépe BASF,výrobce doporučuje,koncentrace nemá vliv na rozežírání těsnění,těsnění,to hlavní pod hlavou je, víceméně kovové.Navíc,hustší náplň znamená rychlejší ohřev na provozní teplotu,což u tohoto uspořádání ,agregát versus chlazení je žádoucí.Pokud máte další a jiné problémy obrate se na Fy.Martínek Pod Stárkou Praha Michle,budete spokojeni jako já.marko583 píše:konstrukcne je prevodovka s marte robotizovany manual... automaticka prevodovka vyzera uplne inak co sa konstrukcie tyka. to ze to radi samo neznamena, ze je to automaticka prevodovka. k tomu oleju, autodata neklame... kludne to tam nalej.redbiker píše:cukani pri rozjezdu a chlazeni turba
ahoj vsem,
tak mam noveho smartika CDi, 2001, cabrio. Pri koupi jsem nespozoroval zadny problem, ale auto bylo pravdepodobne delsi dobu nastartovane, kontrolni jizda v poradku az na nizssi zatah, ktery me prekvapil. Rekl jsem dobry, budu pripraveny na turbo. Kdyz jsem ho ale privezl domu (na vleku) a druhy den jsem si chtel auto znovu nalozit kvuli STK, uz jsem na vlek nevyjel. Rychlosti to radi normalne, ale kdyz se se studenym rozjizdim, tak v nem strasne cuka. Jednou auto zabere, jen kdyz se lehce opru o plynovy pedal, podruhe zase, kdyz ho zmacknu minimalne do pulky. A ten divny zaber me velmi prekvapil. Dnes zkusim vymenit olej v prevodovce, jen nevim jaky. V Autodatech pisou jako do manualu 75W-90(80), ale je to tedy opravdovy manual pouze s automatickou spojkou. Pokud je prevodovka v rezimu A, tak to radi prece samo.
Druhy problem, ktery jsem spozoroval az po koupi je, ze i kdyz bude motor studeny, tak po prvni minute co nastartuji, zacne bezet ventilator na cooleru a vypne az chvilku po chcipnuti. Zkousel jsem to i rano, co mi Smartik stal celou noc temer na mraze venku a dela to proste porad.
Jinak jsem domluveny do Mercedese v Hradci Kralove na diagnostiku. Nemate nahodou nejake zkusenosti s timto servisem. V nejakem prispevku tady na foru jsem cetl nejake obavy z toho, jak tam jsou solidni.
Diky za nazory...
cukanie pri starte, zle nastaveny akutor ci ako sa vola ten somar, co ovlada spojkovu... precistit, nastavit... uz sa to tu riesilo.
uzdraveny smartik
tak po delsi odmlce se opet hlasim. Nevedel jsem kudy kam a Smartika odvezl ke Chrobakovi do Prahy. Pobyl si tam neco malo pres tyden, kdyz se rozezvonil telefon a pan Chrobak mi sdelil, ze si mohu pro auto dojed.
Vysledek: novy actuator + montaz + serizeni 7.800,- bez dokladu - doufam, ze pripadnou zaruku podrzi.
Jinak me upozornil, ze me v brzke dobe ceka spojka, jako takova a at pocitam i s tim turbem.
Nicmene vcera v noci jsem si s nim dal zatim nejdelsi cestu - z Prahy domu a jede to super, plynule rozjezdy, atd. proste tak, jak to ma byt.
Jinak moc diky vsem, kteri poskytli nejake ty rady, nebo se podelili se svymi zkusenostmi...
Re: uzdraveny smartik
Dostal jsi zpatky ten stary actuator ? Mohli bychom ho revers-engineerovat abychom se dopidili, co se na tom kazi.... Protoze se zda, ze mechanika toho actuatoru a utesneni je v poradku, tak mozna servomotorek je ten problem. Treba problem s vinutim, nebo s uhliky, zalezi na tom co tam je....redbiker píše:uzdraveny smartik
Jinak moc diky vsem, kteri poskytli nejake ty rady, nebo se podelili se svymi zkusenostmi...
P.R.
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Ja jsem o tom chvilema premyslel. Skoro bych rekl, ze ten motorek bude OK, ale musi tam byt nekde zpetna vazba od polohy toho actuatoru - snimac polohy. Bud je az v prevodovce, nebo rovnou v actuatoru. A snimac polohy muze byt problem.DYK77 píše:Jj , mít doma starej Actuátor, taky bych se mu juknu do duše Ten motorek je dost možnej. Uhlíky za pár heléřů a jede se dál.
Jinak uhliky se dobre nahrazuji technickym stribrem....
Takze otazka na vsechny: Ma nekdo doma stary actuator pro F2 ?
P.R.
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Nekdo myslim jednou tady nekde psal, ze nekde u Rican je vrakoviste se Smartama. Vzpomene si nekdo ? Zkousel jsem hledat, ale bez vysledku. Na netu taky nic. To bych si jeden actuator zakoupil a zkusime na to prijit....redbiker píše:stary kus jsem nedostal - mozna prave proto, ze neni problem ho zrepasovat. Nicmene p. Chrobak povidal, ze problem byl v tom, ze ten motorek neovladal plynule to ozubeni a nasledne palec, ale ze vyjizdel prave naplno a strasne rychle. Tak leda, ze by mel v sobe jeste ten snimac.
P.R.
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Ahoj zatim sem měnil jen spojku a je to docela rána v kč.Hlavně mě nechalo auto na chatě a bylo to bez upozornění tak si dej pozor je lepší se pohybobovat někde v okolí bydliště odtahovky jsou hrozně drahý.Pajik píše:Nekdo myslim jednou tady nekde psal, ze nekde u Rican je vrakoviste se Smartama. Vzpomene si nekdo ? Zkousel jsem hledat, ale bez vysledku. Na netu taky nic. To bych si jeden actuator zakoupil a zkusime na to prijit....redbiker píše:stary kus jsem nedostal - mozna prave proto, ze neni problem ho zrepasovat. Nicmene p. Chrobak povidal, ze problem byl v tom, ze ten motorek neovladal plynule to ozubeni a nasledne palec, ale ze vyjizdel prave naplno a strasne rychle. Tak leda, ze by mel v sobe jeste ten snimac.
P.R.
Nutno upresnit, ze muj problem se objevil ihned pote, co jsem navstivila servis Hosek Mercedes Brno. Jela jsem tam s tim, ze je spatny brzdovy spinac ( http://www.smart-club.cz/phpBB3/viewtopic.php?t=1375 ) a odjedu s tim, ze je nutne vymenit mechanismus spinani spojky nebo i celou spojku. Predtim smartik jezdil perfektne, rozjezdy super. Po prevzeti tohle. Actuator jsme vcera promazali podle navodu a zadne zlepseni se nekonalo. Nabizeli mi, ze mi tam actuator vymeni (cena dilu 9000,-), ale ze neni zaruka, ze neni KO spojka a bude nutne vymenit i tu (cena dilu 25000,-). To jsem odmitla s tim, ze pokud smart bude jezdit jako predtim, tak to zatim bude stacit a rozhodneme se jestli do ty opravy jit nebo ne. Jenze smartik rozhodne nejezdi jako predtim. A ty nekrestanske ceny tam se mi taky zrovna nezamlouvaly.
Nevite nekdo jak dopadl redbiker? Jestli vymenil jen actuator a stacilo to, nebo se musel pustit i do spojky? Prece jen je to rok a mohl by nam o tom rict vic.
rozjizdeni ze zvedlym autem. Zaber na spojku a actuator.
http://www.youtube.com/watch?v=-xpaoezeaWs
dalsi rozjizdeni. Je videt, ze motor se dost cuka, i kdyz je auto zvedly. Zarazuji tam i 2,3 a 4
http://www.youtube.com/watch?v=26GO_OfPYoc
tohle smart dela, kdyz se objevi tri carky. Furt cvaka. Kdyz se zaradi zpatecka, tak je cvakani mnohem hlasitejsi
http://www.youtube.com/watch?v=BsyGjzVEZBY
jeden z rozjezdu, ktery se castecne povedl. Po rozjeti, kdy jsem zarazovala zpatecku se objevili tri carky na displeji. Proto bylo nutne nastartovat znovu