Škubání a tarokování

Řešení problémů s motorem
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3720
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od JBC »

Člověče, Jindro, já bych tarokování asi popsal jinak - tvrdý, rachotivý chod motoru, který nemá vlastní setrvačnost, nechce jít do otáček, po ubrání plynu chcípne, vypadá to, jako kdyby každý druhý zážeh šel proti smyslu chodu motoru, případně, jako kdyby v motoru do sebe narážely součástky, třeba jako kdyby písty tloukly do ventilů.

Samovolné zvyšování a snižování volnoběžných otáček motoru u některých automobilů bývá způsobeno špinavou škrtící klapkou, kdy míra zašpinění už je tak vysoká, že si si s ní ŘJ neumí poradit.
Když je klapka čistá, není vzduchotěsně uzavřená - škvírou okolo prochází právě tolik vzduchu, aby to stačilo na volnoběžný chod motoru. Jak se škvíra začne postupně ucpávat, musí ŘJ časem o kousek pootevřít klapku, aby motor běžel. Tuto hodnotu pootevření si ŘJ zapisuje do paměti, aby motor nechcípal, když zastavíte na křižovatce apod. - aby volnoběh nastavil rovnou a nemusel na každých semaforech hledat správnou polohu klapky.
Když je škvíra moc špinavá, musí ŘJ klapku otevřít o tolik, že už to zasahuje do polohy, kterou má mít při jízdě, což se ŘJ nelíbí, tak přivře, motor začne chcípat, tak ŘJ zase přidá, to se jí zdá moc, tak ubere, ...
Když vyčistíte klapku, je potřeba smazat pamě ŘJ. U některých aut se postupně smaže sama (přepíše se stále se zlepšujícími hodnotami nastavení klapky), u některých se nesmaže sama a musí se to udělat diagnostikou. Která z těch variant platí u Smarta nevím.
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
Jindřich
Smart ACE
Příspěvky: 1115
Registrován: pát 23 srp 2013, 11:51
Bydliště: Provodín 41

Příspěvek od Jindřich »

No hlavní je to co to dělá pisateli problému, v podstatě je pravda i to, co píšeš- zkrátka řídící jednotka je s něčím nespokojená a tak se hlásí, aby i nezkušený poznal, že není něco v pořádku. *VV* - jak jsem napsal,pravidelně nepravidelný chod. *pivo*
SMART CITY-Coupe,1999/06/40 kW,žlutý drak *trsám*
Markéta
Smart ACE
Příspěvky: 2680
Registrován: čtv 23 dub 2009, 21:53
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek od Markéta »

Prostě -zvuk v motoru, kterého stojí za to si všímat a neřešit ho zesílením rádia. Dík :lol:
7. 8. 2009 Smart Fortwo 0,8 30 kw cdi 2000 Jednohubka
23. 12. 2015 Smart Forfour 1,3 2004 Gumídek

Jsou chvíle, kdy ti vůbec nepomůže, že umíš napsat slovo MYSLIVEC.
Jindřich
Smart ACE
Příspěvky: 1115
Registrován: pát 23 srp 2013, 11:51
Bydliště: Provodín 41

Příspěvek od Jindřich »

Jo, přesně jak říkáš :D :D :D
SMART CITY-Coupe,1999/06/40 kW,žlutý drak *trsám*
Bela

Příspěvek od Bela »

zdar kluci, vyměnil jsem svičky a kable a pořád to tarokuje , pamet zavad čista. Ale když to pomalu rozjiždím tak nic ale jakmile dám plný plyn škube tarokuje no hnus. Nevím co dal.. :cry: Asi to prodám a bude klid
Jindřich
Smart ACE
Příspěvky: 1115
Registrován: pát 23 srp 2013, 11:51
Bydliště: Provodín 41

Příspěvek od Jindřich »

Když máš teď nový svíčky, tak vyndej ty tři nahoře a podívej se, jak vypadaj, jsou všechny stejný, jak maj být ???
Taky bych se mrknul na ventil ovládání klapky v turbu ( nějak se to po amerikánsku jmenuje ), jestli funguje, jestli není prasklá ta přívodní hadička , co do něj vede, ta klapka v turbu při plném plynu odvádí část výfukových plynů přímo do výfuku, jinak se turbo " dusí ". *VV* *pivo*
SMART CITY-Coupe,1999/06/40 kW,žlutý drak *trsám*
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

ja bych se primlouval k tomu, abys ten zvuk nahral nebo nahral video. ja totiz absolutne netusim, co se ti tomu autu deje.
nejake skubani bych klidne videl na spojku, coz vubec nesouvisi s tim, co momentalne menis ty :wink:
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Bela

Příspěvek od Bela »

Tak klapa vyčištěná a nic :D O spojce jsem to taky slyšel že muže byt špatně zeštelovaná a potom to dělá, ale mi to škube a nejede uberu a rozjiždí se mi to v poho..
Jindřich
Smart ACE
Příspěvky: 1115
Registrován: pát 23 srp 2013, 11:51
Bydliště: Provodín 41

Příspěvek od Jindřich »

Kterou klapku jsi to vlastně čistil ???
SMART CITY-Coupe,1999/06/40 kW,žlutý drak *trsám*
Bela

Příspěvek od Bela »

Ta co je přišroubovaná na sání. Jinak turbo se hybe a podtlaková hadička je ok, Ventil drží
Jindřich
Smart ACE
Příspěvky: 1115
Registrován: pát 23 srp 2013, 11:51
Bydliště: Provodín 41

Příspěvek od Jindřich »

Jen pro upřesnění, není to podtlaková hadička, ale tlaková, je v ní tlak, to táhlo se ti hýbe jako za provozu, nebo jsi to zkoušel jen tak rukou.?? *pivo*
SMART CITY-Coupe,1999/06/40 kW,žlutý drak *trsám*
Bela

Příspěvek od Bela »

Rukou, ale tah jde citit že turbo tlačí a odfukuje
slavo
Příspěvky: 16
Registrován: pon 11 led 2010, 20:07
Bydliště: Brezno

Příspěvek od slavo »

Zdravím,mam ten istý problem a nezavisle na tomto fóre som urobil podobne opatrenia s klapkou,sanim,kontrolou turba,resetovaním riadiacej jednotky ,výmena palivového filtra,vyčistenie sviečok potom aj výmena a zatial nič.Vyzerá to na dodávku benzínu do trisiek.Ak zistim niečo viac dám vedie.Múže to by palivové čerpadlo.
čo neviete???????? 600 v plnom turbe 1999
Jindřich
Smart ACE
Příspěvky: 1115
Registrován: pát 23 srp 2013, 11:51
Bydliště: Provodín 41

Příspěvek od Jindřich »

A slyšíš, jak běží když zapneš klíček ?? *VV*
SMART CITY-Coupe,1999/06/40 kW,žlutý drak *trsám*
Bela

Příspěvek od Bela »

Já ho slyším na svojim smartu, když zapnu , jedině že by davalo malo ale to si nemyslím.Já už fakt nevím co s tím... :cry:
Odpovědět