Topení

Řešení problémů s motorem
Odpovědět
dazby

Topení

Příspěvek od dazby »

Jak vlastně topí smart??
Pojezdil jsem hodně aut ale smart podle mě netopí. už to bude třetí zima co budu trpět. Nebo je někde chyba?? Jak vám smárti topí? díky.. zatím nejlépe topil R19D, po 500m už foukal teplý vzduch. (-10)
Uživatelský avatar
Jurko
Smart ACE
Příspěvky: 1394
Registrován: úte 17 bře 2009, 11:40
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jurko »

smart mi pri -10° fuka vlazny vzduch po 200m
smartcars.club
_F_A_C_E_B_O_O_K/ smart.slovensko web: smartcars.club

smart fortwo coupe 450 0,6 Red, smart fortwo coupe 451 0,8cdi Crystal White, smart forfour 453 Black to Yellow, smart crossblade original 0155
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

Vím akorát to, že na delší trasy topí bezvadně, ale na krátkých trasách se to prostě nestihne ohřát ( 700 ccm ) Ten motor se musí jízdou pořádně naakumulovat, jak se pustí topení moc brzy, tak jde teplota motoru hned dolů a topení spíše jen temperuje. Není dobrý za studena pustit topení hned naplno, tím se doba ohřátí motoru ještě prodlouží. Raději nechám motor ohřát na 85°C a pak dám topení na 1/2, aby to začalo trochu dýchat a pak během jízdy postupně pomalu přidávám. Ventilátor mám max na 2 stupěň, jinak se to teplo z motoru, taky rychle odebere.
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
dazby

Příspěvek od dazby »

tak to nehrozí, to znamená že je někde chyba.. odvzdušnění je prý problém, prý se smart musí pověsit za čumák.
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

Odvzdušnění není vůbec problém, většinou je problém v termostatu.
Pak ještě nesmíš porovnávat 600/700ccm s 1000ccm. Vyplň si profil.
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Uživatelský avatar
Milan Vavrek
Příspěvky: 65
Registrován: stř 27 led 2010, 21:53
Bydliště: Muráň 101

Příspěvek od Milan Vavrek »

A nie je jedno, či je to benzín alebo diesel. Ten diesel papká cca3-3,5l .
Hold, málo nafty, málo tepla.
Ale od toho je elektrické topení.
Meral som ho klieštovým ampérmrtrom. Treba si uvedomi, že ten elektrický radiátor je rozdelený na5 okruhov, a motor prihadzuje jednotlivé vetvy od otáčok.
Pri vol¾nobehu až do cca 1500 otáčok ide 1 vetva
1500-2200 už 2
nad2200 dalšia 3
nad 2500 už všetky
Smart CDI 30kW 2005 - OLD
Smart 451 1.0 45kW 2010
dazby

Příspěvek od dazby »

kouknu do papíru na odv. termostat by měl otvírat cestu na chladič ne? topení je součástí malého okruhu a zavírá se na fyzicky ??
Uživatelský avatar
Pajik
Smart ACE
Příspěvky: 1156
Registrován: sob 30 čer 2007, 20:55
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvek od Pajik »

Jestli Ti to netopi a motor se pomalu ohriva, vymen termostat. To je casty problem, proc to netopi.

Me u cdi se na dve carky ohreje po cca 4km. Se spatnym termostatem to bylo i po 20km.
O--O 0.8CDi 2000 - Protitanková střela schopná opětovat palbu
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Uživatelský avatar
marko583
Smart ACE
Příspěvky: 508
Registrován: pon 06 bře 2006, 20:55
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marko583 »

mne roadster v ozajstnej zime zacal ozajstne kurit az tak po 15 km... podotykam, ze od nova. ale po chvili uz isiel vlazdny vzduch. cim bol al starsi, tym to kurilo vlaznejsi vzduch a po vymene termostatu, vodnej pumpy a vsetkych tych hluposti okolo to je poriadku akuri ako besny ;-)
Smart Roadster Coupe 2003 - ano, je to tak, pokorili sme 230.000 km. povodny motor, prevodovka a dokonca aj aktuator... Akurat spojka sa odporucala do vecnych lovist pri 210.000 km a 10 rokoch prevadzky. A odisiel uz aj starter, ci alternator a preventivne je tam aj nove turbo.
Jaguar XJR 1996 - 203.000 km nova vydreva na ceste, daka lakovacka porobena, opat vyzera ako ozajstne auto
Mercedes Vito Marco Polo 2000 - milion kilometrov, ale to byvanie kde chces nicim nenahradis
Hyundai Atos 2004 - 92.000 km a s tym sa da ist furt plny a aj tak to nejde :-)))
Oltcit Club 1988 - rozobraty do srobika a vyvarena karoseria, nachystana na lakovanie...

Kto brzdi, prehrava...
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

dazby píše:...termostat by měl otvírat cestu na chladič ne? topení je součástí malého okruhu a zavírá se na fyzicky ??
Když je vadný a nedovře, tak právě přepouští do chladiče a o to déle se motor zahřeje.
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
dazby

Příspěvek od dazby »

Aha.. tak kdo mi pošle termostat??
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Jara
Příspěvky: 243
Registrován: úte 10 lis 2009, 21:00
Bydliště: Jindřichův Hradec

Příspěvek od Jara »

Jak začalo více mrznout, taky jsem se pozajímal o topení. První čárka mi svítí po cca 3km, musím mít ale zastavené topení a vypnutý ventilátor. Jestli je ale normální, že při první čárce už se ohřívá horní strana chladiče?Nemáte někdo vyzkoušeno, kdy to má lízt do chladiče?
SMART FORTWO 451 mhd/benzin, r.v. 2013, najeto 20.000 km - zakoupeno v bazaru
VOLVO V70 III, 2.0T, 149 kW, r.v. 2011, najeto 80.000 km
hoboj
Smart ACE
Příspěvky: 652
Registrován: úte 05 kvě 2009, 15:53
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od hoboj »

Pokud se ti ohriva vrchni cast chladice uz pri prvni carce tak je vada v termostatu. Termostat otvira pri 90ti stupnich , coz jsou asi ty tri carky. Topeni jako takove se neda zavrit, akorat se da omezit pruchod vzduch radiatorem.
ForTwo 450/2003 - 700ccm /Benzin + LPG / hlavne zimni provoz
ForTwo 453/2015 - 999ccm /Benzin (prozatim :) :) )
Jara
Příspěvky: 243
Registrován: úte 10 lis 2009, 21:00
Bydliště: Jindřichův Hradec

Příspěvek od Jara »

Je tu někde typ kam na termostat a kde ho vůbec najdu? Omlouvám se, jestli to tu někde je už z dřívější doby.
SMART FORTWO 451 mhd/benzin, r.v. 2013, najeto 20.000 km - zakoupeno v bazaru
VOLVO V70 III, 2.0T, 149 kW, r.v. 2011, najeto 80.000 km
Odpovědět